شنبه 23 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام "پيروزی" رئيس جمهور به همراه سانسور وسيع رسانه ها در ايران، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز اقدامات دولت جمهوری اسلامی در ممانعت از فعاليت رسانه‌ها برای اعلام تقلب وسيع انتخاباتی که اولين دور انتخابات رياست جمهوری را آلوده کرده است، محکوم می کند. ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به اعلام نتايج اعتراض و مردم را با "پرهيز از خشونت" به " نپذيرفتن تقلب" دعوت کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند : " درحالی که تقلب وسيع در انتخابات تائيد شده است، دولت جمهوری اسلامی با پروپاگاند و سانسور در حال آماده کردن نتايح برای اعلام پيروزی محمود احمدی نژاد در اولين دور انتخابات است. ضروری است که روزنامه نگاران ايرانی و خبرنگاران خارجی حاضر در کشور بتوانند آزادانه در باره همه موارد تقلب در کشور تحقيق و گزارش‌دهی کنند. اعتبار اعلام نتايح به اين امر بستگی است."

سايت های اطلاع رسانی نزديک به دو کانديدای اصلاح‌طلب ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از سوی مقامات و نهادهای دولتی مسدود شده‌اند. اين مسدود سازی از روز پنجشنبه ٢١ خرداد با سايت انتخاب آغاز شد و سپس در روز انتخابات سايت‌های آينده، موج سوم نوروز ، تريبون، رسما مورد حمله قرار گرفته و تعطيل شدند. ديگر سايت های کانديداهای مخالف نيز از امروز صيح ٢٣ خرداد بادشواری قابل دسترسی هستند. در همين روز در حمله ماموران امنيتی به يکی از ستادهای ميرحسين موسوی در قيطريه دو خبرنگار زن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. تلويزيون اينترنتی محسن رضايی ديگر کانديدای رياست جمهوری نيز مسدود شد.
همزمان رسانه های دولتی از جمله خبرگزاری رسمی ايران ايرنا پيشتازی و پيروز " دکتر احمدی نژاد" را در ساعت نخست شمارش آرا اعلام کردند.

در همين شب سعيد مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران به روزنامه‌های نزديک به کانديداهای مخالف هشدار داد که از انتشار مطلب و يا تيتر هايی در باره پيروزی کانديداهای خود خوداری کنند. روزنامه کلمه سبز با تهديد به بستن چاپخانه محبور به عوض کردن تيتر اول خود شد.
برخی از سايت های رسانه های خارجی از جمله سايت انگليسی بی بی سی با دشواری قابل دسترسی است.

از ساعت يازده شب پنجشنبه ٢١ خرداد سيستم پيامک در ايران با هدف جلوگيری از انتشار خبر تقلب دچار اخلال شديد شده است. مدير عامل شرکت مخابرات اعلام کرده است" دليل اين اختلال را نمی‌داند و در حال تحقيق در اين باره است."

بنا بر آمار رسمی ستاد انتخابات وزارت کشور که تحت نظارت هوادران محمود احمدی نژاد قرار دارد.از ۳۰ ميليون رأی شمارش شده نزديک به ٢٢ ميليون برای احمدی نژاد، ١٢ ميليون برای ميرحسين موسوی، ٦٠٠ هزار برای محسن رضايی و ٣٠٠ هزار رای برای مهدی کروبی شمارش شده است.

از سوی ديگر سايت تغير برای برابری نيز در ٢٢ خرداد و سالروز تظاهرات زنان در سال ١٣٨٤ و در دفاع از حقوق برابر خود، برای بيستمين بار مسدود شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016