جمعه 22 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: شايعاتی که به من نسبت می‌دهند کار آدم‌های ناسالم است، پيامک های فراوان دست مردم دروغ محض است، آفتاب

آفتاب: حضرت آيت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستين دقايق آغاز رای گيری، در حسينيه امام خمينی (ره) رای خود را به صندوق شماره ۱۱۰ انداختند.

به گزارش گروه سياسی آفتاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر آحاد مردم را به حضور پر شور و متراکم در اين آزمون بزرگ ملی و بی توجهی به شايعات فراخواندند.

مشروح بيانات مقام معظم رهبری به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
خداوند متعال را سپاسگزاريم که اين توفيق را عنايت کرد که ملت ايران در نوبتی ديگر در يک آزمون بزرگ ملی شرکت کنند.

انتخابات مظهر حضور فعال و پرشور و زنده مردم در عرصه سياسی کشور است و آن‌طوری که من مشاهده می‌کنم و می‌شنوم بحمدالله در اين انتخابات شور و شوق و تحرک مردم بسيار بالاست. اين را ما از حضور نامزدهای مختلف و از آگاهی و بيداری مردم ناشی می‌دانيم و خدا را سپاسگزاری می‌کنيم و انتظار داريم خدای متعال توفيق بدهد مردم بتوانند با حضور متراکم خودشان در پای صندوق‌های رای يک امتحان بزرگ ديگر را به خوبی پس بدهند و انشاالله مقدر باشد از سوی پروردگار عالم که بهترين و شايسته‌ترين فرد به رياست قوه اجراييه برای مدت چهار سال منصوب شود و مطمئناً مردم وقتی با ايمان و شور و شوق در صحنه هستند خدای متعال هم تفضل خواهد کرد.

ايشان تاکيد کردند: «من طبق معمول درخواستم از مردم اين است که همين آغاز وقت از اول صبح، پای صندوق‌های رای بروند، همه بروند، همه رای بدهند و طبق تشخيص خودشان عمل کنند و سهم خودشان را در اداره کشور، در تعيين مديريت عالی اجرايی کشور به عهده بگيرند. اين يک حق است و در عين حال يک تکليف است، حق آحاد مردم ماست که نظر بدهند و تکليف آنها نيز همين است. به اعتقاد من اين هم تکليف شرعی و هم تکليف عقلايی است که اين کار را انجام بدهند».

حضرت آيت الله خامنه‌ای با تشکر ازحضور پرشور مردم افزودند: «مردم در روزهای اخير و حتی شب‌ها آن طور که مطلع شدم در خيابان‌ها حضور داشتند و هرگروهی طبق ميل خودشان شعار می‌دادند اما رشد و آگاهی مردم نگذاشت يک حادثه تلخی به وجود آيد، در واقع اين مسئله نشان داد که مردم در صحنه هستند، شور و شوق خودشان را هم ابراز می‌کنند ودر عين حال رشد و کمال خودشان و بلوغ عقلانی خودشان را هم نشان می‌دهند».

رهبر معظم انقلاب اسلامی امنيت انتخابات را مسأله‌ای بسيار مهم دانستند و افزودند: «سی سال است انتخابات داريم و بحمدالله هميشه در انتخابات امنيت برقرار بوده و اين نعمت بزرگ ناشی از تفضل الهی و ناشی از شعور و درک مردم است. امروز هم اميدوارم و خواهش می‌کنم آحاد مردم توجه کنند به امنيت، آرامش و با متانت و سکينه روحی لازم در مراکز رای حضور داشته باشند و اگر کسانی، بدخواهانی بخواهند تشنجی در صندوق‌های رای ايجاد کنند که اين تشنج به ضرر مردم و آرای مردم تمام خواهد شد، مردم با متانت و صبر و حلم و وقار نگذارند که خواسته بدخواهان محقق شود».

ايشان با تاکيد بر لزوم بی توجهی مردم به شايعات افزودند: «من ديدم ديروز و ديشب پيامک های فراوانی که دست مردم است شايعاتی را از قول من نقل می‌کنند که دروغ محض بود. واقعيت نداشت. آدم‌های خوش نيت و سالم اين کارها را نمی‌کنند. اينها کار آدم‌های ناسالم است که در همه بخش‌ها و همه گروه‌ها کم و بيش ممکن است پيدا شوند که سوء نيت داشته باشند اما مردم به اين شايعات توجه نکنند. البته امروز هم ممکن است اين نوع شايعات نسبت به بخش‌های مختلف انتخابات بين مردم پخش شود. ما اعتمادمان در درجه اول، در اول و آخر به لطف خدا و به کمک الهی است و از خدای متعال استعانت می‌کنيم و کمک می‌خواهيم و در درجه بعد به آگاهی و رشد و هوشياری مردم».

ايشان افزودند بارديگر به آحاد ملت عزيزمان سلام عرض می‌کنم و اميدوارم که ان شاء‌الله امروز را خدای متعال برای ملت ما روز مبارکی قرار بدهد. از شما خبرنگار محترم و از اين خبرنگاران محترمی که در اينجا حضور دارند و از مسئولين دست اندرکار انتخابات، دوستانی که در اينجا حضور دارند و کسانی که در پشت صحنه در داخل وزارت کشور مشغول کار هستند از همه آنها از يکايکشان صميمانه تشکر می‌کنم».

گفتنی است حاميان احمدی‌نژاد در ماه‌های گذشته با ساختن شايعات مختلف درباره نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره رئيس‌جمهور آينده، ابتدا تلاش کردند اينگونه در افکار عمومی مطرح کنند که رأی معظم‌له به احمدی‌نژاد است که به دليل موضع‌گيری صريح ايشان، اين دسيسه ناکام ماند.

با اين حال، تلاش‌های آن‌ها برای جعل خبر درباره مقام معظم رهبری ادامه يافت که در آخرين اين تلاش‌ها ديروز و ديشب کانون‌های شايعه و توطئه، اقدام به انتشار شايعه مقابله حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با آيت‌الله هاشمی رفسنجانی کردند که اين توطئه نيز با هوشياری مردم و واکنش به موقع رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بی‌نتيجه ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016