چهارشنبه 20 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: آن‌ها روش جنگ روانی گوبلز را در پيش گرفته‌اند، نظام به خطر نيفتاده، حلقه و باند قدرت و ثروت به خطر افتاده است، ايسنا

- می‌خواهند از ملت ايران انتقام بگيرند
- سيل ملت، خودخواهان و دست‌اندازان به بيت‌المال را می‌برد


دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح چهارشنبه در جمع طرفدارانش که از ميدان انقلاب تا دانشگاه شريف در خيابان آزادی راهپيمايی کرده بودند، مقابل اين دانشگاه در يک سخنرانی نسبتا طولانی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا، احمدی‌نژاد در ابتدای سخنانش با سلام به مردم تهران اظهارکرد: انتخابات در کشور ما يک مساله مهم است و فقط و فقط انتخاب يک فرد نيست، انتخابات در ايران تجميع اراده‌ها و همت‌های ملت برای يک پرش بلندتر به سمت قله‌های پيشرفت، ترقی و عزت است. در ايران انتخابات يک اتفاق بزرگ و يک تصميم سرنوشت‌ساز از سوی ملت است. انتخابات در ايران مثل کشورهای غربی نيست که دو يا سه حزب با حضور عناصر محدود و استفاده از تبليغات پيچيده قدرت را در اختيار بگيرند. انتخابات در ايران يعنی جاری شدن اراده يک ملت در اداره يک کشور و آينده او.

احمدی‌نژاد خطاب به حاميانش افزود: نگاهی به صحنه انتخابات امسال داشته باشيد. در انتخابات علی‌القاعده داوطلبان و حاميان آنها می‌آيند برنامه‌های خود را ارائه و نظر و نقد و انديشه خود را مطرح می‌کنند تا ملت بتواند در يک فضای منطقی و با مقايسه دقيق بهترين انتخاب را انجام دهند، اما صحنه انتخابات امروز را در کشور ببينيد. از سه ماه قبل در بالاترين شدت و در طول چهار سال با شدت کمتر، سنگين‌ترين تخريب تاريخ انقلاب عليه ملت ايران و برگزيده ملت ايران، سازماندهی و اجرا شد. توهين‌ها، تهمت‌ها و افتراها و بی‌ادبی‌ها به اوج خود رسيد. معلوم است که صحنه، صحنه رقابت نيست، بلکه سازماندهی يک جنگ روانی و نبرد حساب‌شده عليه ملت است. ببينيد در اين سه ماه گذشته چه کرده‌اند. طبق قانون انتخابات احدی حق ندارد عليه داوطلب ديگری سخن بگويد، ولی آنها همه صحبت‌هايشان عليه يک نفر بود. طبق قانون انتخابات تبليغات در سه هفته مجاز است اما آنها از سه ماه قبل تبليغات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. طبق قانون توهين به رييس‌جمهور جرم است و مجازات دارد، اما بر خلاف نص صريح قانون، سنگين‌ترين توهين‌ها به رييس‌جمهور به عنوان نماينده ملت روا شد. طبق قانون کشور افترا جرم است؛ يعنی نسبت دادن عمل مجرمانه به يک فرد جرم و مجازات آن زندان است.

وی ادامه داد: سوال اين است که آنها چرا به جای رقابت جوانمردانه و سالم روش تخريب را در پيش گرفته‌اند؟ صحنه امروز در تاريخ اين سرزمين ثبت خواهد شد و برای ملت ما يک تجربه عظيم است. آنها چرا به جای ارائه برنامه و استفاده از منطق، جنگ روانی در پيش گرفته‌اند. آنها مشاهده کرده‌اند اگر وارد بحث کارشناسی، آمار و اطلاعات گذشته و ديروز شوند و بخواهند عملکرد سه دولت قبل را در برابر يک دولت به بحث بگذارند، در هر زمينه‌ای که وارد شوند می‌بينند عملکرد اين دولت افتخارآميز است و قابل مقايسه با عملکرد آن‌ها نيست. آنها ديده‌اند در طول چهار سال با حضور آگاهانه ملت و حرکت پشت سر مقام معظم رهبری افتخاراتی برای ملت کسب شد که طی ۲۴ سال اخير بی‌نظير است و در اين افتخارات، آنها نه تنها هيچ نقشی داشته‌اند بلکه در برابر ملت بوده‌اند.

