چهارشنبه 20 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجموعه ای از موضع گيری های طرفداران احمدی نژاد بر عليه نامه هاشمی رفسنجانی به آيت الله خامنه ای، فارس و ايرنا

گزارش تحليلی فارس درباره نامه آيت الله هاشمی رفسنجانی

خبرگزاری فارس:نامه آيت الله هاشمی رفسنجانی خطاب به رهبر معظم انقلاب که دو روز مانده به روز رای‌گيری تاريخی کشور منتشر شده است، بيش از آنکه به قصد دريافت پاسخ از سوی مخاطب عظيم‌الشان نامه، نگاشته شده باشد به قصد توجيه اقداماتی صورت گرفته که در فاصله روز سه‌شنبه تا جمعه و حتی پس از آن به احتمال زياد روی خواهد داد.

نامه اين شخصيت محترم توام با گلايه‌هايی است که به اظهارات يک کانديدای محوری در جريان يک مناظره تلويزيونی بر می‌گردد ولی در آن به جای پاسخ روشن به سخنان مطرح شده، از گرو‌ه‌ها، نسل جوان و به طور کلی جامعه تلويحا خواسته شده است تا به ميادين و خيابانها بيايند و واکنش نشان دهند. در اين نامه از شکل‌گيری «آتش فشان‌هايی که از درون سينه‌های سوزان تغذيه می‌شوند» خبر داده شده و وسعتی به گستره ميدان‌ها، خيابانها و دانشگاه‌ها به تصوير کشيده شده است.
اين نامه در عين اينکه از آشوب‌ خيابانی و ناآرام شدن محيط دانشگاهی کشور _ که طی روزهای گذشته جلوه‌هايی از آن را مشاهده کرده‌ايم _ خبر داده و آن را موجه جلوه داده است، دولت و رئيس جمهور را عامل آشوب معرفی کرده به گونه‌ای که «ادامه آن را مخالف مصالح کشور و نظام و حتی رهبری» خوانده است.
در اين نامه‌ی سرگشاده که شب گذشته به طور مبسوط و در برنامه ويژه از سوی يک تلويزيون فارسی مخالف انقلاب مورد بحث قرار گرفت و «بسيار مهم» و «تعيين کننده» خوانده شد، از رهبری خواسته شده تا موضعی بگيرند که «فتنه گران»، لقبی که در اين نامه به دکتر احمدی‌نژاد داده است نتوانند نظام را در دست بگيرند.
نويسنده محترم در بخشی از نامه خود را مستظهر به پشتيبانی ملت ايران دانسته و خود را ادامه‌ طبيعی دوره رهبری حضرت امام خمينی (ره) و يک رکن اساسی انقلاب خوانده ولی در عين حال روند طبيعی انقلاب که سپردن مسئوليت به منتخبين جديد است را بر نتافته است. مقايسه مسئولين جديد با بنی‌صدر در حالی صورت گرفته است که توجيه آشوب در ميادين، خيابانها و دانشگاه‌ها _ که در اين نامه از آن سخن گفته است _ از مختصات بنی صدر است نه افشای مفاسد اقتصادی و تلاش برای کنترل فرزندان از سوی مقامات ارشد.
در اين نامه سابقه انقلابی و همراهی با انقلاب و نظام با چنان تاکيدی توام شده که گويی رسيدگی به مسايل مالی يک مقام مسئول نه تنها مخالفت با انقلاب و نظام بلکه دشمنی با آن است. در اين نامه اعتبار نظام با دفاع مطلق از اعتبار اشخاص ولو آنکه مرتکب تخلف مالی شده باشند، يکی تلقی شده است و حال آنکه اعتبار نظام از طريق پاکدستی مسئولان افزايش می‌يابد و با ضعف مالی مسئولان کاهش می‌يابد. طبعا پوشاندن تخلفات مالی نمی‌تواند ضربات مفاسد اقتصادی مسئولان با نظام را جبران کند.
در اين نامه از رهبر معظم انقلاب خواسته شده است برای حل مشکل _ اشاره کوتاه رئيس جمهور به مفاسد فرزندان بعضی از مسئولان _ و برای ‌«رفع فتنه‌های خطرناک» و «خاموش کردن آتشی که دودش در فضا قابل مشاهده است» اقدام موثری بنمايند و مانع «شعله‌ورتر شدن اين آتش» شوند.
