چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله اينترنتی داس به وب‌سايت‌های دولتی، ايسنا

هکرهای ايرانی با راه‌انداختن مجموعه‌ای از حملات اينترنتی عليه وب‌سايت‌های طرفدار نامزد رقيب و مختل کردن فعاليت آن‌ها، اعتراض خود را به‌ يکديگر ابراز کردند.

به گزارش ايسنا، بر اساس گزارش پی سی ورلد، روز دوشنبه (۲۵ خرداد) سايت‌های متعلق به برخی خبرگزاری‌های ايرانی، سايت‌های خبری و وب‌سايت‌های برخی سازمان‌های دولتی به‌دنبال ارسال شدن ابزارهايی که برای مسدود کردن سايت‌ها با ترافيک طراحی شده بودند، غيرقابل دسترس شدند و بازديدکنندگان آن‌ها با پيام‌های خطای server is too busy روبه‌رو می‌شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق گزارش وبلاگ zdnet، اين اقدام از طريق سرويس ميکرووبلاگ‌نويسی توييتر هماهنگ شد.

اين نوع حمله اينترنتی که به داس معروف است، به ابزار اعتراض سياسی استاندارد تبديل شده و طی سال‌های اخير توسط معترضان زيادی در حملات اينترنتی به کار گرفته شده است که حمله به سايت‌های استونی در سال ۲۰۰۷ و به گرجستان در سال گذشته از جمله اين مواردند.

بر اساس اين گزارش، در اين حملات کاربران اينترنت به استفاده از ابزار خودکار به‌روز کردن صفحه مانند Pagereboot.com تشويق شدند، اما ابزارهای سفارشی حمله داس نيز مورد استفاده قرار گرفتند. يکی از اين ابزارها به نام BWRaeper به يک گروه اينترنتی ايرانی ارسال شد و ابزارهای ديگر نيز از طريق توييتر و وبلاگ‌ها تبليغ شدند.

به گفته Dancho Danchev، يکی از خبرگزاری‌های ايرانی هم يک قطعه کد وب را به صفحه خود اضافه کرد که اين حملات را به وب‌سايت‌های مخالفان هدايت می‌کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016