پنجشنبه 28 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه خانواده جمعی از زندانيان و همسران شهدا خطاب به علما

امروز پنجشنبه گروهی از خانواده های زندانيان و آسيب ديدگان وقايع اخير از جمله تاجزاده، رمضانزاده، امين زاده، خانجانی و همسران شهدای جنگ تحميلی برای تظلم و دادخواهی و اعتراض به برخوردهای وحشيانه اخير با ملت ايران، برای ديدار مراجع و علما به شهر قم سفر کردند و بيانيه ای به شرح زير صادر کردند:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انا لله و انا اليه راجعون

علمای اسلام به داد اسلام برسيد «امام خمينی (ره)»

ما زنان اين مرز و بوم شکايت به کجا ببريم. امروز که دختران و پسرانمان در دانشگاه ها، خوابگاه ها و در کوچه و خيابان ها سيلی می خورند و به خاک و خون در می غلتند و با چوب و چماق و باتوم برقی و گلوله مورد ضرب و شتم قرار می گيرند و جان خود را از دست می دهند. در حالی که با هدف دفاع از حق خود و رای خود و رای ملت، به ميدان آمده اند و ايستادگی می کنند. بی شک اين هجوم ها از طرف اصحاب دروغ و تقلب صورت می گيرد که برای تکميل طرح مزورانه خود به بانک ها، ادارات و اموال عمومی حمله می کنند و به تخريب آن ها دست می زنند و دولت با همکاری صدا و سيما کوشش می کند که موج سبز مردمی را که ذخيره ارجمندی برای کشور و نظام است، خس و خاشاک و وابسته به بيگانگان جلوه دهد. در حالی که اين حرکت مردمی، تنها منعکس کننده خواست مستقل و به حق مردمی است که از اين همه تقلب و دروغ و پرونده سازی و ظلم به فغان آمده اند و ديگر نمی خواهند امکان استمرار ظلم را به ظالمين به حقوق مردم بدهند.
علمای بزرگوار، ما دردمان را به کجا ببريم که همه اين حق کشی ها به نام دين و اسلام انجام می شود و چه کنيم که فرزندانی که با عشق به خدا و اسلام بار آورده ايم و به آن ها آموختيم که چون حسين (ع) در مقابل ظلم و بيداد بياستند و مقاومت کنند، امروز درست در زمان اجرای اين تعاليم آماج حملات مدعيان دينداری قرار گرفته اند.

علمای اسلام به داد جوانان اين مرز و بوم برسيد که قربانی قدرت طلبی زياده خواهان متکبر قرار گرفته اند. براستی جمهوری اسلامی را چه می شود که فرزندان خود را می خورد و ما چه کنيم که دل در گرو اين انقلاب و آرمان های بلند آن داريم و در عين حال نمی توانيم شاهد ساکتی در برابر تضييع حقوق مردم و امت اسلام باشيم؟ بهترين فرزندان انقلابی اين ملت سترگ که طی سی سال پس از پيروزی انقلاب اسلامی تلاش مداوم برای حفظ دستاوردهای آن داشته اند و از بذل جان و مال دريغ نورزيده اند، اينک در بند و حبسند و به نا حق در رديف دزد و جانی و مجرم قرار گرفته اند. «بای ذنب»!!!

«بای ذنب»!!! امروز ما به نمايندگی مادران دردمند و نگران اين سرزمين به دادخواهی نزد شما آمده ايم و همه مردم از زن و مرد و پير و جوان انتظارشان از مرجعيت مستقل شيعی و علمای اعلام و حجج اسلام اين است که در زمانه ای که امت سوگوار ذبح ارزش ها و قتل نفس آن هم به جرم حق دادخواهی هستند، خاموش نمائيد و به صدای تظلم خواهی آنان پاسخ دهيد و در کنار ما و فرزندانتان و پشت و پناهشان باشيد تا هرگز به دنبال ملجا و پناه ديگری نباشند. انتظار ما اين است که به داد اين مردم مظلوم، صبور و مقاوم برسيد که اگر امروز به فکر نجات اسلام از چنگال تحجر و فريب و دروغ و ريا نباشيد، فردا خيلی دير است.

ما آموخته ايم که در طول تاريخ بيوت علما همواره ملجا و پناهگاه ستم ديدگان و تظلم خواهان بوده است و در اين مقطع حساس تاريخی می خواهيم اين آموزه را به فرزندانمان منتقل کنيم که بيش از هميشه فرق اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام طالبانی را درک می کنند و با طنين الله اکبر به حمايت از نخست وزير امام و دفاع از حقوق ملت می پردازند. اين فرصت طلايی پاس داشتی است و امروز اين جوانان و اين ملت بيدار و آگاه بايد در پناه اسلام قرار گيرند و قدر حرکت اصيل مردم و حضور شکوهمندشان که موجب افزايش مشروعيت نظام است، دانسته شود که در غير اينصورت با جفا در حق زحمت کشان و دردکشيدگان عرصه عدالت طلبی عواقب سخت آن گريبانگير دولت و ملت خواهد شد.

جمعی از مادران داغدار و دلسوخته و خانواده های زندانيان و آسيب ديدگان وقايع اخير


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016