شنبه 23 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدائيان خلق (اکثريت): انتخابات ۲۲ خرداد باطل است! در مقابل کودتای انتخاباتی ولی فقيه و سپاه بايستيم!

اعلاميه شورای مرکزی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

مردم ايران!
ولی فقيه، سپاه و راست افراطی دست به کودتای انتخاباتی زدند و احمدی نژاد را به عنوان کانديدای پيروز اعلام کردند. آنها تصميم گرفتند که با توسل به هر شيوه و اقدامی و با رای سازی و تقلب هم‏چنان قوه مجريه را در قبضه خود نگهدارند. اقدامات آن‏ها در بستن پيامک‏ها، سايت ها، حمله به ستادهای انتخاباتی، ايجاد فضای امنيتی، سرازير شدن نيروهای انتظامی و امنيتی به خيابان ها و آماده باش سپاه پاسداران نشانگر برنامه‏ريزی قبلی برای کودتای انتخاباتی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين انتخابات گروه‏های مختلف اجتماعی به ميدان انتخابات آمده بودند تا به شيوه مدنی و با رای خود وضع موجود را تغيير دهند و به کانديدای جريانی که در طی چهار سال کشور ما را به آستانه سقوط سوق داده است، "نه" بگويند. کشور ما در هفته‏های گذشته شاهد حضور با نشاط جوانان در خيابان‏ها بود. آنها اميد داشتند که با رای خود در حيات سياسی کشور دخالت کنند و در رقم زدن سرنوشت کشور سهيم گردند. اما جريان حاکم با اقدام کودتائی اين امکان را از مردم و جوانان کشور گرفت و فرصت تاريخی به وجود آمده را سوزاند.

هم‏وطن!
انتخابات ۲۲ خرداد ناسالم و باطل است. بايد اقدامات کودتائی جريان حاکم را محکوم کرد و از کانديداهای اصلاح طلب خواست که بر سر سخن خود داير بر عدم مشروعيت و بطلان نتايج اعلام شده انتخابات بايستند. ضروری است به مجامع بين‏المللی مراجعه کرد و از آنان خواست که اين انتخابات را به رسميت نشناسند و آن را غيرقانونی و ناسالم اعلام کنند.

کانديداهای اصلاح طلب!
گروه‏هائی از مردم رای خود را در روز ۲۲ خرداد به نفع شما در صندوق‏های ريخته‏اند. آن ها انتظار دارند که شما هم‏چنان در مقابل اقدامات کودتائی ولی فقيه، سپاه و راست افراطی بيايستيد، هزينه اين تقابل را پذيرا شويد و از رای آنها در مقابل کودتاگران صيانت به عمل آوريد. اکنون زمان تعهد و پای‏بندی به آن تضمين است. اگر شما تحت فشار کودتاگران و با دستاويز به خطر افتادن موجوديت نظام، عقب بنشينيد، عاملين اقدام کودتائی جری‏تر گشته و برنامه خود را پيش خواهند برد.
شما با آزمون بزرگی در لحظه کنونی روبرو هستيد. اکتفا کردن به چانه‏زنی در بالا و روی نيآوردن به مردم، می‏تواند اين حرکت برخاسته در جريان انتخابات را همانند فرآيند اصلاحات به شکست کشاند. اقدام به موقع و قاطعانه شما می‏تواند حداقل هزينه کودتای انتخاباتی را بالا برد و به ارتقای روحيه رای دهندگان بيانجامد. اعلاميه‏ها شما لازم است که با رويکرد به مردم و دعوت از آنها برای مقاومت همراه شود.

مردم ايران!
امروز بايد در مقابل اقدامات کودتائی ايستاد و نبايد اجازه داد بلوک حاکم انتخابات را از صحنه سياسی کشور حذف و آن را به يک امر فرمايشی تبديل کند. نبايد گذاشت بلوک حاکم، احمدی نژاد را چهار سال ديگر بر مردم ما تحميل کند و برنامه خودش را پيش ببرد. مقاومت شما می‏تواند نقشه کودتائی جريان بنيادگرا را خنثی سازد.
سخنان خامنه‏ای نشان داد که او در راس کودتای انتخاباتی قرار دارد. او عليه مردم و رای آنها دست به کودتا زده است. بايد عليه کودتای ولی فقيه به پاخاست.

شورای مرکزی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
۲۳ خرداد ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016