جمعه 15 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مردم به آزادی نرسيدند، مسولان دولتی مانع برگزاری همايش حاميان ميرحسين موسوی در استاديوم آزادی شدند، خرداد نو

خردادنو - با وجود توافقات صورت گرفته و صدور مجوز های لازم از سوی دولت ، مسولان دولتی مانع برگزاری همايش حاميان مير حسين موسوی در ۱۷ خردادماه جاری در استاديوم آزادی شدند.

جواد امام رييس ستاد شهر تهران بزرگ مهندس مير حسين موسوی در جمع خبرنگاران در انتقاد به لغو برگزاری اين همايش توسط مسولان دولتی گفت:محدوديت هايی که از طرف دولت نهم و دولت حاکم بر ای ديگر کانديداها از جمله مير حسين موسوی اعمال می شود هر روز پررنگ تر شده به گونه ای که ،دولت نهم با در اختيار داشتن بيت المال اجازه هر گونه بد اخلاقی را به خود می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضور گسترده مردم در اين همايش می توانست موج های بزرگ در سراسر کشور به وجود آورد چنانکه تجربه های دوره های پيشين انتخابات نيز نشان می دهد که برگزاری اين نوع از همايشها می تواند نقش بسيار مهم و موثری در سازماندهی و به حرکت در آوردن فضای عمومی جامعه و اقشار مختلف اجتماع در جهت تحقق اهداف تعيين شده و برنامه های در نظر گرفته شده، داشته باد و اين همايش می تواند زمينه ساز حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای و ايجاد و تقويت شور و نشاط انتخاباتی باشد.

جواد امام رييس ستاد شهر تهران بزرگ مهندس مير حسين موسوی در جمع خبرنگاران در انتقاد به لغو برگزاری اين همايش توسط مسولان دولتی گفت:محدوديت هايی که از طرف دولت نهم و دولت حاکم بر ای ديگر کانديداها از جمله مير حسين موسوی اعمال می شود هر روز پررنگ تر شده به گونه ای که ،دولت نهم با در اختيار داشتن بيت المال اجازه هر گونه بد اخلاقی را به خود می دهد.

امام در خصوص برگزاری اين همايش گفت:قبل از برگزاری اين همايش رايزنی ها و مکاتباتی با مسولان ورزشگاه آزادی و فرمانداری تهران صورت گرفت و بر اساس آن از سوی آنان برگزاری همايش در روز يکشنبه ۱۷ خردادماه جاری موافقت حاصل شد.به همين ترتيب قراردادی از سوی مسولان ورزشگاه آزادی به ستاد مهندس موسوی ارسال شد که بر اساس آن مبلغ قرارداد نيز پرداخت شد.

رييس ستاد شهر تهران بزرگ مهندس مير حسين موسوی تصريح کرد: قبل از در خواست برگزاری اين همايش در استاديوم آزادی در خواست هايی به استاديوم شيرودی، باشگاه پاس، باشگاه استقلال جنوب و کوی دانشگاه ارائه کرده بوديم که به دليل محدوديت اين مراکز و وابستگی آنان به دولت شاهد محدوديت هايی از سوی آنان بوديم.

او در ادامه علت لغو برگزاری اين همايش در استاديوم آزادی توسط مسولان دولتی را وحشت مسولان دولت از حمايت مردم از مير حسين موسوی اعلام کرد و افزود: با توجه به وحشتی که در مسولان دولتی حاکم شده اين چنين محدوديت هايی در برابر ما اعمال می شود که دلايل غير فنی و غير حقوقی دارد.

امام در ادامه گفت: پيرو برگزاری همايش حاميان ميرحسين موسوی در استاديوم آزادی، ستاد احمدی نژاد نيز اقدام به برگزاری همايش مشابهی در روز ۱۸ خرداد ماه در استاديوم آزادی کرد که به دليل نگرانی آنان از پرکردن مردم در اين مجموعه ترجيح دادند اين برنامه را با اختياراتی که در اختيار داشتند به مصلا منتقل کنند.

او اضافه کرد: به گفته مسولان دولت، فيفا ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مسابقه اقدام به در اختيارگيری استاديوم کرده است، حال آن که ما ۷۲ ساعت قبل موافقت آن را دريافت کرده بوديم.

او اضافه کرد: اگر مسولان دولت بحث تحويل زمين به فيفا را داشتند چرا قبل از صدور مجوز های لازم آن را مطرح نکردند.

امام در ادامه به برخی بداخلاقی های دولت در روند تبليغات کانديداهای دهمين دوره رياست جمهوری اشاره کرد و افزود: مسولان دولتی تمام اقلام های تبليغاتی مير حسين موسوی را در سطح شهر تهران جمع آوری کردند. آنچه که در شهر ديده می شود اقلام تبليغاتی خلاف قانون احمدی نژاد است .

او افزود : در مراسم ارتحال امام مانع ورود کسانی شدند که نماد سبز را با خود همراه داشتند . ولی تمام اقلام تبليغاتی احمدی نژاد در داخل حرم ديده می شد. اين انتخابات يک انتخابات يکسويه است و تمام محدوديت های غير قانونی را برای ما اعمال می کنند و می خواهند مردم را دلسرد کنند .

امام گفت : فعالان ستاد ما را به وسيله چاقو و تيغ موکت بری مضروب می کنند و ما شرمنده ايم که اعلام کنيم در نظام جمهوری اسلامی شاهد اينگونه برخورد ها هستيم .

او گفت : وقتی رئيس يک دولت به راحتی دروغ می گويد، ارکان و بدنه دولت هم به راحتی دروغ می گويند.





















Copyright: gooya.com 2016