چهارشنبه 3 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات تاثير محدودسازی وسايل ارتباطی بر عضويت ايران در اتحاديه جهانی ارتباطات، ايلنا

اين قطعا ممکن است باعث نزول کشور در رتبه جهانی ارتباطات شده و حتی ممکن است تا زمان عدم توضيح مخابرات جريمه‌هايی هم برای کشور در نظر گرفته شود.


ايلنا: قطعی ارتباطات در کشور جز عقب‌ماندگی حوزه‌ICT نتيجه ديگری در بر نخواهد داشت.
علی اکبر جلالی عضو انجمن جامعه اطلاعاتی ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در مورد قطعی وسايل ارتباطی در کشور، گفت: طبق مصوبه‌های اتحاديه جهانی ارتباطات و مخابرات(ITU) هيچ کشوری بدون دليل موجه و توجيه مردم حق قطع ارتباطات را ندارد و بديهی است که اين امر يک طور نافرمانی و تخطی از مصوبات جهانی است، چراکه ايران تمام اين مصوبات را تاييد کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اين قطعی ممکن است باعث نزول کشور در رتبه جهانی ارتباطات شود و حتی ممکن است تا زمان عدم توضيح مخابرات جريمه‌هايی هم برای کشور در نظر گرفته شده و به مخابرات کشور فشار آورند، البته در برخی مواقع مسائل امنيتی اجازه اين کار را می‌دهد ولی آن هم همانطور که در اين مصوبات آمده بايد همراه با توضيح مسؤولان برای کاربران باشد، در هر صورت بايد با تحقيق بيشتر در اين مورد نظر کارشناسی مناسب‌تری ارائه کرد و درنظر داشت که قطعی ارتباطات لزوماً تنها نمی‌تواند راه حل مشکلات باشد.
جلالی خاطر نشان کرد: يکی از صدمه‌های قطعی ارتباطات چه در حوزه تلفن و چه در حوزه اينترنت می‌تواند عقب‌ماندگی کشور در ICT باشد.
وی در زمينه عقب‌ماندگی کشور در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار داشت: عقب‌ماندگی در حوزه فناوری اطلاعات مباحث ملی را هم دچار مشکل می‌کند که يکی از اين موارد بحث خليج فارس و نسبت آن به عرب‌ها است چرا که ما درحوزه محتوای ديجيتال فارسی بسيار ضعيف هستيم به طور مثال در سايت گوگل به عنوان يک سايت جستجوگر جهانی تعداد جستجوی کلمه خليج فارس به نسبت کلمه خليج عربی بسيار کمتر است و اين امنيت مباحث ملی را دچار مشکل می‌کند.
وی اظهار داشت: از نظر بنده رسيدگی به محتوای ديجيتالی و توسعه ديجيتال فارسی می‌تواند مشکلات را از بين ببرد و شورای عالی امنيت ملی بايد توجه خود را به اين حوزه معطوف کند.
اين کارشناس فناوری اطلاعات ادامه داد: استاندارد ما در حوزه فناوری اطلاعات از استاندارد دنيا بسيار عقب‌تر است و اين به ضرر کشور خواهد بود، ما نه تنها پهنای باند مناسبی نداريم بلکه به نسبت دنيا از قيمت بسيار بالايی هم برخوردار هستيم و يک کاربر اينترنت در کره يا مالزی که با سرعت ۵۱۲ کيلو بيت از اينترنت استفاده می‌کند بهای اينترنت آن به نسبت ايران رايگان تمام می‌شود.
وی اضاقه کرد: ايجاد پهنای باند مناسب باعث کاهش بيکاری در کشور می‌شود چرا که اين حوزه باعث اشتغال‌زايی و درآمدزايی خواهد شد، ما بايد در کشور يک مخزن اطلاعاتی مبتنی بر جديدترين فناوری‌های روز برای دسترسی سران کشور ايجاد کنيم تا تمام مسؤولان از اهميت اين حوزه آگاهی بيشتری يابند.
جلالی در پايان اظهار اميدواری کرد که مسؤولان امر با توجه به اهميت حوزه فناوری اطلاعات در همه ابعاد اقتصادی و سياسی بهتر است که با يک برنامه‌ريزی مناسب و دورانديش به بهبود کيفيت اين صنعت اهتمام بيشاری به خرج دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016