رييس‌جمهور به موضوع هسته‌يی نيز اشاره کرد و گفت: در ماجرای هسته‌يی وقتی دشمنان می‌خواستند با راه انداختن تبليغات، تحريم و صدور قطعنامه و شلوغ‌کاری، اراده ملت ما را بشکنند، اين‌ها به جای همراهی با ملت و پشتيبانی از آن، متاسفانه در کنار دشمن ايستادند و عليه دولت و سياست‌های هسته‌يی ملت موضع گيری کردند. يادتان هست وقتی اولين قطعنامه تحريم را دادند و غربی‌ها با تبليغات می‌خواستند اين گونه اعلام کنند که با اين قطعنامه کار ايران از نظر اقتصادی تمام شده است، آن‌ها در همراهی با دشمن و با ثروت‌های بادآورده خود، بحران سنگينی را در عرصه مسکن به وجود آوردند. يادتان هست جوسازی‌ها چگونه بود که موضوع گوجه‌فرنگی را به مساله اول کشور تبديل کردند. آنها می‌گفتند انرژی هسته‌يی را برای چه می‌خواهيد؟ انرژی هسته‌يی را به چه هزينه‌ای به دست آوريد؟ ملت و کشور در خطر است و در واقع حرف آقای بوش را به زبان فارسی ترجمه می‌کردند. آقای بوش نيز خطاب به ملت ما می‌گفت شما برای چه انرژی هسته‌يی می‌خواهيد؟ اين مساله به ضرر شماست. شما کارهای مهم‌تری داريد. کشور شما در خطر و فشار قرار می‌گيرد. مساله هسته‌يی را کنار بگذاريد، آنها عين حرف‌های بوش را به فارسی ترجمه و در تريبون‌ها و روزنامه‌ها منتشر می‌کردند. همه آنهايی که به عنوان متحد و حامی کانديداها در برابر برادر کوچک شما هستند، در طول اين چهار سال همين کار را انجام داده‌اند و اين موضع را اتخاذ کرده‌اند. اما ملت ايران هسته‌يی شد؛ يعنی ملت ايران به رغم وادادگی‌های قبلی هسته‌يی شد و آنها به هيچ وجه در اين افتخار بزرگ ملت ايران مشارکت نداشتند.

وی با بيان اين‌که آن‌ها در گذشته مسووليت‌هايی داشتند، گفت: اگر در يک فضای مناسب مقايسه عملکردها رخ می‌داد معلوم می‌شد که ملت ايران در عرض سه چهار سال چه دستاوردهای علمی و فناوری، اقتصادی و عمرانی به دست آورده است و به طور طبيعی آنها زير سوال بودند که شما ظرف ۱۶ ، ۲۰ يا ۱۲ سال چه کار کرده‌ايد؟ کارنامه خود را ارائه دهيد. با پول و ثروت و فرصت ملت چه کرده‌ايد؟ آن‌ها می‌دانند وقتی مردم متوجه شوند در عرض چهار سال به اندازه دو برنامه در بخش عمرانی و اقتصادی کار و تلاش کرده‌اند، آنها زير سوال می‌روند و بايد پاسخ دهند. ان‌شاءالله بعد از انتخابات آنها بايد بيايند و در محضر ملت پاسخ دهند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آنها بايد پاسخ دهند که وام‌های بانکی صد ميلياردی را در اختيار چه کسانی قرار دادند و حاصل اين وام‌ها برای ملت چه بوده است، به همين خاطر است سياست جنگ روانی را در پيش گرفته‌اند.

