چهارشنبه 3 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از ابوالحسن بنی صدر به ايرانيان مقيم خارج از کشور

هموطنان عزيزم

جنبش اعتراضی شما يک ويژگی دارد که جنبش داخل کشور ندارد. شما زير چشم مردم کشورهای محل اقامت خود بر ضد ژيم خائن به اعتماد مردم، در جنبش هستيد. بنا بر اين، هدف و روش شما می بايد شفاف باشد. چنانکه جنبش شما از جنبش مردم کشور نمايندگی کند و ابهام را بزدايد ،چنانکه افکار عمومی جهانی ديد روشنی از جنبش همگانی ايرانی بيابند و برای اين که بتوانيد در کنار يکديگر به جنبش ادامه دهيد، می بايد :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱ – فرصت تفاهم و دوستی با يکديگر را مغتنم بشماريد. پيروز شدن بر استبداد، به زمان نياز دارد و برای اين که زمان جنبش را نفرسايد، بر دوستی و انسجام است که می بايد افزود.
۲ – اما دوستی و انسجام نياز به هدفی دارد که تمامی مردم ايران در آن متحد باشند. اين هدف جز حاکميت مردم، ولايت جمهور مردم نمی تواند باشد. بنا بر اين، گرايش های سياسی، هدفهای خاص خود را جداگانه بايد تعقيب کنند. هرگاه حاکميت مردم هدف آنها نيز هست، در تعقيب اين هدف است که می بايد با شرکت کنندگان در جنبش همکاری کنند.
۳ – با توجه به اين امر که رژيم از نقاط مختلف کشور به تهران قوا وارد می کند تا مگر سکوت را بر اين شهر تحميل کند، شهرهای کشور و نيز شما ايرانيان خارج از کشور نقشی مهمتر در ادامه دادن به جنبش می يابيد. ايران امروز، از «رهبر» رژيم سلب مشروعيت کرده است. چون شما در بيرون از مرزهای کشور هستيد، می توانيد شفاف تر خواست مردم ايران را برای افکار عمومی کشورهای محل اقامت خود بازگو کنيد.
۴ – شما اين فرصت را داريد که مردم کشورهای محل اقامت خود را در جنبش خود شرکت دهيد. کمبود اطلاعات وسائل ارتباط جمعی را با در اختيار گذاردن اطلاعات صحيح جبران کنيد.
بازتاب جنبش متحد شما در ايران، به جنبش مردم ايران توان می بخشد. اتحاد شما فزونتر و پيروزی ما همه، در استقرار دولت مردم سالار قانون مدار کامل باد.

ابوالحسن بنی صدر
۲ تير ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016