شنبه 23 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راهکاری برای اثبات سلامت انتخابات، چند چشمه از نتايج انتخابات، نويد کاويانی

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی خبر بسيار تعيين کننده ای را منتشر کرده است بخوانيد:

"به گزارش ايرنا در روستای لالی از توابع خوزستان، زادگاه محسن رضايی از مجموع ۹۰۰ رای دکتر احمدی نژاد ۸۳۰ رای و ساير کانديداها ۷۰ رای را کسب کردند.

در شبستر (آذربايجان شرقی) زادگاه ميرحسين موسوی از مجموع ۷ هزار رای ماخوذه، دکتر احمدی نژاد حدود ۵ هزار رای و موسوی حدود ۲ هزار رای کسب کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اليگودرز (لرستان) زادگاه مهدی کروبی ديگر کانديدای انتخابات رياست جمهوری احمدی نژاد ۳۹۶۹۰ رای، کروبی ۱۴۵۱۲ رای و موسوی ۹۳۳۰ رای را کسب کردند.

در ارادان سمنان زادگاه رئيس جمهوری منتخب از مجموع ۱۰ هزار رای ماخوذه دکتر محمود احمدی نژاد حدود ۹ هزار رای و ساير نامزدها حدود هزار رای کسب کردند.

و اما بخوانيد آماری جالب از بهرمان و نور به عنوان زادگاه دو حامی مطرح موسوی؛

مردم بهرمان و کشکوئيه (استان کرمان) زادگاه اکبر هاشمی رفسنجانی ۲۸۸۶ رای به احمدی نژاد و ۱۹۵۰ رای به ساير کانديداها دادند"

همين امروز هر يک از سه کانديدای ميتوانند با مراجعه به زادگاههای خويش از مردمی که به آنان رای داده اند بخواهند در يک محل حضور يابند و اين افراد با نظارت رسمی شمرده شوند ( با توجه به تعداد اعلام شده اين کار بسيار آسانی خواهد بود) اگر تقريبا همانها که اعلام شده در اين تجمعات حضور يافتند که بهتر است کانديداها نيز نتيجه را بپذيرند و تلاش کنند تا نقايص روشها يشان را اصلاح نمايند. اما اگر نتايج تفاوتی آشکار داشت آنوقت می توان به راهکارهای ديگری نيز فکر کرد.

نويد کاويانی

متن اصلی خبر در لينک زير:
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=544737


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016