سوال اين است که آيا واقعا افشای مفاسد فرزندان بعضی از مسئولان به وقوع «فتنه‌های خطرناک» و «شعله‌ور شدن آتش» می‌شود يا اينکه بعضی‌ها تلاش می‌کنند» اوضاع اينگونه ديده شود؟ واقعيت اين است که تازه شعله‌هايی برای کند شدن فتنه‌ها و فروکش کردن آتش مفاسد ديده می‌شود و اين نه تنها خطرناک نيست بلکه مبارک نيز هست.
جناب آقای هاشمی ! همان‌گونه که در نامه‌تان مرقوم کرده‌ايد، رهبری نظام در روزهای اخير شما را دعوت به صبر و سکوت کرده‌اند، اما شما اين توصيه را شکستيد و به گونه ای ديگر عمل نموديد.
مگر شما معتقد به فصل الخطاب بودن رهبری در امور کشور نيستيد؟ آيا سکوت رهبری هم، برای دوستداران نظام يک فصل‌الخطاب نيست؟ چرا بايد نامه‌ای که به ظاهر خطاب به ايشان نوشته شده، به صورت عمومی منتشر شود. آيا انتشار اين نامه جز با هدف مظلوم‌نمايی و فشار برای اعلام موضعی پيش از برگزاری انتخابات نيست؟
واکنش‌ افکار عمومی به نامه شما به گونه‌ای است که آن را نوعی فرار به جلو تلقی می‌کنند. شايد اين نامه از يک سو با هدف وادار کردن احمدی‌نژاد به سکوت نوشته شده و از سوی ديگر با خطاب قرار دادن رهبری، درصدد برآمده‌ايد فشارها را به گونه ای ديگر برای توقف افشاگری‌های بعدی آقای احمدی‌نژاد متمرکز کنيد.
آقای هاشمی! بی ترديد بنيان تخريب، تحقير، اهانت و اتهام توسط اطرافيان و حاميان شما در مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۴ گذاشته شد و آقای احمدی‌نژاد بخش عمده‌ای از رأی خود را مديون توهين‌ها و تخريب‌های نمايندگان شما در برابر دهها ناظر تلويزيونی است.
چه کسی فراموش کرده که هنوز ساعاتی از پيروزی قاطع رقيب جنابعالی در انتخابات نهم نگذشته بود که طرفداران شما رئيس جمهور منتخب را کوتوله‌ای سياسی خواندند که قبای رياست بر تن وی بلند و گشاد است و با اتهام کوته‌بينی بر مردم، آنان را فريب خورده شعارهای احمدی‌نژاد معرفی کرديد. به راستی رمز سکوت و گاه همراهی شما با آن تخريب‌ها و گزافه‌‌گويی‌ها چه بود؟ چرا کينه‌‌های آن آنتخابات بايد در حساس‌ترين روزهای اين نظام، بار ديگر اينگونه سرباز زند؟
شايد فلسفه نگارش چنين نامه‌ ای، نگرانی از يک اتفاق بزرگ باشد که قرار است در روز جمعه جهانيان شاهد آن باشند. اگر مردم بار ديگر به دکتر احمدی نژاد اعتماد نمايند و برای ۴ سال ديگرسکان هدايت قوه مجريه را به او بسپارند، واکنش شما به اين انتخاب ملت چه خواهد بود؟ آيا اهانت به خود را معادل سست شدن و فروپاشی پايه‌های نظام اسلامی قلمداد می نماييد؟ آيا صواب است که در چنين شرايط حساس وسرنوشت ساز ، کشور ، روحانيت، احزاب ، جريانهای سياسی، دانشگاه ها و... را در گير موضوعات شخصی خود نموده وباعث ياس ونااميدی وکاهش مشارکت عمومی در انتخابات نمائيد؟ آيا مردم اين نامه را چيزی بيش از يک مانور تبليغاتی- انتخاباتی و با هدف فرار به جلو و توجيه شکست در انتخابات آتی تلقی می نمايند؟ در حالی که جنابعالی شخصيت محترمی هستيد و نبايد وجاهت و عزت شما با غفلت و اشتباهی اين چنين از جانب خودتان مخدوش شود.