وی با بيان اين‌که آن‌ها روش جنگ روانی گوبلز را در پيش گرفته‌اند، اظهار کرد: در واقع آن‌ها شيوه جنگ روانی و شيوه هيتلری را عليه ملت ما به کار گرفته‌اند.

رييس‌جمهور ادامه داد: آنها با يک نفر کاری ندارند؛ مساله آنها احمدی‌نژاد نيست.

وی در پاسخ به شعار جمعيت که می‌گفتند « احمدی، بت‌شکنی، بت‌شکنی» گفت: بت‌شکن شما هستيد و به لطف خداوند شما بت بزرگ را شکستيد.

رييس‌جمهور ادامه داد: مشکل و موضوع آن‌ها احمدی نژاد نيست. آن‌ها می‌خواهند از ملت ايران انتقام بگيرند؛ چرا که گناه ملت ايران اين است که به يک انتخاب جديد دست زدند و حلقه بسته گذشته را شکستند. مشکلات کشور و ضعف‌ها برای آنها مطرح نيست، آنها آمده‌اند از ملت انتقام بگيرند و به فضل الهی، ملت مجددا با يک "نه" بزرگ‌تر آنها را به قعر تاريخ روانه خواهد کرد. آن‌ها در جلسات مخفی حزبی خود تصميم گرفتند در موضوع انتخابات بايد دائم حمله کنند و ما را زير سوال ببرند و در واقع دولت را با آمارهای ساختگی به دروغگويی متهم کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: آن‌ها دولت را از يک طرف به دروغگويی متهم می‌کنند و از طرف ديگر به دولت می‌گويند چرا اين‌قدر زياد شجاع هستيد؛ يعنی در واقع آن‌ها از يک طرف به دولت می‌گويند دروغگويی و از طرف ديگر می‌گويند چرا اينقدر شجاعيد و در برابر قدرت‌ها ايستاده‌ايد، می‌گويند چرا اين‌قدر وسط مردم می‌رويد؟ به استان‌ها سفر می‌کنيد؟ پاسخ آنها ساده است. من از زبان شما می‌گويم که در تاريخ ثبت شود. اول اين که دروغگو خائن است و خائن ترسو و من از شما ملت عزيز ايران می پرسم که در کدام حرکت اين دولت ترس را ديده‌ايد؟

وی گفت: اميرالمومنين(ع) فرمود اگر کسی تخلف و حق ملت را ضايع کرد و دست‌اندازی به بيت المال انجام داد، بايد نام او را اعلام کرد، انگ ننگ را بر پيشانی او چسباند و در بازارها چرخاند تا ديگر کسی جرات خيانت نکند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آنها می‌گويند قبلا خدمت کرده‌اند؛ بله، ما منکر خدمت آن‌ها نيستيم. کسانی در کنار پيامبر اسلام (ص) جنگيدند، مبارزه کردند، خدماتی انجام دادند، اما در زمان اجرای عدالت با شمشير در برابر مجری عدالت ايستادند. طلحه و زبير دو نفر از اين نمونه بودند که وقتی در برابر عدالت ايستادند مورد حمايت معاويه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ما در اين چهار سال، سکوت و تحمل کرديم و سعی داشتيم در درون سيستم اداری با اصلاح قوانين و وضع آيين نامه‌ها دست آنها را کوتاه کنيم، ولی بدانيد آن‌ها هم‌چنان در سيستم حضور دارند و کارشکنی می‌کنند، که ان‌شاءالله در دور بعد بايد تمام دست‌های کارشکنان قطع شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در منطق ملت ايران سوال کردن از حقوق ملت بی‌ادبی نيست، خدا می‌داند در اين سه مناظره دست خود را نگه داشتم، زبان خود را نگه داشتم که مبادا به طرف مناظره توهين شود.

