سه شنبه 19 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: برخی خود را مالک کشور می‌دانند، آن کسانی که از اين نظام بايد اسباب‌کشی کنند، باند ثروت و قدرت هستند، ايسنا

- ملت ايران دروغ‌گويان را به تاريخ روانه خواهد کرد


محمود احمدی‌نژاد گفت: آن کسانی که از اين نظام بايد اسباب‌کشی کنند باند ثروت و قدرت هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايسنا، احمدی‌نژاد که در جمع هزاران حامی خود در ورزشگاه ساری سخن می‌گفت، اظهارکرد: برخی گفتند دوره‌ی احمدی‌نژاد تمام شده و بايد اسباب‌کشی کند. من می‌خواهم به آنها بگويم احمدی‌نژاد باشد يا نباشد، زنده باشد يا قطعه قطعه شود، آن کسانی که از اين نظام بايد اسباب‌کشی کنند باند ثروت و قدرت هستند.

احمدی‌نژاد در ابتدای سخنانش با اشاره به ويژگی‌های مردم استان مازندران، گفت: اين سرزمين ديار مجاهدين شجاع و نستوه است؛ ديار زنان پاک و مردان غيور و شجاع.

وی با بيان اين‌که انقلاب اسلامی بزرگ‌ترين حرکت و حادثه در تاريخ ملت ايران بعد از پذيرش اسلام است، گفت: اين انقلاب ادامه‌ مسير پيامبر اسلام و سيدالشهداء (ع) و سکوی پرتاب ملت ايران به قله‌ی حکومت جهانی عدل و عدالت حضرت مهدی (عج) است.

وی با بيان اين که اين انقلاب به راحتی به دست نيامده است، اظهار کرد: به فضل الهی دستاوردهای عظيم و بی‌نظيری را در عرصه‌ ملی و بين‌المللی به دست آورده که افتخار ايران، تمام آزادگان و عدالت‌خواهان جهان است.

احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين که امروز ايران با ۳۰ تا ۴۰ سال قبل مطلقا قابل مقايسه نيست، گفت: اما ظرفيت‌های ملت ايران بسيار بسيار بيش از آن چيزی است که تا امروز شکوفا شده است. ملت ايران صدها سال پرچمدار فرهنگ، تمدن، سياست و علم جهان بوده است و از دل ملت ايران دانشمندان، صاحب‌نظران، عارفان و مجاهدان بزرگی به پا خاسته‌اند و بشريت را با نور انديشه‌های خود هدايت کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی آمد تا همه ظرفيت‌های ملت ايران شکوفا شود و ملت ايران به سرعت کشور خود را بسازد و به جايگاه شايسته‌ای در عرصه‌ی جهانی برسد. انقلاب آمد تا همه‌ی ملت از حقوق مساوی برخوردار شوند. انقلاب آمد تا عدالت را برقرار کند تا اموال ملت و ثروت ملت و امکانات ملت عادلانه توزيع شود و همه در برابر قانون يکسان باشند. کلام پيامبر عزيز اسلام است که يک حکومت و يک مملکت ممکن است با بی‌ايمانی و کفر بر پا بماند اما بی‌عدالتی و ظلم تمام داشته‌های يک ملت بر باد خواهد رفت.

احمدی‌نژاد ادامه داد: انقلاب آمد تا برادری، عدالت، پاکی و خداپرستی را حاکم کند و به فضل الهی امروز ملت ايران به يک ملت موحد، پاک، عدالتخواه و انقلابی تبديل شده است.

رييس‌جمهور با تاکيد دوباره بر اينکه انقلاب آمد تا همه با هم برابر باشند، گفت: اما متاسفانه افرادی در اين انقلاب پيدا شدند که با استفاده از فرصت‌ها خود را تافته‌ی جدا بافته از ملت می‌شناسند. آنها برای خود حقوق ويژه، امتياز ويژه و جايگاه برتر قائل هستند. آنها در واقع خود را مالک مملکت و انقلاب می‌دانند؛ در حالی که اين انقلاب متعلق به توده‌های مردم است و اين مردم بودند که فداکاری و با تبعيت از امام (ره) و رهبری معظم انقلاب سختی‌ها را تحمل و از عزت و استقلال خود دفاع کردند. امام بزرگوار ما فرمودند که همه‌ی ما مرهون ملت هستيم و مردم ولی نعمت ما هستند و خداوند نياورد روزی را که در کشور ما آنهايی که قدرت و ثروت دارند در برابر قانون شانه خالی کنند، ضعفا در محاکم و مراجع دست‌شان خالی باشد و محکوم شوند.

وی ادامه داد: شما ديديد که بيش از سه ماه است که در يک برنامه‌ی پيچيده و جنگ حساب‌شده‌ی روانی عليه ملت و انقلاب ما به بهانه‌ی سرکوب کردن يک فرزند و خادم ملت بدترين تهمت‌ها، دروغ‌ها و توهين‌ها را در حجم گسترده نثار ملت کردند.

احمدی‌نژاد گفت: آقای هيلتر، جنايتکار قرن گذشته يک مشاور تبليغاتی داشت. اين فرد يک تئوری جنگ روانی داشت و می‌گفت اگر می‌خواهيد کسی را منزوی کنيد و عده‌ای را شکست دهيد حجم انبوهی از دروغ‌های بزرگ از صدها بلندگو به سمت او روانه کنيد و آن دروغ‌ها را به حدی تکرار کنيد که همه آن دروغ‌ها را تکرار کنند.

