جمعه 22 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور گسترده رای دهندگان در انتخابات رياست جمهوری، راديو بين المللی فرانسه

لادن فيروزبخت - رای گيری دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران از ساعت هشت بامداد روز جمعه،۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) به وقت ايران در مراکز اخذ رای در سراسر کشورآغازشده و تا ساعت شش بعداز ظهرادامه خواهد يافت و احتمال تمديد آن در ساعات پايانی روز همچون دوره های گذشته با صلاحديد وزارت کشور و تائيد از سوی شورای نگهبان وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشها حاکی از تشکيل صف در برابر مراکز رای گيری ازساعاتی قبل از شروع رای گيری و شرکت گسترده رای دهندگان در اين دور از انتخابات است.

آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، و تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی در ساعات اوليه پس از آغاز رای گيری در انتخابات شرکت کردند.

شورای نگهبان درماه ارديبهشت سال جاری، تنها صلاحيت ۴ نامزد از بين ۴۷۵ داوطلب انتخابات رياست جمهوری را تائيد کرد.

در دهمين دور انتخابات رياست جمهوری محمود احمدی نژاد، ميرحسين موسوی، نخست وزيرسابق، مهدی کروبی، رئيس سابق مجلس و محسن رضائی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به رقابت می پردازند.

در اين دور انتخابات، در صورتی که هيچ يک از چهار نامزد انتخابات رياست جمهوری ۵۰ درصدآرا به علاوه يک را کسب نکنند، انتخابات به دور دوم کشيده خواهد شد. طبق اعلام قبلی وزارت کشور، ۴۶ ميليون ايرانی واجد شرايط رای دادن در اين دوره انتخاباتی هستند.

دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران با رقابت فشرده نامزدها و حضور فعال و گسترده مردم در فعاليتهای انتخاباتی همراه بود.

تعداد ۳۰۴ صندوق رای نيز برای ايرانيان مقيم خارج از کشور در دفاترسياسی جمهوری اسلامی و مراکز مرتبط با آنها در ۱۳۰ کشورجهان اختصاص يافته است.

همچنين بنا بر اظهارات رئيس انتخابات وزارت کشور، همزمان با دهمين دور انتخابات رياست جمهوری، انتهابات مياندوره ای مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخاباتی و در دوحوزه تهران وگلستان انتخابات مياندوره ای خبرگان برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016