وی اظهار کرد: آن‌ها چون خلاف قانون عمل کرده‌اند، ۴۵ دقيقه به من وقت اختصاص پيدا کرده و امشب پاسخم را به لطف خداوند خواهم داد.

وی خطاب به جمعيت اظهار کرد: شما همه تحصيل‌ کرده‌ايد و در مورد ضريب جينی اطلاعات داريد. در تلويزيون يک نمودار نادرست در اين ارتباط به نمايش گذاشتند. در ابتدا سال‌ها را عوض کردند؛ يعنی سال ۸۳ را که مال خود آنها بود به حساب ۸۴ گذاشتند. ۸۶ را به حساب ۸۵ گذاشتند و همين طور يکی يکی عقب آمدند که تناسب آنها به هم می‌خورد و در واقع يک سال را حذف کردند و بعد از آن پايه x و y در نمودار عوض کردند. من در تلويزيون امشب در مورد اين مساله صحبت خواهم کرد. آنها با آمار ساختگی جنگ روانی ايجاد کردند برای اين که فضا آشفته شود و فاصله عملکردها مشخص نشود. آنها می‌گويند دولت به ما بی‌ادبی می‌کند. من به آن‌ها می‌گويم در روزنامه‌های شما کاريکاتور بنده بر خلاف قانون کشيده شد. به فرزندان و همسر من توهين کردند. ما کجا بی‌ادبی کرديم؟

وی ادامه داد: انسانی که ترسوست به دروغ متوسل می‌شود. من از شما می‌پرسم آيا در طول اين چهار سال يک صحنه کوچک ديديد که اين دولت بترسد؟ اين دولت متکی به خدا و ملت ايران است و در حال حاضر جهانيان اذعان دارند شجاع‌ترين ملت عالم ملت عزيز ايران است.

رييس‌جمهور گفت: يک بار يکی از اين آقايان قرار بود به اروپا برود و به او خبر دادند تعدادی از عناصر دشمن می‌خواهند در برابر سالن اجلاسی که شما می‌خواهيد صحبت کنيد تظاهرات کنند و در واقع به اين آقا فشار آوردند. اين آقا نيز بر سر اين فشارها سفر خود به اروپا را کنسل کرد. ولی اين برادر کوچک شما در سفر اول تا سفر چهارمی که به آمريکا داشت هر بار قبل از مسافرت رسانه‌ها و مسوولان آمريکايی به صراحت اعلام می‌کردند که اگر فلانی بيايد، دستگير و زندانی‌اش می‌کنيم. حتی در سفر اول به امريکا وزير خارجه دولت قبل گفت آيا فلانی می‌خواهی در نشست سازمان ملل شرکت کنی.

گفتم چطور؟ گفت اگر آمريکا بروی تو را دستگير می‌کنند، هواپيمايت را مصادره می‌کنند. تظاهرات راه می‌اندازند و در واقع ايشان گفت که توصيه من اين است که شما در اين اجلاس شرکت نکنيد. من گفتم به نمايندگی از ملت ايران، آمريکا که هيچ، اگر تمام قدرت‌ها نيز جمع شوند، بنده برای رساندن پيام ايران به جهان در اين اجلاس شرکت می‌کنم.

وی هم‌چنين به مناظره خود با موسوی اشاره کرد و گفت: من يک مدرک تحصيلی را نشان دادم و گفتم که آيا اين خانم را می‌شناسيد يا نه؟ حرف ما اين بود که آيا می‌شود يک نفر قبل از اين‌که فوق ليسانس بگيرد مدرک دکترا بگيرد؟ چطور يک نفر همزمان که کارمند است در دو رشته فوق ليسانس درس می‌خواند؛ اين خلاف صريح قانون است؛ البته من امشب در اين ارتباط صحبت خواهم کرد.

