جمعه 22 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت احمدی‌نژاد اس ام اس را قطع کرد، آفتاب

آفتاب: سيستم پيامک کليه مشترکان تلفن‌ همراه کشور قطع شده است.

به گزارش خبرنگار سياسی آفتاب،‌ از حدود ساعت ۱۱ پنج‌شنبه شب و تنها ۹ ساعت مانده به آغاز رسمی رای‌گيری در حوزه‌های انتخابات رياست جمهوری، سرويس پيامک (اس ام اس) کليه مشترکان تلفن همراه اعم از همراه اول، ايرانسل و تاليا در سراسر کشور قطع شده است.

گفتنی است، پيش‌تر مسئولان کميته صيانت از آرای مهدی کروبی و ميرحسين موسوی در مورد احتمال قطع اينترنت و اس ام اس در روز رای گيری هشدار داده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيانيه فوری کميته صيانت از آرای مهندس ميرحسين موسوی

کميته صيانت از آرای مهندس ميرحسين موسوی شامگاه پنج‌شنبه با صدور بيانيه شماره ۹ خود، اعلام کرد: «از روزها قبل برخی گزارش‌ها و اخبار واصله حاکی از اين بود که وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات بنا دارد در راستای حمايت از رئيس دولت اقدام به کنترل فرآيند ارتباطات و اطلاع‌رسانی و ايجاد محدوديت در اين زمينه و از جمله قطع خدمات اينترنت و ارسال پيام کوتاه نمايد و مراتب را نيز به شرکت‌های ذيربط ابلاغ نموده است. اين اخبار موجب نگرانی جدی شد و رئيس کميته صيانت از آراء مهندس موسوی در مصاحبه هفته گذشته خود درخصوص عواقب چنين اقداماتی اخطار جدی داد. مسئولان مربوطه هم در واکنش مراتب را تکذيب و به مردم اطمينان خاطر دادند که اصولأچنين امری ممکن نخواهد بود».

اين بيانيه افزوده: «علی‌هذا با پايان يافتن فرصت تبليغات انتخاباتی از صبح امروز پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ سرويس پيام کوتاه ابتدائأ دچار اختلال جدی و متعاقباً به‌طور کامل قطع گرديد و به اين ترتيب معلوم شد که اخبار قبلی صحت داشته است. صرف نظر از اينکه قطع خدمات ارتباطی و اطلاع‌رسانی مذکور اصولاً از منظر تضييع حقوق شهروندی و ايجاد محدوديت برای گردش آزاد اطلاعات ناموجه می‌نمايد، اما در عين حال انجام اين اقدام با اهداف سياسی و معطوف به ايجاد محدوديت برای رقيب آن‌هم در آستانه برگزاری انتخاباتی مهم و حساس تأمل برانگيز و موجب تأسف است».

کميته صيانت از آرای مهندس ميرحسين موسوی در پايان آورده است: «قطع خدمات ارسال پيام کوتاه که به نظر می‌رسد حسب اوامر دولت صورت گرفته است از آن جهت که امکان ارتباط و اطلاع‌رسانی در خصوص انتخابات و بويژه ايجاد ارتباط جهت گزارش گيری از نمايندگان نامزدهای حاضر در شعب اخذ رأی را ناممکن می‌سازد و اصولا امکانی برای نظارت نامزدها بر فرايند انتخابات در فضای ديجيتالی باقی نمی‌گذارد، موجب اين شايعه است که اين اقدام به منظور بستن فضا جهت [...] برخی اقدامات انجام پذيرفته است. اينک ضمن اعلام هشدار در اين خصوص تاکيد می‌گردد چنانچه اين محدوديت هرچه سريع‌تر و تا پايان امروز (پنج‌شنبه) رفع نگردد شائبه عامدانه بودن اين اقدام و معطوف بودن آن به انجام تخلفات گسترده و برنامه‌ريزی شده تقويت می‌گردد...».

قطع شبکه پيام کوتاه کشور در حالی است که مسئولان دستگاه قضايی و برخی مديران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اواسط اين هفته خبر تصميم دولت احمدی‌نژاد برای قطع شبکه پيامک و اينترنت کشور را تکذيب کرده و آن را «شايعه» خوانده بودند.

درز آن خبر البته موجی از نگرانی را در ميان نخبگان و فعالان سياسی و رسانه‌ای کشور ايجاد کرده بود و برخی محافل بدگمان، چنين اقداماتی را تحرکات مشکوک در راستای حمايت از يک کانديدای خاص خوانده بودند.

شامگاه پنج‌شنبه و اوايل بامداد امروز جمعه، تلفن‌های همراه وفا غفاريان (رييس هيات مديره شرکت مخابرات)، داوود زارعيان (مديرکل روابط عمومی شرکت مخابرات) و صدوقی (مديرعامل شرکت ارتباطات سيار) خاموش و ارتباط با ايران افراد برای کسب توضيح ميسر نبوده است. در همين حال؛ پيگيری‌های انجام شده توسط بخش رسانه‌ای ستاد مهندس ميرحسين موسوی حاکی از آن است که صابر فيضی (مديرعامل شرکت مخابرات) و آقای ابوالفضلی (مديرکل روابط عمومی همراه اول)؛ خبر قطع شبکه SMS را تکذيب کرده و اظهارنظر قطعی پيرامون اين مساله را به انجام بررسی‌های بيشتر موکول کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016