***

کوهکن در گفتگو با فارس:
نبايد سخن گفتن درباره فرزندان هاشمی را ضرر به نظام دانست

خبرگزاری فارس:نماينده مردم لنجان در مجلس گفت: سخنان احمدی نژاد در مورد فرزندان هاشمی اتفاق بزرگی نيست که ضرر و زيان سنگينی را برای نظام به وجود آورده باشد که بخواهيم با فوريت جلوی آن را بگيريم.

محسن کوهکن نماينده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس در خصوص نامه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری اظهار داشت: در آستانه انتخابات ورود به اين بحث را بحثی نادرست و انحرافی می‌دانم و وارد آن نمی‌شوم چون معتقدم صحبت‌های احمدی‌نژاد در مورد فرزندان هاشمی بود و هاشمی نبايد سرنوشت خود را به سرنوشت فرزندان خود گره بزند.
وی افزود:هاشمی استوانه انقلاب است و استوانه انقلاب در امر انتخابات بايد پدری کند.
عضو کميسسيون صنايع مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی هاشمی رفسنجانی از يک کانديد خاص حمايت می‌کند طبيعی است که هزينه‌هايی دارد و اين هزينه همين طرفداری است.
کوهکن يادآور شد: هاشمی بايد به عنوان يک پدر دست عنايت خود را بر سر همه کانديدا می‌کشيد زيرا بايد دانست بعضی از حرف‌های خصوصی پخش می‌شود.
نماينده مردم لنجان در مجلس گفت: از بزرگان خود انتظار داريم که در اين مسائل دقت بيشتری داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد:اگر به جای هاشمی بودم اين بحث‌ها را به بعد از ۲۲ خرداد موکول می‌کردم و تا آن زمان سکوت می‌کردم زيرا فضای جامعه اين موضوع را طلب می‌کرد.
کوهکن تاکيد کرد: هاشمی رفسنجانی در اين دوره نه کانديدا است و نه صحبت‌های احمدی‌نژاد خطاب به او بوده است و اين بحث‌ها در مورد فرزندان هاشمی اتفاق بزرگی نيست که ضرر و زيان سنگينی را برای نظام به وجود آورده باشد که بخواهيم با فوريت جلوی آن را بگيريم.
وی تصريح کرد: هاشمی نبايد سرنوشت انقلاب را به بحث فرزندان خود ربط دهد و بايد به اين مسائل واقع بينانه بايد نگاه کرد.
عضو کميسسيون صنايع مجلس شورای اسلامی در پايان افزود: در سفر‌هايی که به استانهای مختلف داشتم تصورم اين است که گرايش توده‌ای مردم و بخصوص اقشار متوسط به پايين به سرعت و به صورت انبوه به سمت احمدی‌نژاد می‌رود و اگر اين مسائل را مبنا قرار دهيم به صورت طبيعی در مرحله اول پيروز انتخابات احمدی‌نژاد است.

***

شهرزاد در واکنش به نامه هاشمی در گفتگو با فارس:
دادن چراغ سبز برای ايجاد اغتشاش به مصلحت نظام نيست