وی گفت: حرف من اين است که چطور يک خانم در مدت کوتاهی بعد از گرفتن مدرک فوق ليسانس بلافاصله استاديار می‌شود و کمتر از دو سال دانشيار؟ چطور می‌شود يک دانشگاه برای يک نور چشمی بدون کنکور اجازه تحصيل در زمينه دکترا می‌دهد و مدرک دکترا صادر می‌شود. ما می‌گوييم شما با دادن اين گونه مدارک قلابی به اکثريت دانشجويان ظلم می‌کنيد. چرا به اعتبار مدرک آنها آسيب می‌زنيد.

رييس‌جمهور اظهار کرد: دهها هزار نامه از دانشجويان دانشگاه آزاد و پدر و مادران آنها دارم که از شهريه دانشگاه آزاد گله می‌کنند و می‌گويند شهريه سنگين است و ما نمی‌توانيم بپردازيم و يا برای پرداختن آن چند شيفت کار می‌کنيم و در واقع به سختی شهريه‌های سنگين را می‌دهيم. ما سوالمان اين است اين دانشگاه به چه حقی به جای اين که اين پول‌ها را خرج دانشجويان بکند و شهريه‌ها را کاهش دهد از اين پول برمی‌دارد و هزينه‌های گزافی در زمينه انتخابات و تبليغات می‌کند.

احمدی‌نژاد هم‌چنين به انتشار سی دی‌های به عنوان ۹۰ سياسی اشاره کرد و گفت: شما خبر داريد که ميليون‌ها سی دی عليه بنده با عنوان ۹۰ سياسی منتشر کرده‌اند که محل چاپ و تکثير آنها نيز معلوم است و در واقع با بريدن مطالب و مخدوش کردن آنها می‌خواهند بنده را خرافی جلوه دهند. من اسم امام زمان (عج) را می‌برم، متوسل به خدا و پيغمبر می‌شوم، می‌گويند خرافه ‌ی است، حال آن‌ها به يک پارچه متوسل شده‌اند و می‌گويند روشنفکر هستند.

وی گفت: يک نمودار منتشر کرده‌اند به عنوان نمودار خانوادگی احمدی‌نژاد و تشبيه کردند به هزار فاميل و چند باجناق جديد برای من درست کرده‌اند. يک موقعی می‌گفتند احمدی‌نژاد داماد آيت‌الله جنتی و يزدی است؛ در صورتی که آيت‌الله جنتی از اصل دختر ندارد. پدر همسر بنده نيز يک سيدی بود که در سال ۷۲ در تهران براثر سانحه تصادف از دنيا رفت. می‌گويند آقای احمدی مقدم فرمانده نيروی انتظامی، آقای زريبافان و ... اينها باجناق‌های بنده هستند. من سه باجناق دارم و خيلی آنها را دوست دارم. يکی از آنها در کارخانه شير پاستوريزه تهران کار می‌کند. يکی ديگر هنرمند نقاشی است که در بازار آزاد برای خودش کار می‌کند و سومی نيز يک بازنشسته و کوهنورد حرفه‌ای و ورزشکار است.

وی گفت: می‌گويند آقای محرابيان وزير صنايع خواهرزاده احمدی‌نژاد است، اين چطور خواهرزاده‌ای است که من با وی تازه در سال ۶۶ و ۶۷ در دانشگاه آشنا شدم.

احمدی‌نژاد هم‌چنين با بيان اين‌که در اين سی دی در مورد شوهرخواهرهای بنده نيز صحبت‌هايی کرده‌اند، گفت: من چهار تا شوهرخواهر دارم. کسانی می‌آيند اين کارهای نادرست و پست را انجام می‌دهند، بعد ما را به دروغگويی متهم می‌کنند.

وی گفت: گفته‌اند اين آقا پسرعمه‌ام، پدر داماد دوست آقای فلانی است، اگر اين جوری حساب کنيد که همه ما فاميل هستيم؛ چرا که ما همه فرزندان حضرت آدم هستيم.

