جمعه 15 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: درخواست وزارت کشور از شورای نگهبان برای افزايش تعداد صندوق‌ها بسيار نگران کننده بود، ايلنا

- خبری از داخل شورای نگهبان به ما رسيده که اين شورا اين بار مصمم است که آرای مردم را با جديت و دقت حفظ کند و بر سر اين موضوع نيز ايستاده است.‌


ايلنا ـ رئيس مجمع تشخيص مصلحت درخواست وزارت کشور از شورای نگهبان برای افزايش تعداد صندوق‌های بسيار نگران کننده بود.
به گزارش خبرنگار ايلنا آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که به مناسبت سالگرد حضرت امام(ره) در مرقد مطهر حضرت امام (ره) با بيان برخی ويژگی های بنيانگذار کبير انقلاب اظهار داشت: امروز نام امام خمينی برای همه مردم دنيا نام آشنايی است.افکار، ايده‌ها و رفتار امام برای بسياری از انسان‌ها الگو است که اين امر مايه افتخار ايران و اسلام است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مسلماَ وجود امام راحل در اين قطعه از تاريخ يک هديه الهی است که خداوند از طريق ايرانی‌ها و مکتب اهل‌بيت به دنيا عرضه کرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام شخصيت ممتاز امام در عالم سياست و ويژگی‌های بارز وی در ابعاد انسانی را سرشار از نگاه هوشمندانه ارزيابی کرد و گفت: امام به لحاظ هوش و استعداد بالای خود در همه علوم انسانی در سطح بالا و در فلسفه فيلسوفی بسيار عميق و در عرفان صاحب موقعيت شناختی بسيار بالا بود و عرفان اسلامی و خداشناسی را از قرآن درک کرده بود و شخصيت و ابعاد نظری وی برای شاگردانش بسيار آموزنده بود.
هاشمی رفسنجانی ادامه داد: يکی ديگر از ويژگی‌های امام (ره) ارتباط زياد ايشان با مردم بود که اين ارتباط فقط به عنوان يک تاکتيک سياسی نبود بلکه ايمان وعقيده‌ای در وی وجود داشت که مردم را صاحب حکومت، کشور و صاحب حق دخالت در سرنوشت خود می‌دانستند وعميقاَ فکر می‌کردند که اسلام تحقق حکومت اسلامی را بدون مردم نمی‌پذيرد.
وی ادامه داد: امام قاطعانه معتقد بودند که بدون حضور وسيع مردم مبارزه به پيروزی نمی‌رسد و ايشان حضور مردم را راه رهايی بيان می‌کردند و همواره بر اصل حضور مردم در ميدان تأکيد داشتند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد وگفت:‌ ما در آستانه انتخاباتی هستيم که درست بر محور نظرات امام و ادامه انقلاب، مسووليت بزرگی داريم.
وی با بيان اينکه چند مرحله عظيم انتخابات به خوبی پشت سر گذاشته شده اظهار داشت: اول اينکه با حضور انسان‌هايی که صلاحيت آنها در شورای نگهبان تائيد شده ميدان برای رقابت آماده است.
هاشمی رفسنجانی همچنين با تاکيد بر اينکه من نمی‌خواهم روی فرد خاصی تکيه کنم، اضافه کرد: تاکيد من در اصل مساله يعنی انتخابات است.
وی برنامه‌های چند روز اخير صدا وسيما را در جريان انتخاباتی آگاهانه موثر ارزيابی کرد وگفت: صدا و سيما بابرنامه‌های انتخاباتی خود مردم را در جريان افکار و برنامه‌های نامزدها قرار می‌دهد و بدين‌ترتيب مردم کورکورانه رای نخواهند داد.
