پنجشنبه 28 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت صدها تن از شهروندان معترض در مشهد، هرانا

صدها نفر از شهروندان شهر مشهد طی روزهای اخير توسط يگانهای امنيتی و انتظامی بازداشت شده اند.
خبرگزاری هرانا : طی نا آراميهای چند روزه اخير پی آمده از اعتراض به نتايج انتخابات دوره دهم در شهر مشهد که اکثرا در غرب اين شهر رخ داد گروه های دولتی از قبيل پاسداران نيروی انتظامی،نيروهای انتظامی،يگان ويژه،نوپو،نيروهای امنيتی وشبه نظامی با استفاده از باطوم، گازهای اشک آور، شوکرو .... به مقابله با شهروندان معترض پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيروهای مذکور در برخوردهای فيزيکی خود هيچگونه ملاحضه ای حتی در قبال کودکان و زنان نداشته اند.اين درگيريها خسارات و بازداشتهای زيادی را در پی داشت بطوريکه از وضعيت بسياری از شهروندان و زخمی های حاصل خشونت نيروهای نظامی هيچ خبری در دست نيست ، برآوردها حاکی از آن است تنها در يکی از شبها در هفته جاری حدود ۳۰۰ شهروند معترض در اين شهر بازداشت شده اند.

بسياری از شهروندان درطی شبهای گذشته بدون حتی کوچکترين فعاليتی تنها به دليل داشتن لباس مشکی يا سبز بازداشت شده اند. بازداشتها به حدی بدون قيد وشرط صورت ميگيرد که گاه عابران رهگذر نيز از اين اتفاقات مصون نيستند.

بسياری از بازداشتيهای مورد اشاره به شرق مشهد فرستاده ميشوند تا در مکانی به نام دايره مبارزه با مفاسد اجتماعی بازجويی شوند،بسياری از اين شهروندان پس از بازجويی و تشکيل اجمالی پرونده پس از چند ساعت بازداشت آزاد ميشوند وتعدادی که از اسامی آنها اطلاعی در دست نيست همچنان در آن مکان نگه داری ميشوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016