وی هم‌چنين با بيان اين که آن‌ها می‌آيند و در موضوع چای را در دولت زير سوال می‌برند گفت: اين جزو لطيفه‌های تاريخی زمان ماست. در سال ۸۳ دولت وقت که حامی اين‌هاست آمد و رسما اعلام کرد سازمان چای منحل است و اين مصوبه دولت نيز موجود است. اعلام کردند ما نيازمند چای نيستيم، اين در حالی است که ما سازمان چای را احيا کرديم. ۲۱۰ هزار تن چای را که موجود بود اصلاح و مخلوط کرديم و در بازار خارجی به فروش رسانديم و مقدار کمی از آن باقی مانده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: کسی که نمی‌داند که در شمال نمی‌گويند مزرعه چای بلکه می‌گويند باغ چای و فرق اين دو را نمی‌داند می آيد و می‌گويد اين دولت وضع چای را خراب کرده است. ما ميراث‌دار خرابکاری‌های شما هستيم و دو سه دولت می‌خواهد تا اين خراب‌کاری‌ها جبران شود.

وی هم‌چنين به آمار واردات برنج و مساله برنج اشاره کرد و گفت: در سال گذشته همان‌طور که در موضوع مسکن بحرانی را ايجاد کردند در ارزاق مردم نيز درصدد بودند ماجرا درست کنند. در آن زمان يک شرکت توزيعی که اداره آن دست اين آقازاده‌ها بود با يک طراحی برنج‌ها را از بازار جمع و شايعه کردند برنج و نمک و چای قحطی شده است که باعث شد در مقطعی قيمت برنج به ۵ هزار تومان در بازار تهران برسد که دولت بلافاصله وارد عمل شد و با مديريت قيمت برنج را کنترل کرد.

وی گفت: در سال ۶۵ مدير دولت آمد و ايست بازرسی برقرار کرد که اگر بيش از ۱۵ کيلو يا ۲۰ کيلو برنج از شمال حمل کنند در ايست بازرسی دستگير و برنج او را پياده می‌کردند؛ يعنی در واقع کسانی که جلوی فروش ملت را می‌گرفتند و به کشاورزان گيلان و مازندران آسيب جدی زدند، امروز مدعی دولت هستند. در سال ۶۶ هندوانه را می‌خواستند کوپنی کنند. اين‌ها اتفاق افتاده است . به خاطر اين که بر سر يک تومان تفاوت نرخ با کشاورزان به نتيجه نرسيدند در بيرون از تهران دهها و صدها تريلی حامل هندوانه ايستادند و اجازه ورود به شهر پيدا نکردند، اين هندوانه‌ها زير آفتاب پوسيد و آبشان جاری شد.

احمدی‌نژاد گفت: در همين تهران به هر خانواده يک هندوانه با دفترچه بسيج اقتصادی، و اگر خانواده‌ای بدشانسی می‌آورد، هندوانه‌اش سفيد بود مکافاتی برقرار بود و خانواده از خوردن هندوانه محروم می‌شدند.

وی با بيان اين که چرا اين‌قدر تخريب می‌کنند گفت: می‌گويند با صحبت‌های شما آبروی نظام رفته است. من می‌خواهم بگويم نظام همين مردم هستند که هميشه در صحنه بوده‌اند و خواهند بود. به خدا نظام به خطر نيفتاده است، بلکه حلقه و باند قدرت و ثروت و منافع يک عده قليل به خطر افتاده است. بعضی خودشان را معادل نظام بلکه بالاتر می‌دانند. آنها خود را مالک مملکت بلکه بالاتر می‌دانند. آن‌ها خود را فوق قانون می‌دانند. در مناظره، قانون اين بود که کسی حق ندارد عليه کانديدای ديگری صحبت کند. آنها در مناظره‌های روبرو کم می‌آوردند و در مناظره بعد خلاف قانون آمدند و مطلبی که برای آنها نوشته بود را از روی کاغذ می‌خواندند.

