جمعه 15 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: آمده‌ايم تا کشور را از دست متحجرين نجات دهيم، ايلنا

- ما دنبال هاله‌ نيستيم بلکه به دنبال لباس تقوا هستيم
- از عوام‌فريبی خسته‌ شده‌ايم
- برای نجات مردم از کسانی به بيت‌المال دست‌اندازی می‌کنند به صحنه آمده‌ايم
- آمده‌ايم ايران را از دست پرونده‌سازها نجات دهيم.


نخست وزير دوران دفاع مقدس تاکيد:ما آمده‌ايم ايران را از دست پرونده‌سازها و کسانی که خود را عقل کل می‌دانند نجات دهيم ما از اين همه تحجر به جان آمده‌ايم و به همين دليل آمده‌ايم کشور را از دست متحجرين نجات دهيم.
به گزارش خبرنگار ايلنا مهندس موسوی بعدازظهر امروز در سفر انتخاباتی خود به استان خراسان‌شمالی در ورزشگاه شهيد علی‌دخت بجنورد گفت: ما همه در اين جا جمع شده‌ايم برای اينکه از دروغ خسته‌شده‌ايم و می‌خواهيم ايران را از دروغ نجات دهيم ما آمده‌ايم ايران را از دست پرونده‌سازها و کسانی که خود را عقل کل می‌دانند نجات دهيم ما از اين همه تحجر به جان آمده‌ايم و به همين دليل آمده‌ايم کشور را از دست متحجرين نجات دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری ادامه داد: برای نجات مردم از کسانی به بيت‌المال دست‌اندازی می‌کنند به صحنه آمده‌ايم ما برای مخالفت با کسانی که مخالف قانون هستند آمده‌ايم. ما بايد اول کشور خودمان را اداره کنيم سپس به مديريت جهان بپردازيم.
نخست‌وزيران دوران دفاع مقدس تصريح کرد:‌ما آمده‌ايم تا عده‌ای که مردم را ساده فرض می‌کنند آنان را از دست آنها نجات دهيم ما دنبال هاله‌ نيستيم بلکه به دنبال لباس تقوا هستيم. ما دنبال راست‌گويی و خدمت به مردم هستيم وبايد به دنبال کسانی باشيم با عقل جمعی و خدمت به مردم مشکلات را حل کنند.
موسوی افزود: : ما به دنبال اشتغال دائم هستيم نه به دنبال اقتصاد صدقه‌ای، اگر يک ريال از سوی دولت به مردم داده می‌شود اين حق مردم است ما می‌خواهيم بگوييم اگر اين حق مردم است چرا آن را نگه داشته و شب انتخابات به مردم می‌دهيد.
نخست‌وزير دوران دفاع مقدس با بيان اينکه اين نظام و بيت‌المال برای مردم است گفت: ما آمده‌ايم تکليف ميليارد تومان حساب گمشده را روشن کنيم و بگوييم اين پول‌ها کجا رفته است.
موسوی با تاکيد بر اينکه از عوام‌فريبی خسته‌ شده‌ايم به هزينه‌های تبليغاتی احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: شما پول‌های تبليغاتی خود را از کجا آورده‌ايد؟ هزينه بيلبوردهايی که سراسر کشور را پر کرده و وزارتخانه‌ها و صدا و سيمايی که تبليغ شما را می‌کنند از کجا آورده‌ايد؟
وی خاطر نشان کرد: آمده‌ايم که بگوييم کسی که حرف از عدالت می‌زند اما وزير چند ميلياردی در کابينه خود می‌گذارددرست نمی‌گويد. اگر مردم وجوانان و کشورمان را دوست داريد کسانی که به اينجا آمدند مردم کشور شما هستند چرا از اينها استفاده نمی‌کنيد و کسانی را بر سر کار می‌آوريد که مردم به آنها شک دارند؟
وی با طرح اين پرسش که اين تراول چک‌ها که پخش می‌شود را آيا به ارث برده‌ايد که بين مردم پخش می‌کنيد گفت: اگر اين پول‌ها برای مردم است چرا برای همه پخش نمی‌کنيد و اگر مال خودتان است ريشه‌اش را مشخص کرده و بگوييد از کجا آورده‌ايد يا بر اساس کدام مصوبه دولت اين پول‌ها را پخش می‌کنيد. چرا طرح‌ها و پروژه بزرگ کشور که برای ملت عظمت ايجاد می‌کند را متوقف کرده‌ايد؟
