دوشنبه 1 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه ملی ايران - اروپا درباره اعلان جنگ علی خامنه ای به ملت ايران و عواقب آن

به اراده آزاد ملت ايران تن بدهيد!

دو روز پيش علی خامنه ای رهبر کودتای ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ رسما از تقلب بزرگ انتخاباتی دهمين دوره گزينش رياست جمهوری حمايت کرد و با دشمن و ضد اسلام خواندن مخالفين و فرمان برخورد سخت با آنها، رسما به ملت ايران اعلان جنگ نمود. او حتی لازم نديد که با خانوادهای کشته شدگان روزهای گذشته اظهار همدردی نمايد و طبق معمول قدرتهای بيگانه را محرک و مسئول حماسه آفريينی های جوانان ايرانی قلمداد کرد. پاسخ ملت ايران به اين ادعای پوچ، بی هيچ ترديد پوزخندی خشم آلود است که چگونه اين موميايی قرون وسطايی واقعيت ساده تقلب در انتخابات را اينگونه بی مهابا و مفتضحانه تحريف ميکند و برای حفظ قدرت خود از هيچ جنايتی دست بردار نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از اين دروغ بزرگ ديگر رابطه مختل بين حکومت جمهوری اسلامی و ملت ايران به نحو غير قابل ترميمی بهم خورده و رويارويی احتمالی بزرگی در برنامه آينده قرار گرفته است. حتی آنهاييکه جمهوری اسلامی را کمابيش قابل اصلاح ميدانستند، ديگر هرگونه اعتمادی را نسبت به اين نظام و مسئولينش از دست داده اند و از اين امر نميتوانند اعضای گوناگون نيروهای مسلح نيز مستثنی باشند. روزبروز ريزش اخلاقی و تزلزل قدرت نظام حاکم افزايش خواهد يافت و از اين ضعف ايران ستيزانی که اين انيرانيهای مرتجع در اين ميان فراوان ساخته اند به بهترين وجهی سود خواهند برد. چه دولتهای باجگيری مانند روسيه وچين و چه سازمانهای مزدوری چون جندالله و پژاک.
شورش جوانان و مبارزات و فداکاری های دلاورانه آنها در خيابانها و بانگ های نمادين "الله اکبر" از پشت بامها هيچ جای ترديدی باقی نميگذارد که اگر خودشان رهبر را خلع نکنند، ديگر کار اين رژيم ساخته است و ما بزودی شاهد رجعت اين دستگاه قرون وسطايی به زباله دان تاريخ خواهيم بود.
همميهنان
جنبش مدنی ايران به پيشتازی جوانان غيور توانسته از آغاز مبارزات انتخابانی ميرحسين موسوی تاکنون گامهای بزرگی بردارد و همبستگی ملی از دست رفته ايرانيان را باز بيافريند. ابطال نتايج انتخابات و اعمال اراده آزاد مردم ايران در اين مرحله يعنی برگزاری انتخاباتی آزاد وعادلانه که در شرايط فعلی ناگزير به پيروزی ميرحسين موسوی خواهد انجاميد، تنها ميتواند يکی از اهداف نزديک اين جنبش پرتوان باشد. راستای حرکت اين جنبش همانا عبور از دوران تاريک جمهوری اسلامی و ورود به فضای باز سياسی وتحولات مسالمت آميز بعدی خواهد بود .
آنچه باوجود سانسور شديد در جلوی چشم جهانيان ميگذرد آغاز روند از ميان برداشتن رژيم منفور خامنه ای ميباشد که اميدواريم هرچه زودتر و با دادن قربانيان هرچه کمتر به اتمام برسد. ولی ملت ايران بايد هشيار باشد که اين روند باوجود خودجوشی و پراکندگيش سنجيده انجام گيرد. مبادا که در شرايط کنونی تحت تاثير سالها ی نکبتبار حکومت جمهوری اسلامی به ازهم پاشيدن شيرازه کشور منجر شود. گرچه برای پرهيز از سرکوب و خاموش کردن جنبش کنونی ايجاد هسته های رهبری غيرمتمرکز ِ پيکارهای خيابانی در سراسر ايران امری ضرور است ولی ايجاد يک هسته مرکزی فکری- سياسی که دربرگيرنده جريانهای مختلف ملی و دموکراتيک باشد، پاک ناگريز ميباشد. بايسته است که برای ايجاد چنين هسته ای هرچه زودتر تدبير و رايزنی های لازم آغاز شود.
جنبش جسور و شجاع آزادی- و دموکراسی خواهانه مردم ايران سرانجام پيروز خواهد شد و رهبر بدون ملت و مزدورانش را بزانو درخواهد آورد.

پاينده باد ايران

پويا و پرتوان باد مبارزات دليرانه ملت ايران برای آزادی و دموکراسی

شورايعالی جبهه ملی ايران- اروپا
۳۰ خردادماه ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016