پنجشنبه 14 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: مورد پسند نيست که يک نامزد برای اثبات خود،به نفی نامزد ديگر متوسل شود، ايلنا

- بنده با مناظره و گفتگو و انتقاد مخالفتی ندارم ولی همه سعی کنند که در چارچوبهای درست شرعی و دينی انجام شود، مردم بيدارند، می فهمند و می دانند.


حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در اجتماع عظيم و پرشکوه قشرهای مختلف ملت در مراسم بيستمين سالگرد رحلت امام خمينی(رض) ، برافراشتن دو پرچم «احيای اسلام» و «عزت و سربلندی ايران و ايرانی» را دو بعد حرکت تاريخی امام راحل خواندند و با اشاره به تلاشهای دشمنان برای جلوگيری از ادامه پيشرفت و اعتلای ملت ايران تأکيد کردند: همه مردم و همه علاقه مندان به «استحکام نظام و اسلام و ملت ايران»، با همه توان و نشاط در انتخابات ۲۲ خرداد به پای صندوق های رأی بيايند.
به گزارش ايلنا ، در اين مراسم که در صحن مرحوم سيدمصطفی خمينی در حرم مطهر امام برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه ای با تسليت سالروز مصيبت فقدان پدر عظيم الشأن ملت ايران، احساس هويت و اصالت مسلمانان در دنيا را يکی از نتايج ارزشمند برافراشته شدن پرچم احيای اسلام از جانب امام خمينی (ره) دانستند و افزودند: در نتيجه نهضت بزرگ اسلامی امام راحل، ملت فلسطين بعد از دهها سال ناکامی جان گرفت، کشورهای عربی پس از شکست های متوالی احساس اميد کردند، و رژيم صهيونيستی به عنوان يک غده سرطانی که چهره شکست ناپذيری از خود نيز ترسيم کرده بود، از دست جوانان مسلمان سيلی خورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انتفاضه های پی در پی مردم فلسطين و ضربات پياپی آنها به رژيم صهيونيستی، عقب نشينی رژيم اشغالگر از لبنان و شکست اين رژيم در دو جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه خاطرنشان کردند: همه اينها به برکت احيای پرچم اسلام به دست امام خمينی (ره) بوده به گونه ای که رژيم صهيونيستی مجبور شده است موقتاً شعار از نيل تا فرات را کنار بگذارد.
حضرت آيت الله خامنه ای در ادامه تبيين آثار و نتايج برافراشته شدن پرچم احيای اسلام افزودند: تلاش ملت های مسلمان برای ايجاد حکومت و نظام اسلامی، ايجاد روحيه اميد در ميان روشنفکران دنيای اسلام، و نرم تر شدن لحن دنيای غرب در برابر مسلمانان، همه از برکات و نتايج بيداری عمومی و ايستادگی در دنيای اسلام است.
ايشان تأکيد کردند: مسلمانان در سراسر دنيای اسلام بايد اين تجربه موفق و مغتنم را قدر بدانند و راه خود را براساس آن تنظيم کنند زيرا تنها راه عزت و سربلندی ملت های مسلمان، ايستادگی آنان است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نرم شدن لحن دنيای غرب در قبال مسلمانان و تلاش دولت جديد امريکا برای ارائه چهره ای جديد از خود افزودند: به طور قاطع می گويم، ايجاد تغيير و چهره جديد، با نطق و حرف و شعار به دست نمی آيد بلکه نيازمند عمل و جبران حق کشی های فراوان امريکا در حق ملت ايران و ملتهای منطقه است.
حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: دولت قبلی امريکا با اقدامات خشونت آميز، مداخله های نظامی، تبعيض ها و مداخله های زورمدارانه خود چهره ای زشت، منفور و خشن از دولت امريکا ترسيم کرده و ملت های مسلمان از ته دل از امريکا متنفرند.
ايشان در بيان نمونه هايی از حق کشی های امريکا، افزودند: امريکا از دموکراسی و اعتبار رأی ملت ها حرف زد اما آراء مردم فلسطين را در انتخاب دولت مورد نظرشان ناديده گرفت و با حمايت کامل از رژيم صهيونيستی مردم مظلوم فلسطين را اخلال گر و شرير خواند.
