دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض قانوني آري، اغتشاش هرگز! سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی

بسم الله الرحمن الرحيم

اغتشاش هاي روزها و شب هاي اخير در تهران قطعا اقدامي برخلاف منافع كشور و مصالح نظام جمهوري اسلامي است و با هيچ منطقي قابل پذيرش نيست .
اين نكته قابل درك است كه افرادي اعم از نامزدهاي انتخابات و طرفداران و حاميان آنها به روند انتخابات يا نتايج اعلام شده ايراد داشته باشند اما اين ايراد كه در همه انتخابات ها كاملا طبيعي است هرگز نبايد به درگيري و اغتشاش منجر شود . 3 نامزد انتخابات رياست جمهوري كه برنده اين انتخابات اعلام نشدند هر كدام به دليلي به آنچه گذشت اعتراض و ايراد دارند. قانون نيز براي اين قبيل ايرادهاو اعتراض ها راه كار مشخصي در نظر گرفته است .

آنها حق دارند با استفاده از قانون براي پاسخ گرفتن به اعتراض ها و ايرادهاي خود اقدام كنند و مراجع ذيصلاح قانوني نيز موظفند به اين اعتراض ها رسيدگي نمايند و پاسخ قانوني به معترضين بدهند. اين كاري است كه اكنون توسط اين سه نامزد صورت گرفته و دردست پيگيري است .

طرفداران و حاميان نامزدها نيز فقط مي توانند در چارچوب قانون خواسته هاي خود را دنبال كنند. ايجاد اغتشاش درگيري و تشنج آنهم قبل از آنكه راه هاي قانوني طي شود بهيچوجه قابل قبول نيست و هيچ منطقي نمي تواند آنرا بپذيرد.

در اين زمينه و آنچه در روزها و شب هاي اخير رخ داده نكات قابل تاملي وجود دارند كه بايد به آنها توجه شود.

اول آنكه هر سه نامزد رياست جمهوري كه در اين انتخابات برنده اعلام نشده اند از خدمتگزاران نظام جمهوري اسلامي هستند و بخش عمده اي از عمر خود را براي انقلاب و دفاع از نظام مقدس جمهوري اسلامي صرف كرده اند و انگيزه آنها از حضور در رقابت هاي انتخاباتي نيز ناشي از علاقه ايست كه به نظام دارند. قطعا هيچيك از اين افراد اقداماتي از قبيل اغتشاش تعرض به مال مردم و اموال بيت المال را قبول ندارند و هيچكس نمي تواند خود را طرفدار اين نامزدها بداند و مرتكب چنين اقداماتي شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دوم آنكه چه بسا افرادي كه به عملكرد مسئولين انتخابات اعتراض داشته باشند و براي اعلام اعتراض خود در يك تجمع شركت كنند و عناصر اخلالگر و فرصت طلب از حضور آنها سواستفاده نمايند واهداف شوم خود را دنبال كنند.

بنابر اين نبايد درباره همه يكسان قضاوت كرد و درعين حال نبايد به عناصر فرصت طلب اجازه اخلال و اغتشاش داده شود. علاقمندان به نامزدهاي رياست جمهوري بايد با كساني كه درصدد اخلال و اغتشاش هستند برخورد كنند و به آنها فرصت سواستفاده ندهند. واقعيت اينست كه مردم بهترين عامل براي طرد عناصر اخلالگر هستند و با هوشياري خود مي توانند مانع اغتشاش شوند و توطئه كساني را كه صحنه گردان هستند خنثي نمايند. تبليغات رسانه هاي بيگانه و ابراز شادماني دشمنان انقلاب و نظام جمهوري اسلامي از اغتشاش هاي روزها و شب هاي اخير بايد براي همه كساني كه به ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي علاقمند هستند به اندازه كافي هشدار دهنده باشد.

آنها هرچند به دليل عدم شناخت صحيح مردم ايران تصور مي كنند اين قبيل ناآرامي ها به معني نزديك شدن پايان عمر انقلاب و نظام جمهوري اسلامي است و اين را در تبليغات خود مي گويند لكن عليرغم اين ناداني ها و گمراهي هاي آنها لازم است آحاد مردم ايران به اين نكته توجه داشته باشند كه هرگونه زمينه اين قبيل تبليغات را بايد از آنها گرفت .

سوم آنكه مسئولان نيز بايد به اين واقعيت توجه كنند كه افرادي از قبيل مهندس موسوي كروبي و رضائي از سرمايه هاي ملي هستند كه براي نظام جمهوري اسلامي زحمت كشيده اند و بايد براي آينده اين نظام حفظ شوند. تلاش هاي مدبرانه براي حفظ آنها و جلوگيري از تجاوز به حريم آنها ضرورتي انكارناپذير است . افرادي درصدد هستند با نوشتارها گفتارها و حتي اقدامات ايذائي به اين افراد تعرض نمايند.

نبايد اجازه داده شود اين سرمايه ها از دست بروند و دشمنان ملت ايران با اين قبيل رويدادهاي تلخ شادي كنند. امروز روز هوشياري است و بالاترين هوشياري اينست كه تدبيري انديشيده و عمل شود تا سرمايه هاي نظام حفظ شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016