سه شنبه 2 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما خشونت عليه معترضان در ايران را شديدا محکوم کرد: "آنانی که برای عدالت به پا می خيزند هميشه در سمت درست تاريخ ايستاده اند"، راديو فردا

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز سه شنبه، گفت: واشينگتن همراه با جامعه بين المللی اقدام خشونت بار دولت ايران در سرکوب تظاهرات مسالمت آميز معترضان را قويا محکوم می کند.

آقای اوباما در بيانيه ای که در آغاز کنفرانس خبری خود خواند، گفت: آمريکا با جامعه بين المللی در محکوم کردن اقدامات روزهای اخير دولت ايران در «ضرب و شتم، بازداشت و تهديد» معترضان به انتخابات رياست جمهوری در اين کشور همراه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای اوباما تصريح کرد: «من شديدا اين اقدامات ناعادلانه را محکوم می کنم.»

به دنبال اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری در هفته گذشته، تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد راهپيمايی مسالمت آميز معترضان بود ولی اين اعتراض ها با سرکوب نيروهای امنيتی روبرو شد.

به گفته مقامات دولتی ايران در جريان رويارويی نيروهای پليس با معترضان تاکنون ۱۷ نفر کشته شده اند.

آقای اوباما روز سه شنبه با اشاره به اين که «جهان نظاره گر ايران است»، گفت: «من به صراحت گفته ام؛ آمريکا به حاکميت و استقلال ايران احترام می گذارد و در امور داخلی ايران دخالت نمی کند.»

رييس جمهوری آمريکا افزود: «ولی در عين حال ما شاهد کرامت و شهامت مردم ايران برای باز کردن فضای جامعه خود هستيم. ما خشونت عليه شهروندان بی گناه را در هر نقطه جهان محکوم می کنيم.»

رييس جمهوری آمريکا به کشته شدن يک زن ايرانی در خيابان های تهران اشاره کرد و گفت:ما زنان با شهامتی را ديديم که در مقابل بی رحمی و تهديد ايستاده اند و شاهد تصاوير تکان دهنده در غلطيدن يک زن در خون خود در خيابان بوديم.

باراک اوباما افزود: در حالی که از دست دادن کسی، دردناک و ناحق است، اما اين را نيز می دانيم آنانی که برای عدالت به پا می خيزند هميشه در سمت درست تاريخ ايستاده اند.

خبرنگاری از آقای اوباما پرسيد آيا تصاوير ويدئويی کشته شدن ندا آقا سلطانی را ديده است، که رييس جمهوری آمريکا در پاسخ گفت: «بله ديده ام و از ديدن اين تصاوير قلبم شکست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016