شنبه 6 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موسوی تبریزی: برخي افراد معرفي‌شده براي هيات ويژه، بي‌طرف نيستند، ایلنا

دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به تشكيل هيات ويژه نظارت توسط شوراي نگهبان، تاكيد كرد: معتقدم در اين هيات بايد افراد بي‌طرف و آشنا با مباحث حقوقي و قانوني حضور داشته باشند، در حالي كه برخي از افراد معين شده براي اين هيات، داراي اين خصوصيات نيستند.

سيد حسين موسوي تبريزي در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اين مطلب افزود: برخي افراد معرفي شده جهت حضور در اين شورا مناسب هستند، اما بعضي ديگر مانند حداد عادل كه در تلويزيون به نفع يكي از نامزدان سخنان ناعادلانه‌اي گفت، داراي مشخصه بي‌طرفي نيستند، اين افراد مي‌خواهند داوري كنند، در حالي كه يك قاضي نبايد قبلا طرف كسي را گرفته باشد.

وي با تاكيد بر اينكه براي رسيدگي به شكايات مطرح شده در انتخابات بايد يك شوراي حكميت مورد قبول شوراي نگهبان و نامزدان تشكيل شود، تصريح كرد: در مجمع محققين و مدرسين هم نظر ما اين بود كه يك گروه بيطرف عادل بايد وارد قضيه شود و امكان دارد كه موسوي با پيشنهاد اضافه كردن چند نفر به تركيب هيات فعلي با همكاري با اين هيات موافقت كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موسوي تبريزي با انتقاد از سخنان ديروز خطيب جمعه تهران مبني برعدم ابطال انتخابات، تصريح كرد: ممكن است رسيدگي شكايات به نتايجي چون ابطال انتخابات يا برگزاري مرحله دوم بكشد و چنين قضاوت‌هايي قبل از رسيدگي، موجب ايجاد شك و ترديد در جامعه مي‌شود.

دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم در پاسخ به سوالي درباره امكان ايفاي نقش مجمع تشخيص مصلحت نظام در قضيه انتخابات، با اشاره به اينكه طبق قانون، رهبري معضلات نظام را كه از مجاري قانوني حل نمي‌شود، به اين مجمع واگذار مي‌كند، اظهار كرد: هيچ ايرادي ندارد كه موضوع انتخابات به اين مجمع برود، زيرا تمام افراد حاضر در آن از مقامات نظام از جمله اعضاي شوراي نگهبان يا منصوبين رهبري هستند و لذا نظر مجمع تشخيص مي‌تواند مورد قبول همگان باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016