وی گفت: می‌گويند کشور به خطر افتاده است، قضيه مثل داستان آن مورچه است که در داخل استکان آب افتاده بود و می‌گفت سيل آمد و دنيا را دارد آب می‌برد. دنيا را آب نمی‌برد، بلکه سيل ملت است که خودخواهان ، متکبران و دست‌اندازان به بيت المال را می‌شورد و می‌برد.

وی اظهار کرد: می‌گويند برای تغيير آمده‌ايم، برای تغيير چه چيزی آمده‌ايم؟ تنها نماد تغيير اين دولت است که برآمده از آرای ملت است. شما به دنبال پيشرفت نيستيد، شما به دنبال ارتجاع هستيد و می‌خواهيد به قبل برگرديد و افرادی را که از دور خارج شده‌اند دور خود جمع کرده‌ايد و حرفهای سال‌های قبل را می‌گوييد.

احمدی‌نژاد گفت: می‌گوييد می‌خواهيد تغيير بدهيد. تغيير متعلق به ملت ايران است و ادامه پيدا خواهد کرد.

وی با بيان اين که هر دولتی ضعف و اشکال دارد گفت: ما چه موقع گفتيم مشکل وجود ندارد. کارها و تلاش‌هايی که انجام می شود برای اين است که ضعف‌ها برطرف شود.

رييس‌جمهور اظهار کرد: نظر بنده نبود، بلکه من به توصيه دوستان توجه و عمل کردم و يکی از بزرگترين اشتباهات اين بود که برخی از دوستان آن‌ها را در دولت نگه داشتند و آنها نيز به دولت ضربه زدند، اما به لطف خداوند در دولت بعد ديگر از اين اشتباهات تکرار نخواهد شد.

وی گفت: بگذاريد حرف دل شما را بگويم، آنها خيال کردند با توهين‌ها می‌توانند مانع حرکت ملت ايران شوند. من به آنها اعلام می‌کنم ما گلوها و سينه‌های خود را برای آماج تيرها و نيزه‌های تهمت و دروغ شما آماده کرده‌ايم، اما هرگز تسليم نخواهيم شد و يک سند که يک ريال عليه ملت ايران باشد، هرگز و هرگز امضا نخواهيم کرد و اين اتفاق نخواهد افتاد.

رييس‌جمهور با بيان اين که معلوم شد آن‌ها به چه ميزان با درد و مشکلات جامعه آشنا هستند، گفت: من با همکاران خودم به همه جای ايران رفته‌ام. آنها می‌آيند ، تجمع می‌گذارند ، تجمعی که در آن رييس‌جمهور قبلی حضور داشته و دختر رييس جمهور اسبق می‌آيد توهين می‌کند و می‌گويند وقتی اين دولت به روستاها و استان‌ها می‌روند يا در صحنه جهانی از حقوق ملت دفاع می‌کند ما احساس حقارت می‌کنيم. من حرف آنها را تاييد می‌کنم، شما شجاعت رفتن بين ملت را نداريد. در حالی که همکاران من دائم در بين مردم هستند. آنها برای اين که بگويند با مردم تماس دارند می‌آيند و نمايشنامه اجرا می‌کنند، يک دفعه سوار اتوبوس می‌شوند با دهها دوربين. يک بار در صف می‌ايستند يا با افراد معينی تلفنی صحبت می‌کنند؛ در حالی که همکاران من ۲۴ ساعته در بين مردم هستند و به اين کار افتخار می‌کنند و علت آن نيز اين است که اين دولت خود را آقای مردم نمی‌داند بلکه خود را خادم ، نوکر و خاک پای اين ملت می‌داند.

وی گفت: کسانی که دروغگو هستند جرات ندارند بروند بين مردم.