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: با افرادی روبرو شده‌ايم که آبروی ما را در جهان می‌برند و اينگونه احساسات ملی ما را تحقير می‌کنند. ملت ما می‌خواهد به ايران پر رنگ و پيشرفته بازگردد.
وی به انحلال شوراها از سوی دولت اشاره کرد وگفت:‌تمام شوراهايی که می‌توانند اقتدار را کنترل و قدرت را مشروط کنند از بين برده‌ايم آيا با چنين شرايطی می‌توانيم بحث کنيم که اقدامات ما طبق قانون بوده است.
موسوی سياست‌های دولت نهم را سياست‌های دوران قجری عنوان کرد و گفت: اين سياست‌ها ديگر به درد نمی‌خورد و از دوران حاج ميرزا آقاسی خيلی تغييرات ايجاد شده است.
وی ياد آور شد: حکومتی که از ابتدای دوره‌اش همه مردم را محکوم و متهم می‌کند و درک درستی از وظايف قضايی ندارد و يا مهم‌ترين نهاد نظام را در پای منافع خود قربانی می‌کند.
نخست وزير دوران دفاع مقدس ادامه داد‍: فساد واقعی اين است که حق مردم را با بهانه‌هايی عقب بی‌ندازيم و مردم پشت ماشين‌های ما بدوند.
وی تصريح کرد: اگر مردم را دوست داريد نيازهای آنان را برآورده کنيد نه اينکه مردم نامه‌هايشان را جلوی شما بريزند و شما بعد ۲۰۰ مصوبه در يک جلسه داشته باشيد که هيچ‌کدام اجرايی نشود.
موسوی به تبعات تورم ۲۵ درصدی اشاره کرد و گفت: بنده بارها در روزهای اخير خدمت اين ملت عرض کردم ۲۵ درصد تورم يعنی از دست دادن يک چهارم قدرت خريد مستضعفين. يقيناَ چند کيسه سيب‌زمينی شما اين شکاف را پر نمی‌کند. مردم می‌خواهند با آنها محترمانه برخورد شود وعزت و فرهنگ ملی آنان پاس داشته شود.
اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری با اشاره به سايت خارجی دولت نهم گفت:: مردم به سياست خارجی کشورمان حساسيت نشان می‌دهند چرا که می‌دانند سياست خارجی دولت پشتيبان سياست داخلی آنان است و می‌خواهند مسوولان به گونه‌ای عمل کنند که کشورشان حقير نشود تا آنان نيز احساس حقارت نکنند چرا اين بلايا را بر سر مردم می‌آوريد شما به خارج از کشور سفر می‌کنيد به شما اهانت می‌شود اما با يک دروغ می‌خواهيد آن را به حماسه جا بزنيد.
وی با بيان اينکه ما می‌خواهيم به اخلاق، برنامه، عقل وصداقت و ريشه‌کن کردن تورم بازگرديم اظهار داشت:نمی‌خواهيم کشاورزان را با سياست‌های وارداتی کوته بينانه خود زمين‌گير کنيم.
موسوی با بيان اينکه آمده‌ايم ميثاق ارتباط صادقانه دولت با روحانيت عظيم الشان و طرف استقلال و اسلام را ايجاد کرده و از حقوق زنان وخود دفاع کنيم،اظهار داشت: مساله خانواده چند همسری نيست که شما به مجلس ارايه می‌دهيد و لايحه قوه قضائيه راتغيير می‌دهيد شما بايد از زنان حمايت کرده و تهديدها را از بين ببريد.
وی در پايان با بيان اينکه آمده‌ايم از حقوق بشر خود دفاع کرده و کرامت انسانی را افزايش دهيم گفت: شما حق نداريد پرونده‌سازی کرده و در امور داخلی مردم تجسس کنيد.
به گزارش خبرنگار ايلنا موسوی دقايقی پيش فرودگاه بجنورد را به شهر بيرجند ترک کرد.





















Copyright: gooya.com 2016