خبرگزاری فارس: نماينده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرايطی که دشمنان هميشه سعی در ايجاد اغتشاش در جامعه دارند نبايد حرفهايی زده شود که به معنای چراغ سبزی برای ايجاد اغتشاش باشد که اين به صلاح نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کريم شهرزاد نماينده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس در خصوص نامه هاشمی رفسنجانی خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: برای هاشمی به عنوانی يکی از پيشکسوتان انقلاب اسلامی احترام زيادی قائل بوده و هستم اما در خصوص نامه ايشان بايد بگويم که اين نامه از جايگاه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با توجه به اينکه به شکلی در انتخابات دخالت و جهت‌گيری داشته و تلاش کرده‌اند که مقام معظم رهبری را به معادلات انتخاباتی بکشانند به مصلحت نظام نبوده است.
وی افزود: اين نامه در جامعه ايجاد تنش می‌کند و همچنين وحدت را از بين می‌برد و از آنجاييکه هاشمی که هميشه پرچمدار وحدت بوده‌ و از منافع ملی دفاع کرده حق بود که خودشان وارد اينگونه صحنه‌ها و درگيريها نشوند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس با بيان اينکه خود ايشان درگيری با دولت نهم را با زير سوال بردن مسئله انتخابات و متهم کردن بسيج شروع کرده‌اند، ابراز داشت: حتی بستگان جناب آقای هاشمی همچون فرزندان و برادر ايشان در سخنرانی‌ها و اظهار نظرهايشان اين دولت را با ادبيات غير منصفانه‌ای زير سوال بردند.
شهرزاد در خصوص چگونگی حل اين مشکل ادامه داد: شايد بهتر بود هاشمی نامه‌ای به قوه قضاييه می‌نوشتند تا به اين مطلب رسيدگی شود و اگر مسائل و مشکلاتی وجود دارد آن را به اطلاع ملت برسانند و اگر قوه قضاييه مطرح کرد که مشکلی وجود ندارد همه مردم اين را می‌فهميدند و مشکل حل می‌شد.
وی تصريح کرد: چيزی که برای من تعجب‌آور است ادعای بی‌طرفی هاشمی رفسنجانی در انتخابات است در حاليکه در اين نامه حرفهايشان و حتی جهت‌گيريها و محتوای نامه و اظهارات فرزندان، بستگان و عکسهايی که با موسوی دارند نشان می‌دهد که در انتخابات طرفداری مشخصی دارند از همين رو جامعه ما نمی‌تواند که قبول کند که ايشان بی طرف هستند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس با تاکيد بر اينکه آقای هاشمی به عنوان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و ساير مسئولان دلسوز تلاششان اين است که فضای جامعه منطقی و دور از تشنج باشد، گفت: در شرايطی که دشمنان هميشه سعی در ايجاد اغتشاش در جامعه دارند نبايد حرفهايی زده شود که يک چراغ سبزهايی برای ايجاد اغتشاش باشد. بنابراين براساس بخشی از استدلالهايی که در نامه مطرح کرده‌اند از ايشان و تمامی مسئولان نظام خواهشمندم در اين مسير پشت سر مقام معظم رهبری قرار گيرند.
شهرزاد اضافه کرد: محتوا و ادبيات نامه را تاييد نمی‌کنم چرا که به شکلی است که در جامعه ايجاد تشنج می‌کند از همين رو نيروها بايد تلاش کنند انتخابات در يک فضای سالم و در جهت رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت گيرد تا در جامعه درگيری وتشنج ايجاد نشود چرا که درگيريها به نفع هيچ جناح و مجموعه و شخص هاشمی نيست.
وی اظهار داشت: هاشمی بايد در اين فضا با صبوری و متانت برخورد کند و اگر سوء استفاده‌هايی در اين قضيه وجود دارد بايستی از طريق مراجع مربوط به موقع خودش رسيدگی شود و نبايد انتخابات را به هم بريزيم و رهبر معظم انقلاب را که در راس قرار گرفته و از کل منافع کشور بايد دفاع کند در اين مقطع حساس به اين معادلات بکشانيم.
نماينده مردم اصفهان در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه نامه هاشمی خطاب به مقام معظم رهبری تاچه حدی در رای احمدی‌نژاد در انتخابات تاثير دارد؟ گفت: حتی ممکن است که نتيجه مثبتی داشته باشد، برای اينکه مردم در يک جمع‌بندی نهايی به اين نقطه می‌رسند که آنچه برايشان مهم است اصل و اساس انقلاب است بنابراين اگر موانع و مشکلاتی در جامعه وجود دارد بايد به صورت شفاف مطرح شود و همه ما با آن موانع مقابله کنيم.
شهرزاد با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری در خصوص اهميت سالم سازی اقتصاد و مقابله با فساد و رانت‌خواری يادآور شد: ممکن است افرادی تحت تاثير نامه هاشمی قرار گيرند ولی به صورت جمعی تصور می‌کنم که يک موج عظيمی در جامعه به وجود آمده که خواهان عدالت، مقابله با فساد، رعايت اصول و ارزشهای انقلاب هستند که همه اين صفات را در احمدی‌نژاد می‌بينيم که به عنوان يک بازوی اجرايی در پشت مقام معظم رهبری می‌خواهد انجام دهد.
وی در خصوص احتمال پيروزی احمدی‌نژاد در دور اول انتخابات خاطر نشان کرد: اميدوارم که انتخابات در دور اول تمام شود ولی متاسفانه تخريب‌های گسترده‌ای عليه احمدی‌نژاد به صورت سی‌دی‌هايی که در آنها از دروغ، تهمت و هتاکی وجود دارد، پخش شده است.
نماينده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از سکوت هاشمی نسبت به تخريب‌های صورت گرفته عليه دولت ادامه داد: حق بود که هاشمی نسبت به اين مسائل هم واکنشی نشان می‌داد چرا که می‌گويد بی‌طرف هستم. مگر مردم عکس‌های ايشان را در کنار خاتمی و موسوی و همچنين فعاليتهای سنگين بستگانشان را برای آن مجموعه‌ها نمی‌بينند.
شهرزاد تاکيد کرد: تعجبم از اين است که چرا جناب آقای هاشمی در اين معادلات در صفی قرار گرفته که در گذشته بزرگترين ضربات را به آبرو و حيثيت ايشان زده‌اند برای مثال در جريان انتخابات مجلس ديديدم که ايشان را عاليجناب سرخپوش معرفی می‌کردند.
وی جايگاه و شان هاشمی رفسنجانی را در اين دانست که به طور کامل و محسوس در اين صحنه اعلام بی‌طرفی می‌کرد و گفت: در اوايل اين دولت ايشان به جای تبريک و کمک حتی در مواردی که صد در صد به برخی برنامه‌ها مثل هدفمند کردن يارانه‌ها که اعتقاد داشت دولت را حمايت نکرد و زمانی که پرچم مخالف با دولت نهم را برداشت اين موجب شد که عده‌ زيادی به خودشان اجازه دادند که اين دولت تحت فشار قرار داده و بزرگترين توهين‌ها و هتاکی‌ها را انجام دهند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس در پايان اظهار داشت: هنوز فرصت باقی است از همين رو بايد به منافع ملی و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ايران توجه کنيم چرا که يک انتخابات بزرگ در کشور در حال انجام است که همزمان دشمنان در حال رصد انتخابات ما هستند بنابراين نبايد فضايی به وجود آيد که متدينين و دلسوزان اين نظام دچار ياس و نااميدی شوند.

