چهارشنبه 20 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع حاميان کروبی با تاکيد بر صيانت از آراء مقابل شورای نگهبان برگزار شد، سحام نيوز

سحام نيوز: جوانان حامی مهدی کروبی با تجمع مقابل شورای نگهبان تابوی اين نهاد را شکستند و با شعارهای خود خواستار صيانت شورای نگهبان از آرای مردم شدند و بر سلامت انتخابات تاکيد کردند.
به گزارش خبرنگار تريبون، حاميان سپيدپوش کروبی از ساعت ۱۱:۳۰ مقابل شورای نگهبان تجمع کردند و شعارهايی همچون، “شورای نگهبان صيانت، صيانت”، “اينبار همه بيداريم، از تقلب بيزاريم”، “اگر تقلب بشه، ايران قيامت می شه” و… را سر دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تجمع کنندگان که پلاکارهايی در حمايت از کروبی در دست داشتند، در مقابل شورای نگهبان با پخش بروشور و و نشريه بين مردم، برنامه ها و تيم مهدی کروبی را هم به مردم معرفی می کردند.
اين تجمع در شرايطی برگزار شد که ماموران حفاطت و تعدادی سرباز، آن سوی خيابان بدون درگيری با مردم ايستاده بودند.
تجمع ساعت ۱۳:۳۰ با قرائت قطعنامه ای با تاکيد بر جلوگيری از تقلب در انتخابات به پايان رسيد.
بر اساس اين گزارش، اين تجمع در پی احتمال تقلب و دستکاری در آرای مردم برگزار شد.
در قطعنامه پايانی تجمع کنندگان آمده است: ما تجمع کنندگان که به نمايندگی از حاميان مهدی کروبی اينجا حاضريم، مطالبات خود را به نام صيانت از آرا در بندهای زير اعلام می داريم:
۱: ما به دنبال مشارکت حداکثری مردم شريف ايران در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری ايران هستيم و معتقديم که مشارکت حداکثری به مفهوم امنيت بيشتر و بهبود شرايط کشور است.
۲: متاسفانه از آنجا که دولت نهم نشان داده است که نمی تواند رای مخالف خود را تحمل کند، احساس خطر می کنيم. رييس دولت نهم در مناظرات اخير نيز روشن نشان داده است که جز نظرات شخص خود و تيم همراهش موافق اعمال هيچ نظری در اداره کشور نيست و ما نگرانيم، همانطور که آمار و ارقام بازيچه حفط قدرت می شود، مبادا رای مردم نيز مورد بی حرمتی قرار گيرد.
۳: همان طور که مهدی کروبی نيز به عنوان دلسوز نظام و نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری بارها اعلام کرده است که بايد بيدار باشيم ما نيز به کسانی که در فکر شيطانی خيانت آرای ملتند، هشدار می دهيم که بی شک در اين دوره مانند دوره گذشته، از به هدر رفتن حتی يک رای از آرای ملت به ويژه آرای مهدی کروبی نخواهيم گذشت و هر نوع دست درازی به آرای ملت را خيانت به کشور می دانيم.
۴: بر همين اساس اينجا جمع شده ايم تا به همه مراجع مسئول به ويژه مجمع محترم تشخيص مصلحت نظام، شورای نگهبان و همچنين وزارت کشور که کاملا همسو با نظرات دولت نهم هستند، مسئوليت خطير آنها را گوشزد کنيم و بخواهيم که به جد در صيانت از آرای ملت، محتاط و تيزبين باشند.
۵: اميدواريم که با تحقق صيانت از آرا، به گفته امام خمينی ميزان فقط زای ملت باشد.

به گزارش تريبون، حاميان جوان کروبی پس از قرائت قطعنامه به سمت ميدان ولی عصر راهپيمايی کردند. تجمع بزرگ حاميان کروبی نيز امروز از ميدان تجريش به سمت ميدان ولی عصر برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016