چهارشنبه 20 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه کروبی به رفسنجانی: برخی از نزديکان و بستگان شما با شايعه‌پراکنی قصد دارند يکی از دو صدای اصلاح‌طلبان را خاموش کنند، ايسنا

مهدی کروبی، نامزد انتخابات دهم رياست‌جمهوری و دبير کل حزب اعتماد ملی به هاشمی رفسنجانی نامه‌ نوشت.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين نامه آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم‌الله الرحمن الرحيم

برادر گرامی
حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقای هاشمی رفسنجانی
رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام

با سلام و احترام

همان‌گونه که جنابعالی اطلاع داريد همه اصلاح‌طلبان و علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب و ايران و راه و خط امام خمينی همت خويش را مصروف اين معنا کرده‌اند که در اوضاع و احوال عمومی کشور «تغيير» ايجاد کنند و به صورت‌های مختلف اعم از نامزدی يا حمايت از نامزدی خاص در انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ کشور را از شرايط فعلی نجات دهند. بديهی است جز مقام رهبری همه شهروندان ايران اعم از حاکمان و افراد عادی حق دارند از نامزد مورد علاقه خويش در انتخابات پيش ‌رو حمايت کنند به شرط آنکه از اموال عمومی يا دولتی استفاده نکنند که متاسفانه برخی نامزدها و حاميان آنان چنين کرده‌اند. «رقابت» بالا البته سبب «مشارکت» گسترده هم خواهد شد که در صورت سلامت انتخابات هر سه شرط يک انتخابات آزاد محقق خواهد شد و حضرتعالی هم در نامه اخير خود خطاب به رهبر انقلاب اشاره کرده‌ايد که هيچ‌يک از چهار نامزد موجود برای آمدن به صحنه از شما نظر نخواسته‌اند و شما هم تا کنون به خاطر مسووليت رسمی‌تان در رسانه‌ها مطلبی به نفع يا ضرر افراد و جريان‌های درگير در انتخابات نگفته‌ايد.

اينک که به شکر خدا انتخاباتی پرشور در پيش است لازم می‌دانم ضمن تاکيد بر حق شهروندی شما در حمايت از نامزدی خاص به اطلاع‌تان برسانم که متاسفانه برخی از نزديکان و بستگان شما با شايعه‌پراکنی قصد دارند يکی از دو صدای اصلاح‌طلبان در انتخابات را خاموش کنند و با پخش خبرهای کذب و شايعات ناروا درباره انصراف اينجانب از رقابت‌های انتخاباتی آب به آسياب مخالفان اصلاحات بريزند. من البته قصد ندارم با بردن نام افراد خاص از نزديکان و بستگان شما نقش آنان را در برهم زدن وحدت اخلاقی اصلاحات اعلام کنم و ترجيح می‌دهم پس از پايان انتخابات با هم در يک جلسه دو نفره درباره اين موضوع صحبت کنيم، اما ضمن تاکيد بر دغدغه‌هايی که شما هم درباره انتخابات داريد اعلام می‌کنم اين روش دوستان سبب نقض قواعد اخلاقی انتخابات آزاد می‌شود و اتحاد فکری و تاريخی اصلاح‌طلبان را مخدوش می‌کند. حتما به ياد داريد که همه ما درباره جايگاه رياست مجلس خبرگان رهبری پس از درگذشت آيت‌الله مشکينی چه اندازه حساس بوديم و حتما نقش اينجانب و دوستان حزب اعتماد ملی در مشارکت گسترده در انتخابات خبرگان و سپس حمايت از رياست جنابعالی را از ياد نبرده‌ايد، گرچه من هرگز به قصد سهم‌خواهی کاری نمی‌کنم و آن روز باور و اعتقادم را معيار حمايت از شما برای رياست مجلس خبرگان قرار دادم، اما قصدم از يادآوری اين نکته، تاکيد بر ضرورت وحدت اصلاحات است. اصلاح‌طلبان ازآغاز استدلال مرا برای تکثر در انتخابات شنيده‌اند و می‌دانند که من به يک حرکت حزبی معتقدم و به دعوت افرادی جز از حزب خويش و گروه عظيمی از روشنفکران و روحانيان و مديران و ديگر اقشار جامعه نامزد نشدم و اکنون در برابر تک‌تک اين حاميان مسوول و متعهد به ادامه نامزدی هستم و هرگز به چيزی جز يک رقابت سالم برای بيان عقايد اصلاح‌طلبانه فکر نکردم و اکنون هم خشنودم که با انتشار بيانيه‌ها و ايراد سخنرانی‌ها و حضور در ميان مردم در تعميق اصلاح‌طلبی نقش ايفا کردم و البته داوری نهايی بر عهده ملت است نه کسانی که با نظرسازی و شايعه‌سازی نه حريف که رفيق را هم تخريب می‌کنند.

اميدوارم به دوستان خود تذکر بدهيد که از ادامه اين حرکت تخريبی – که جز به سود حريف نيست – خودداری کنند و بدانيد که به‌رغم برخی داعيه‌ها اکنون همه اين رفتارها منتسب به حضرتعالی است و گرچه سهم برخی نهادهای عمومی – مانند دانشگاه آزاد اسلامی – را نمی‌توان در ترويج نامزد مورد نظر شما را ناديده گرفت اما حق شهروندی‌شما در دفاع از نامزد خاص ملازمتی با خروج از دايره عدل و انصاف ندارد.

اين روزها اصلاحات در مراحل حساسی قرار گرفته است مبادا به‌نام اصلاحات دشمنان آن را پيروز گردانيم.

با احترام
مهدی کروبی
۲۰ خرداد ۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016