***

سودانی در گفت‌وگو با فارس:
دشمنان انقلاب اسلامی از نامه هاشمی‌رفسنجانی استقبال کردند

خبرگزاری فارس: نماينده مردم اهواز در مجلس با بيان اينکه دشمنان انقلاب اسلامی از نامه هاشمی استقبال کردند، گفت: دوستداران انقلاب کافی است که بدانند تنظيم چنين نامه‌ای در اين شرايط بيشتر به مصلحت چه کسانی است.

ناصر سودانی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص نامه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری در شرايط فعلی و ايام انتخابات اظهار داشت: انتظار از هاشمی رفسنجانی ايجاد آرامش در حساس‌ترين انتخابات کشور است در شرايطی که دشمنان ما به دنبال فضای آشوب و التهاب در جامعه هستند.
وی افزود: خويشتن‌داری شايسته به نفع انقلاب است که هاشمی بايد ثابت کند چنين روحيه مانند گذشته دارد.
سودانی تصريح کرد: فرزندان هاشمی رفسنجانی و حتی دوستان هاشمی بر عليه احمدی‌ نژاد بسيج شده‌اند.
عضو کميسيون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تنظيم چنين نامه‌ای ايجاد شائبه ديگری در ذهن ملت می‌کند که هاشمی می‌خواهد در تغيير نتيجه انتخابات نقشی ايفا کند و مردم را در انتخابات خود دچار ترديد کند.
نماينده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اين پرسش که آيا اينگونه اقدامات در روند رأی احمدی‌نژاد تأثيرگذار است، گفت: مردم تصميم خودشان را گرفتند و با توجه به اين جمعيت ميليونی که در شهرها و روستاها و کلانشهرها در حمايت احمدی نژاد و خدمات دولت شاهد هستيم، مُهر تأييدی بر خدمت‌رسانی ۴ سال دولت در روز ۲۲ خرداد خواهند زد.
وی با بيان اينکه مردم برای بازگشت دولت نهم در ۴ سال آينده بسيار مصمم هستند، ادامه داد: تنظيم چنين نامه‌ای در اين شرايط اصلاً به صلاح انقلاب نبود.
سودانی با اشاره به اينکه نگارش اين نامه در اين شرايط به صلاح هاشمی نيست، تصريح کرد: اين نوع اقدامات در تاريخ ثبت خواهد شد؛ همچنانکه خطبه جمعه دوم خرداد ۷۶ هاشمی رفسنجانی در ذهن‌ها و تاريخ ثبت شده است.
عضو کميسيون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در آن زمان نيز هاشمی به جای اينکه از ناطق حمايت کند يا بی‌طرف باشد از خاتمی حمايت کرد و جريان روی کار آمدن خاتمی را به شکلی در آن موقع تأييد کرد.
سودانی ادامه داد: موج حمايت‌های توده ای که از احمدی‌نژاد در شهرها مختلف به وجود آمده، نشان از اين است که مردم تصميم خودشان را برای ۴ سال ديگر گرفتند.
وی در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به حمايت‌های قشرهای مختلف مردم از احمدی‌نژاد مطمئناً در روز جمعه آرای انتخابی وی از دوران خاتمی بيشتر خواهد بود.