رهبر انقلاب اسلامی، عملکرد امريکا را در قبال موضوع هسته ای کشورمان يادآور شدند و افزودند: امريکايی ها در مقابل حق طبيعی و مشروع مردم ايران که خواستار دستيابی به صنعت هسته ای و استفاده از انرژی هسته ای در مسائل گوناگون صلح آميز هستند، با دروغ گويی و کتمان حقيقت، ملت ايران را به تلاش برای ساخت بمب هسته ای متهم کردند.
حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: ملت ايران و مسئولان کشور بارها اعلام کرده اند که سلاح هسته ای در نظام تسليحاتی ما وجود ندارد و حتی اعلام شد که از نظر اسلام استفاده از سلاح هسته ای حرام است اما غربی ها و به ويژه امريکا در تبليغات دروغين خود می گويند ايران به دنبال بمب هسته ای است که اين برخورد، حق کشی آشکار است.
ايشان با اشاره به اقدام رئيس جمهور نابخرد قبلی امريکا در اشغال افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروريسم تأکيد کردند: صداقت دولتمردان امريکا هنگامی آشکار می شود که در عمل دست به تغيير بزنند وگرنه با صدها نطق و سخنرانی و تحويل حرفهای شيرين به ملت های اسلامی، تغييری به وجود نخواهد آمد.
ايشان «احيای روح عزت و سربلندی ايران و ايرانی» را بعد ديگری از حرکت عظيم امام خمينی دانستندو خاطرنشان کردند: امام احساس حقارتی را که حکومت های وابسته و ديکتاتور و روشنفکران غرب زده در کشور القا کرده بودند، از روح ملت زدود و با دميدن مستمر روح خودباوری و اعتماد به نفس، به ملت ايران ثابت کرد که «ما می توانيم و ما قدرتمنديم».
حضرت آيت الله خامنه ای امکانات مادی را برای پيشرفت هر کشور ضروری برشمردند اما افزودند: رکن اصلی پيشرفت و اقتدار، مؤلفه های معنوی و بويژه احساس اعتماد به نفس و عزت ملی است که می تواند، نظامهای منتخب مردم را، در مقابل زورگويان استحکام و پايداری بخشد و هر ملتی را از تأثيرگذاری در معادلات و سياستهای بين المللی برخوردار سازد.
رهبر انقلاب اسلامی، عزت ملی را، ضرورتی بسيار اساسی دانستند و در تبيين ابعاد مختلف و عملی آن افزودند: اتکای به مردم در بعد مديريت کشور، خودکفايی و قدرت مبادله در عرصه اقتصادی، توليد علم و داشتن سهم عمده در بنای علمی جهان، و افتخار به فرهنگ و سنتهای ملی از جمله مسائلی است که عزت ملی را معنا و مفهوم می بخشد.
ايشان احترام به فرد فرد انسانها را معنای عملی عزت ملی در عرصه اداره جامعه دانستند و افزودند: عزت ملی در سياست خارجی يعنی برخورداری از استقلال رأی به گونه ای که هيچ قدرتی نتواند هيچ مسئله ای را بر کشور و ملت تحميل کند.
حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به پايبندی ملت و نظام به «اعتماد به نفس ملی» و عزت ملی به عنوان رهنمود گرانقدر امام افزودند: حرکت سی ساله کشور در اين زمينه، با فراز و نشيب همراه بوده اما هيچگاه متوقف نشده است و ملت فهيم ايران، با حفظ عزت ملی در همه عرصه ها، راه رسيدن به اوج اعتلا و پيشرفت را ادامه می دهد و با اقتدار کامل به نقطه ای می رسد که دشمنان حتی جرأت تهديد او را نداشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از کسانيکه می گويند ملت ايران خوار شده است تأکيد کردند: آثار عزت اين ملت بزرگ در مسائل مختلف جهانی نمايان است و حرف کسانيکه می گويند ملت ايران به علت پايبندی به اصول خود، از چشم دنيا افتاده است ابداً قابل قبول نيست.
ايشان در همين زمينه افزودند: دشمنان مداخله گر و زورگوی جمهوری اسلامی که جبهه متحدی در مقابل ملت تشکيل داده اند با تبليغات وسيع سعی می کنند حقارت ملت ايران را القا کنند اما واقعيت اين است که احترام به ملت بزرگ ايران و امام راحل عظيم الشأن در اعماق دل دشمنان نظام نيز رسوخ کرده است.
حضرت آيت الله خامنه ای جدا شدن از مردم، دوری از ارزشهای اسلامی و فراموشی خط مبارک امام را خطری بزرگ برای کشور دانستند و افزودند: بايد با حفظ استخوان بندی مستحکم نظام که يادگار امام عزيزمان است و با تکيه بر همت مردم به ويژه جوانان، راه خود را تا پيروزی نهايی ادامه دهيم.
