دوشنبه 1 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه حلی برای معمای جديد ميرحسين موسوی، جهان نيوز

دستان خالی ناظران و نمايندگان ميرحسين موسوی در صندوق های رای که تاکنون نتوانسته اند مطلب قابل قبولی در زمينه بروز تخلفات به وی بدهند، ميرحسين را به کپی برداری از انتقادهای محسن رضايی وادار کرده است. رضايی در يکی از بندهای اعتراض خود به شورای نگهبان خبر از صندوق ها و حوزه هايی داده بود که در آن بيش از تعداد واجدان شرايط رای گيری، رای شمارش شده و به آمار کلی اضافه شده اند.

به گزارش جهان، ميرحسين موسوی که پس از جلسات مکرر با ناظران و نمايندگان خود هنوز موفق به ارائه سندی قابل قبول و محکمه پسند به شورای نگهبان نشده و با استناد به همين مدارک ارائه نشده خواستار ابطال انتخابات شده است! در تازه ترين بيانيه اش، خواستار پاسخ گويی شورای نگهبان درباره حوزه هايی که آرای آنها بيشتر از واجدان شرايط رای گيری بوده است شد. هر چند ميرحسين موسوی تنها توانسته است از ايده رضايی در زمينه احتمال تقلب در برخی حوزه ها تقليد و کپی برداری کند اما مشی نامزد رقيب خود را که در کمال آرامش و با استفاده از راه های قانونی پيگيری مطالباتش را در دستور کار قرار داده ناديده گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به اين ترتيب پس از چندين روز التهاب و موج آفرينی توسط ميرحسين و هوادارانش اين اولين ادعای نسبتا منطقی و شفاف وی است. اما متاسفانه اين ادعا پس از آن مطرح شد که تاکنون تعدادی از هم وطنانمان در درگيری ها و هرج و مرج های خيابانی کشته شده و صدها تن ديگر نيز زخمی شده اند.

بر اساس اين گزارش، اين مورد که در حوزه های رای گيری، رقم اعلام شده چندين برابر واجدان شرايط رای گيری باشد در دوره های قبل نيز بود به طوری که در شهرری در دوره نهم ۲۱۶ درصد شرکت کرده اند در شميرانات ۷۹۷،۲ درصد، رباط کريم ۱۳۰ درصد، کوهرنگ ۱۱۰ درصد و چندين شهر ديگر در چندين انتخابات مجلس هم به همين صورت بوده است و دليل آن طبق توضيحات مسئولين انتخابات مسافر پذير بودن اين حوزه ها مانند خراسان و شمال کشور و نيز تداخل مرزی بعضی حوزه ها مانند شهرری و شميرانات با شهر تهران بوده است.

با اين حال پاسخی که می توان با اندکی تحمل و بدون خونريزی و خشونت از شورای نگهبان درخواست کرده و از جانب آنان اجابت شود اينکه با توجه به روش رای گيری که در آن شماره ملی و اثر انگشت رای دهندگان موجود است موسوی می تواند ضمن در اختيار گرفتن شماره های ملی و مشخصات سجلی رای دهندگان آنها را با تعرفه های موجود و ته برگ های در اختيار صندوق ها تطبيق داده و از صحت و سقم ادعای خود مطلع شود.

هر چند که متاسفانه دلايل و مستندات احساسی چون آذری زبان بودن ميرحسين و داماد لرستان بودن وی و دلايلی ديگر که حتی از جانب برخی هم فکران و دوستان اصلاح طلب وی نيز مورد تمسخر واقع شده بود، موجب شده تا مهندس موسوی با چشمانی بسته و دستانی خالی ابطال کلی انتخابات را مورد مطالبه قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016