رييس‌جمهور اظهار کرد: من به کسانی که پشت صحنه و جلوی صحنه کار می‌کنند اعلام می‌کنم هر کدام که مايل هستند بيايند و هر جای ايران که می‌خواهند برويم بين مردم و ببينيم که مردم در مورد هر يک از ما چه می‌گويند و چه کار می‌کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: متاسفانه و متاسفانه کسانی که از مجرمان و محکومان مالی پول نقد دريافت کرده‌اند برای توجيه خود تمام علمای تاريخ اسلام را زير سوال برده‌اند، امام بزرگوار، علمای بزرگ دينی و عالمان ساده‌زيست و مجاهد بزرگ را زير سوال برده‌اند برای اين که دنياطلبی خود را ماست‌مالی کنند. البته ملت ايران هوشيار است و مرز بين عالمان اصيل ، مردمی ، خادم و مومن و ساده‌زيست را از يک عده قليل سوءاستفاده‌چی جدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: می‌گويند چرا راجع به بچه‌های ما حرف می‌زنيد؟ سوال اين است چرا کسی راجع به بچه‌های رهبر عزيز انقلاب حرف نمی‌زند.

احمدی‌نژاد گفت: يکی از اين آقايان ۵ بچه دارد و دائم اين افراد مسافرت خارج از کشور می‌روند. نمی‌گويم خارج رفتن بد است. من معتقدم ما بايد به جايی برسيم که تمام ايرانی‌ها بتوانند به تمام دنيا برای گردش و سفر بروند و خدای بزرگ را شکر کنند، ولی بچه‌های اين فرد فقط در يک سال بيش از ۱۲۰ بار مجموعا مسافرت خارج از کشور داشتند و شما می‌دانيد وقتی هر کدام از اين‌ها اين سفرها را می‌روند بايد چند نفر آنها را نيز جمع و جور کند. شما حساب کنيد هزينه‌های رفت و برگشت آنها را. برخی از آنها خريدشان را نيز از بازار تهران و مغازه دار تهران نمی‌کنند، بلکه خريد خود را از بازار لندن و اروپا می‌کنند و بعد هم سر انقلاب منت می‌گذارند.

وی خطاب به هواداران خود گفت: ديديم آن خانم آمد در حضور رييس‌جمهور سابق و همسر يکی از کانديداها اظهارکرد دولت اصلاحات ادامه دولت پدرش بوده و اين دولت اين رابطه را قطع کرده است، من به اين دليل از اين آقا حمايت می‌کنم که اين رابطه را برقرار کنم ، آنها به دنبال برگرداندن انقلاب به مسير انحراف هستند، ولی بدانند که ملت ايران و مردم تهران ديگر اجازه انحراف در انقلاب را نخواهند داد. من خبر دارم که آنها به شدت نگران هستند و فهميده‌اند صحنه را از دست داده‌اند. بنابراين شما بايد هوشيار باشيد ، آرامش خود را حفظ کنيد ، توهين و تهمت در حرکت ما جايی ندارد ، ما منطق داريم و منطق ما بر همه توهين‌ها و بداخلاقی‌ها به لطف خداوند غلبه خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: ما يک ملت ايمانی هستيم و در همه کارها حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهيم؛ اما بايد هميشه به خداوند و اهل بيت توسل داشت و دعا را فراموش نکرد.

رييس‌جمهور در پايان گفت: در اين چند سال وقت نشد در مورد تهران با مردم تهران صحبت کنم اما بدانيد که اين دولت بيش از ۵ / ۴ برابر کل دولتهای قبل به متروی تهران کمک مالی کرده است؛ اين درحالی است که آنها دائم می‌گويند دولت کمکی نکرده است. دولت بيش از ۳ هزار و ۹۰۰ اتوبوس به تهران تحويل داده است که ۵ / ۸۲ درصد قيمت آن به صورت يارانه بوده است.

بر اساس اين گزارش پيش از احمدی‌نژاد حميدرضا رسايی و علی‌اصغر زارعی نيز سخنرانی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016