ايشان در بخش پايانی سخنانشان به بيان ۴ نکته مهم درباره انتخابات حساس و سرنوشت ساز رياست جمهوری ۲۲ خرداد پرداختند.
رهبر انقلاب اسلامی در اولين نکته، با اشاره به تلاش چند ماهه رسانه های بيگانه برای مخدوش جلوه دادن انتخابات رياست جمهوری افزودند: دشمنان ملت، گاه انتخابات ايران را انتصابات می خوانند و گاه می گويند رقابت نامزدها بازی کنترل شده درون حکومت است و انتخابات حتماً با تقلب همراه خواهد بود که البته هدف همه اين تلاشها، ضربه زدن به مردم سالاری دينی و جلوگيری از مشارکت قوی مردم در انتخابات است.
حضرت آيت الله خامنه ای ملت ايران را ملتی عزيز، باهوش، بيدار و آزموده شده خواندند و افزودند: دشمن درصدد است با القای نااميدی در مردم، نظام را از پشتوانه مستحکم خود يعنی آرای مردمی محروم کند و با کمال تأسف در داخل نيز افرادی از روی غفلت همان حرفهای دشمن را تکرار و عملاً به تحقق اهداف دشمن کمک می کنند که بايد به حال آنها حقيقتاً تأسف خورد.
ايشان تعيين مسئولان مختلف نظام را از افتخارات ملت ايران دانستند و تأکيد کردند: بيگانگان درصددند اين افتخار و سرافرازی را از ملت بگيرند اما هرکس به استحکام نظام و به اسلام و ملت ايران علاقمند است عقلاً و شرعاً بر او واجب است که در انتخابات شرکت کند.
حضرت آيت الله خامنه ای در دومين نکته مهم سخنان خود در بحث انتخابات، حضور نامزدهای گوناگون با سلايق و شيوه های مختلف کاری و نيز طرفداری گروههای مختلف مردم از اين نامزدها را جزو افتخارات نظام خواندند اما هشدار دادند همه، از جمله طرفدار سرسخت و متعصب نامزدها، مراقب باشند که اين علاقمندی، به اصطکاک و اغتشاش منجر نشود و دشمن از ايمان و آرمان آنها سوء استفاده نکند.
حضرت آيت الله خامنه ای در همين زمينه به حضور برخی جوانان علاقمند به نامزدها در خيابانها اشاره کردند و افزودند: در اين مورد حرفی نمی زنم اما مبادا اين مسئله به مجادله و درگيری و اغتشاش بيانجامد که اگر کسی اصرار به اين مسئله داشته باشد حتماً يا خائن است يا بسيار غافل.
سومين نکته انتخاباتی سخنان رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظيم مردم، متوجه نامزدهای محترم انتخاباتی بود.
ايشان چهار نامزد انتخاباتی رياست جمهوری را به مراقبت کامل برای جلوگيری از بروز دشمنی و کينه توصيه مؤکد کردند و افزودند: صحيح و مورد پسند نيست که يک نامزد در سخنرانی در جمع مردم و يا نطق های تلويزيونی، برای اثبات خود، به نفی نامزد ديگر متوسل شود.
حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: بنده با مناظره و گفتگو و انتقاد مخالفتی ندارم ولی همه سعی کنند که در چارچوبهای درست شرعی و دينی انجام شود، مردم بيدارند، می فهمند و می دانند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اختلاف نظر در مسائل گوناگون طبيعی است اما نامزدها و هوادارانشان در سخنرانی ها و اجتماعات بگونه ای عمل کنند که کارها با برادری و مهربانی و بدون اشکال پيش برود.
حضرت آيت الله خامنه ای در آخرين نکته بخش انتخاباتی سخنانشان بار ديگر خاطرنشان کردند: بنده يک رأی بيشتر ندارم که کسی آن را نمی داند ضمن اينکه به هيچ کس نمی گويم که به چه نامزدی رأی بدهد يا ندهد چرا که اين مسئله به خود مردم مربوط و متعلق به ملت است.
رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی سخنانشان تأکيد کردند: آنچه من از مردم می خواهم اين است که همه با «تمام قوا، توان و نشاط» در ۲۲ خرداد پای صندوقهای رأی بروند.





















Copyright: gooya.com 2016