سه شنبه 26 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مبارزات مردم عليه کودتای خامنه ای – احمدی نژاد ادامه دارد! سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور

علی رغم آزاد نبودن انتخابات و با وجود اينکه در جمهوری اسلامی انتخاب فقط بين افراد مورد اعتماد نظام ممکن است، دهها مليون تن از مردم ايران و بويژه جوانان، برای نجات کشور از بحران سياسی و اقتصادی، "نه" گفتن به حکومت احمدی نژاد و ولی فقيه، علی خامنه ای، در انتخابات ۲۲ خرداد جمهوری اسلامی با آرامی و بدور از هرگونه خشونت شرکت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز رای گيری ها کاملا پايان نيافته بود که نتايج آرا از طرف دو خبرگزاری نزديک به دولت انتشار يافت. به عبارت ديگر اين نتايج از قبل برای دولت و مراجع نزديک به آن روشن بود. آراء مناطق مختلف کشور مشخص نشد و سی ميليون رای اوليه با سرعتی بيسابقه از طرف مقام دولتی اعلام شد. بدين ترتيب ۲۴ ميليون رای، يعنی ۷ ميليون رای حتی بيشتر از انتخابات پر تقلب سال ۱۳۸۴ به نفع احمدی نژاد اعلام شد، حال آنکه همه ميدانستند که شرکت حداکثری مردم در اين انتخابات برای "نه" گفتن به او بوده است. هنگامی که علی خامنه ای حتی قبل از تائيد نتايج انتخابات از طرف شورای نگهبان، آراء اعلام شده را تائيد و معترضين را متهم نمود که با تحريکات بدخواهانه در تلاشند تا "شيرينی" "مشارکت وسيع" و "رای ۲۴ ميليونی" احمدی نژاد را از "کام ملت بزدايند"، برای مردم کاملا مشخص شد که حاکميت براساس يک برنامه طراحی شده قبلی دست به کودتا عليه آراء آنان و فريبی بزرگ زده است.

مردم در شهرهای کشور دست به تظاهرات زدند و با شعار "مرگ بر ديکتاتور"، به افشاء کودتا پرداختند. اين مبارزات علی رغم سرکوب توسط قوای انتظامی و زخمی شدن افراد زيادی ادامه يافت. طی روزهای گذشته عده زيادی از تظاهر کنندگان و ده ها تن از فعالان سياسی دستگير شده اند.

حکومت کودتا با وجود حمله متداوم نيروهای لباس شخصی و انتظامی به دانشگاهها، و بخشونت کشيدن تظاهرات در سراسر ايران و تهديد مردم، بويژه ممنوعيت تجمع از طرف وزارت کشور و قطع وسائل ارتباطی نتوانست مانع حضور ميليونی مردم در اعتراضات بعدی شود.

سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور همواره هر گونه ديکتاتوری، از جمله ديکتاتوری ولی فقيه را مردود دانسته و بر لزوم جدائی دين از حکومت تاکيد داشته است. ما همواره دفاع از حقوق و آزادی های کليه زندانيان سياسی را در دستور کار خود داشته ايم. در اين شرائط که مبارزه عليه ديکتاتوری ادامه دارد، با تمام قوا از هموطنان بی پناهمان که آماج ضرب و جرح بيرحمانه حکومت کودتا قرار گرفته اند پشتيبانی کرده، خواهان آزادی فوری دستگير شدگان ميباشيم. از ساير هموطنان عزيز نيز ميخواهيم که با شرکت در اعتراضات آرام و مدنی از اهداف اين حرکت مردمی برای نائل آمدن به دمکراسی پشتيبانی کنند. همزمان با تظاهرات گسترده مردم در ايران، ايرانيان مقيم خارج از کشور نيز به پشتيبانی از هموطنان در ايران، تظاهرات متعددی برگزار نمودند.

ما به کشورهای خارجی و مراجع بين المللی اعلام ميداريم که احمدی نژاد نماينده مردم ايران نيست و هر نوع به رسميت شناختن دولت او به معنای تنها گذاشتن مردم برای دست يافتن به دموکراسی است. همچنين اعلام ميداريم که تنها راه آرام شدن جامعه، گردن گذاشتن بدون چون و چرای حکومت به آراء واقعی مردم و انجام يک انتخابات آزاد تحت نظر مراجع بين المللی ميباشد.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش
۲۵ خرداد ۱۳۸۸ برابر ۱۵ ژوئن ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016