***

رفسنجانی با اقدامات خود زمينه سوء استفاده بيگانگان را فراهم نکند

مسئول شاخه دانشجويی و جوانان جمعيت ايثارگران تاکيد کرد: رفسنجانی با اقدامات خود نبايد زمينه سوءاستفاده بيگانگان را فراهم کند.

"مجتبی درويش توانگر" در گفت و گو با خبرنگار سياسی ايرنا گفت: لحن تند و سياه نامه هاشمی رفسنجانی از اقبال عمومی مردم به دکتر احمدی نژاد حکايت دارد و نشان می دهد که او از دست احمدی نژاد بسيار عصبانی است.
وی اظهار داشت: به رفسنجانی توصيه می کنيم نگاه خود را به دوری از ليبرال ها،منافقين و اشراف گری ها معطوف کند و کاری نکند که زمينه سوءاستفاده بيگانگان را فراهم کند.
اين استاد دانشگاه گفت: اين نامه علی‌رغم اينکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکيد کردند که انتخابات را با شور جلو ببريد بر خلاف بيانات رهبری است و اين نامه سراسر تاريکی است.
مسئول شاخه دانشجويی و جوانان جمعيت ايثارگران با اشاره به اينکه رفسنجانی در انتخابات سه سناريو را دنبال کرده است گفت: او يک بار با طرح حربه دولت وحدت ملی (ائتلاف بخشی از اصولگرايان با جبهه دوم خرداد)،بار ديگر با طرح دولت ائتلافی و سپس با طرح تکثر نامزد اصولگرايان سعی داشت مانع احمدی نژاد شود.
وی با اشاره به اينکه پروژه های رفسنجانی شکست خورده است گفت:نامه او به رهبر معظم انقلاب باعث تعجب بسياری از نيروهای انقلابی شد.

***

رفسنجانی با نامه اش خواست جامعه را عليه دولت تحريک کند

دبير شورای تبيين مواضع بسيج دانشجويی تهران تاکيد کرد: هاشمی رفسنجانی با نامه ای که خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشته سعی کرده جامعه را عليه دولت تحريک کند.

"احسان ياوری" در گفت و گو با خبرنگار سياسی ايرنا اظهار داشت: در اين ايام که همه تاکيد دارند که بايد از اغتشاش جلوگيری شود هاشمی رفسنجانی با نامه سرگشاده خود سعی کرد جو را ناآرام کند.
وی افزود: به اغتشاش کشيدن جامعه از سوی او کار بسيار ناپسندی بود، رفسنجانی می دانست که نامه او باعث اين اغتشاشات می شود پس نبايد اين نامه را می نوشت.
ياوری با اشاره به اينکه رفسنجانی باعث تحريک غير مستقم جامعه شده است گفت: اين نامه نشان داد که او مستقيما از نامزدی خاص حمايت کرده و تمامی صحبت ها که پيرامون او می گذرد درست است.
ديبر شورای تبيين مواضع بسيج دانشجويی تهران اظهار داشت: او ثابت کرد که بحث هايی که احمدی نژاد در خصوص او مطرح کرده کاملا درست است و او امکان دفاع ندارد رفسنجانی مطمئن باشد علی‌رغم اينکه عده ای می خواهند با نامه او فضای جامعه به سمت اغتشاش برود اين اغتشاش هيچ گاه رخ نمی دهد.
وی تاکيد کرد: هاشمی با نامه خود ارزشش را در ميان مردم کاهش داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016