سه شنبه 2 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرايط خطير ملی و هشدار شورای فعالان ملی – مذهبی

به نام خدا

ملت شريف ايران
وقايع روزهای اخير سرنوشت و آينده ميهن ما را در برابر شرايط خطير و تعيين کننده ای قرار داده است. حوادث تاسف بار پس از ۲۲خرداد و اصرار راست افراطی برای يک دست کردن قدرت در نظام سياسی و به دنبال آن سرکوب مردم معترض به تقلب ها و تخلفات آشکار دولت ،هرگز مانع از آن نمی شود تا همچون گذشته در برابر عزم ملت ايران برای دست يابی به آزادی و جمهوری سر تعظيم فرود نياوريم و بر اين اراده راسخ آنان برای دفاع از حقوق حقه شان و افشای غاصبان آرا و متجاوزان به حقوق مردم ، درود نفرستيم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی شک دفاع مشروع ملت از آرای شان و ادامه اعتراضات مسالمت آميز مدنی آنان جای هيچ شبهه ای در باره خودجوش و درونزا بودن اين مجاهدت ها باقی نمی گذارد .بر همين اساس تسليم شدن مسئولان امر به اراده و خواست ملت نه تنها به تامين امنيت و تحکيم منافع ملی منجر خواهد شد بلکه استمرار جمهوريت و اسلاميت نظام کنونی را نيز تضمين خواهد کرد.از اين رو نسبت دادن اعتراضات مدنی و مسالمت آميز به انقلاب های رنگين در کشورهای تازه استقلال يافته در شوروی سابق اگر ناشی از سوئ نيت و بهانه سازی برای سرکوب اين اعتراضات نباشد به طور حتم حاصل ضعف دانش در اين زمينه است. مواضع مستقل و ملی رهبران جنبش کنونی ، ريشه ها و انگيز ه های درونی و ملی اعتراضات و روش ها و شعارهای متاثر از فرهنگ غنی ايرانی- دينی ، از وجوه تمايز برجسته اعتراضات کنونی در مقايسه با انقلاب های رنگی در جمهوری های تازه استقلال يافته است.شورای فعالان ملی- مذهبی مراتب سپاس ، تشکر و قدر دانی خود را از رهبران جنبش سبز آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و همه کسانی که در برابر فشار تماميت خواهان برای نقض حقوق ملت ايستادگی کرده اند ، اعلام نموده ، به روح شهدای وقايع کنونی درود می فرستد و از حضرت حق برای همه آنها طلب آمرزش می نمايد.
ما به مسئولان امر خاطر نشان می سازيم توجه به خواست و اراده ملت مبنی بر ابطال انتخابات و برگزاری انتخاباتی آزاد ، سالم و عادلانه تنها راه تامين منافع ملی و دينی و تحکيم امنيت ملی است . بدون ترديد ادامه سياست های سرکوبگرانه کنونی نه تنها جمهوريت نظام که حتی اسلاميت آن را درمعرض تهديد قرار می دهد.بر اين اساس تجديد نظر اساسی در سياست سرکوب اعتراضات مسالمت آميز و مدنی و عدم ممانعت از برگزاری راهپيماييها و اجتماعات مسالمت آميز( مطابق نص صريح اصل ۲۷ قانون اساسی) می تواند تا حدودی شکاف های عميق به وجود آمده ميان دولت و ملت را ترميم کند . به طور قطع و يقين اگر حجم و وسعت تخلفات و تقلب های انتخاباتی و سرقت آرای مردم آنچنان وسيع نبود که يک باره نتيجه را دگرگون کند ، همچون انتخاب های پيشين شاهد اين سطح گسترده از اعتراضات عموم مردم نبوديم .
شورای فعالان ملی مذهبی با درود فراوان به همه حاميان تغيير و صيانت از آرا خصوصا ورزشکاران ، هنرمندان ، حقوق دانان و... از همه مردم معترض می خواهد تا :
۱)عيادت و ديدار با خانواده های افراد بازداشت شده را فراموش نکنند وبا آنهاهمدلی و همدردی نمايند.
۲) با توجه به محدوديت های موجود در برگزاری اجتماعات و راهپيمايی ها ، راهها و ابداعات جديدی برای ادامه اعتراضات مسالمت آميز و مدنی بيابند و به ديگران توصيه کنند تا معترضين به روش های خشونت آميز متوسل نشوند . بستن نوار سبز رنگ توسط برخی از اعضای تيم ملی فوتبال در آخرين مسابقه ملی نمونه ای از اين نوآوری ها است.
۳) مثل گذشته از خشونت ورزی به شدت پرهيز کرده و با روش های مسالمت آميز و خودجوش مطالبات خود را پيگيری کنند. افزايش خشونت بهانه ای خواهد بود برای تماميت خواهان تا با امنيتی کردن شرايط ،ادامه سرکوب معترضين را توجيه کنند .
شورای فعالان ملی –مذهبی ضمن تاکيد مجدد بر ضرورت توجه حاکمان به شرايط خطير کنونی و منافع و امنيت ملی ،خاطر نشان ميسازد سکوت و بی تفاوتی همه ما خصوصا مراجع ،علما، دانشگاهيان و شخصيت های سياسی ، اجتماعی و فرهنگی در برابر نقض حقوق ملت و غارت آرای آنان گناه نابخشودنی و خطای بزرگی در برابر خدای تبارک و تعالی و ملت ايران خواهد بود.

اول تير ماه ۱۳۸۸
شورای فعالان ملی- مذهبی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016