هاشمی رفسنجانی موج حضور مردم در صحنه انتخابات و جديت نامزدها را در طرح برنامه‌هايشان کاملاَ محسوس ارزيابی کرد و گفت: تحقيقاَ دشمنان انقلاب چه درداخل کشور و چه در خارج از کشور راضی نيستند که انتخابات پرشور باشد و به صور مختلف در اين راستا تلاش می‌کنند.
وی ايادآور شد: از آخرين اقدامات ضد انقلاب امنيتی کردن فضای انتخابات است که حادثه زاهدان و همچنين بمب‌گذاری در هواپيمای هواز ـ‌ تهران از نمونه‌های اين توطئه‌ها است. تلفن‌ها و تحديد‌ها مبنی بر بمب‌گذاری در برخی از اماکن نيز از ديگر اقداماتی است که رسانه‌های استکبار جهانی به رخ مردم مامی‌کشند تا مردم را دلسرد کنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه برخی از افراد نيز در داخل کشور مايل نيستند که اين انتخابات پرشور برگزار شود، اظهار داشت: بحمدالله همه مسوولان، مقام معظم رهبری، دولت، مجلس، علما ومراجع همگی نظرشان بر اين است که مردم بايد در انتخابات حضور يابند.
وی همچنين عدم شرکت در اين انتخابات را به مثابه گناه کبيره از سوی يکی از مراجع عنوان شده است را از حرف‌های مهم ديگر دانست که در گذشته سابقه نداشت.
هاشمی رفسنجانی تاکيد کرد:‌ موضوع ديگری که از سوی ضد انقلاب برای دلسرد کردن مردم مطرح می‌شود اين است حال که مردم آرای خود را به صندوق می‌ريزند معلوم نيست نام چه کسی از صندوق بيرون خواهد آمد وچه تضمينی در اين خصوص وجود دارد.
وی با تاکيد بر اينکه اين حرف‌ها حرف‌های ضد انقلاب است يادآور شد:خبری از داخل شورای نگهبان به ما رسيده که اين شورا اين بار مصمم است که آرای مردم را با جديت و دقت حفظ کند و بر سر اين موضوع نيز ايستاده است.‌
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به درخواست وزارت کشور از شورای نگهبان برای افزايش تعداد صندوق‌های سيار اظهار داشت: شورای نگهبان حاضر به تصويب اين خواسته وزارت کشور نشد. چرا که افزايش صندوق‌ها می‌تواند نگرانی‌هايی ايجاد کند.
وی خاطر نشان کرد: از طرف ديگر نيز همه کانديداها حق دارند که بر سر هر صندوق نماينده‌ای برای پيگيری تمام مراحل اخذ و شمارش آرا داشته باشند،اين اقدامی قانونی است که کسی هم مانع آن نمی شود.
هاشمی رفسنجانی ادامه داد:مجمع تشخيص مصلحت نظام نيزبر اساس وظيفه نظارتی که از سوی رهبر انقلاب به آن واگذار شده کاملاً در جريان است ، کليات کار را پی‌گيری می‌کند هرجا که ببيند ممکن است رخنه‌ای برای آسيب به آرای مردم رخ دهد حاضر خواهد بود.
وی با تاکيد براينکه مردم نبايد تحت تأثير وسوسه‌های ضدانقلاب قرار بگيرند افزود:مسلما با پيش بينی هايی صورت گرفته آنچه که مردم در صندوق ميريزند از آن بيرون خواهد آمد وخواسته مردم در روز ۲۳ خرداداعلام خواهد شد.
هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: آنچه که امروز می‌بينيم آن‌گونه است که امام می‌خواستند و اکنون در محضر روح ملکوتی امام بشارت می‌دهيم که راه ايشان با قوت ادامه دارد و اعتبار، عظمت و اقتدار کشور ما فقط و فقط از ناحيه احترام به مردم و تسليم شدن در برابر خواسته مردم قابل تحقق است .
وی در پايان تاکيد کرد: اميدواريم در سايه اين انتخابات و در سايه آرای هوشمند ملت نيرومندتر از گذشته در خدمت به اسلام و مسلمين باشيم.





















Copyright: gooya.com 2016