وی ادامه داد: آنها غافل بودند که ملت ايران هوشيار است و دروغ‌گويان را به تاريخ روانه خواهد کرد.

احمدی‌نژاد گفت: مسئله اين نيست که در کشور ما مشکل وجود ندارد. چه کسی اين حرف را زده است، اگر مشکل نبود چرا اين برادر شما با اعضای دولت ۲۴ ساعته کار می‌کنند. اين کارها برای اين است که در کشور مشکل وجود دارد و بايد مشکل حل شود. مسئله اين نيست که در يک گوشه از کشور نقص و عقب‌ماندگی وجود دارد. بلکه مسئله اين است که آنها با جنگ روانی می‌خواستند صفوف يکپارچه‌ی ملت را بشکنند، اما آنها دوباره اشتباه کردند و باز هم اشتباه خواهند کرد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مسئله اين است که يک عده‌ی قليل خود را بالاتر از ملت می‌دانند.

وی ادامه داد: يک پيامک به صورت لطيفه برای پسر کوچک ما آمده بود که در آن نوشته بود « ما قبل از انقلاب يک تکه زمين داشتيم و وقتی انقلاب شد ايران افتاد توی مين ما.»

احمدی‌نژاد افزود: برخی خود را مالک کشور می‌دانند در حالی که امام (ره) تاکيد داشتند ما همه خدمتگزار ملتيم و رهبر معظم انقلاب فرمودند ما همه نوکر اين مردم هستيم.

وی افزود: مسئله اين نيست که اين دولت خوب کار کرده يا بد و در سياست خارجی موفق بوده يا نه. مسئله اين است که عده‌ی قليلی به اين باور رسيده‌اند که اگر يک بار ديگر اين خادمان با رای شما ادامه‌ی خدمت‌گزاری بدهند، بساط چپاولگری از کشور برچيده خواهد شد.

احمدی‌نژاد گفت: من در سفر قبلی به مازندران خدمت شما عرض کردم که از سخت‌ترين مراحل استقرار حاکميت اسلامی و وظايف دولت اسلامی برپايی عدالت است؛ چون افرادی بودند که در صدر اسلام و در کنار پيامبر عظيم اسلام مجاهدت کردند، کنار پيامبر بودند و بعد از آن در زمان حضرت علی (ع) وقتی مسئله‌ی عدالت پيش آمد با شمشير در برابر عدالت ايستادند و همانطور که می‌دانيد سخت‌ترين مرحله، اجرای عدالت است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: من از زبان شما می‌گويم احمدی‌نژاد که کسی و کاره‌ای نيست. احمدی‌نژاد خاک پای ملت ايران است و به اين مسئله افتخار خواهد کرد.

اين کانديدای دهمين دوره‌ی انتخابات رياست‌جمهوری، افزود: آنها خيال کرده‌اند با سيل تهمت، افترا و دروغ می‌توانند ملت و خادمان ملت را به زانو درآورند. آنها اشتباه می‌کنند. ما پيرو امام (ره) هستيم، پيرو خط ولايت هستيم و گلوها و سينه‌های خود را برای تيغ‌ها و نيزه‌های تهمت و افتراها آماده کرده‌ايم اما بدانند محال است قلم احمدی‌نژاد يک ريال به نفع زياده‌خواهان و عليه ملت امضاء کند.

احمدی‌نژاد گفت: می‌گويند در کشور خطر است. کجای کشور در خطر است؟ کشور ما همين مردم هستند و اين مردم هستند که کشور را حفظ کرده‌اند و از اين به بعد نيز حفظ می‌کنند. کشور در خطر نيست بلکه منافع يک عده پرخور و زورگو در خطر افتاده است. به ما می‌گويند چرا از برخی از افراد اسم برديد، نظام با اين کار شما به خطر افتاد. من پاسخ دادم و گفتم آيا وقتی حقوق ملت پايمال می‌شود، وقتی بی‌عدالتی می‌شود و برخی برای خود و خانواده خود حقوق بی‌پايان و نامحدود قائل هستند در اينجا نظام به خطر نمی‌افتد؟ وقتی حقوق ملت مخدوش می‌شود آيا حيثيت نظام مخدوش نمی‌شود؟

وی گفت: من به روستاها و شهرهايی سفر کردم که مردم از شدت فقر هيچ راه نجاتی نداشتند. ما به جنوب کرمان سفر کرديم فقط ۱۰۰ هزار خانوار تا دو سال قبل در کپر زندگی می‌کردند، آيا اينکه ۶۰ هزار خانوار در کپر زندگی می‌کنند حيثيت نظام به خطر نمی‌افتد؟ حيثيت نظام فقط و فقط با اجرای عدالت، احترام به مردم و برگرداندن حقوق ملت حفظ خواهد شد.

احمدی‌نژاد گفت: ما پيرو آن شهيد عزيزی هستيم که همه‌ی وجودش در نهاد رياست‌جمهوری سوخت، اما پای اين ملت و حقوق ملت ايستاد. ما به شما می‌گوييم تحمل توهين‌های شما آری، اما پاسخ در برابر زياده‌خواهی‌های شما اين است که تسليم هرگز. هيهات منا الذله.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016