شنبه 6 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای روزنامه جوان از بازداشتی های اخیر (ستون فوری)

اعتراف به نظرسنجى هاى ساختگى

شنيده شده كه (ه . الف) عضو مركزيت يكى از احزاب حامى ميرحسين كه به دليل مشاركت در آشوب هاى اخير در بازداشت به سر مى برد اعترافات بسيارى مهمى پيرامون گذشته جريان آشوب طلب و برنامه ريزى براى اغتشاشات داشته است. نامبرده در بخشى از اين اعترافات گفته است كه ما براى ميرحسين موسوى به صورت روزانه در حزبمان نظرسنجى هاى ساختگى درست مى كرديم و به او مى داديم و چنين القا كرده بوديم كه موسوى به طور حتم برنده انتخابات خواهد بود. وجه علمى اين نظرسنجى ها آنقدر بالا بود كه هيچكس به ساختگى بودن آنها شك نمى كرد. خود مهندس موسوى هم بر پايه اين نظرسنجى ها بود كه به توهم پيروزى دست پيدا كرده بود.

عمليات روانى براى آزادى حجاريان

(م.خ) از چهره هاى برجسته جريان اصلاح طلب كه همواره در سكوت به سر مى برد و مرد خاكسترى اصلاحات لقب گرفته است در جلسه اى با حضور برخى از اعضاى بازمانده كميته عمليات روانى دوم خرداد بر آزادى هرچه سريع تر سعيد حجاريان از بازداشت تاكيد كرده است. وى گفت: ادامه حضور حجاريان با آن وضعيت جسمانى اش در بازداشت به هيچ وجه به نفع ما نيست. با توجه به وضعيت ويژه حجاريان احتمال هرگونه اعتراضى از جانب وى هست. ما بايد كارى كنيم كه سيستم با آزادى وى كنار بيايد. لازم به ذكر است پس از اين جلسه و دستور صادره از سوى (م.خ) روز جمعه اخبار بسيار گسترده اى مبنى بر فوت سعيدحجاريان در بازداشتگاه منتشر شد. تحليلگران معتقدند جريان مزبور درصدد است با انتشار اخبارى از اين دست ضمن ايجاد اين شايعه مبنى بر فوت حجاريان، اين فضا را به وجود بياورند كه نامبرده امنيت جانى ندارد و از سوى ديگر با فشار به دستگاه قضايى و نهادهاى امنيتى و انتظامى اسباب آزادى وى را فراهم آورند. گفتنى است حجاريان هفته گذشته به همراه تنى چند از اعضاى موسوم به كميته ايكس توسط نهادهاى مسؤول دستگير شد. همچنين دستگيرشدگان تاكنون اعترافات فراوانى مبنى بر از پيش طراحى شده بودن اغتشاشات اخير كرده اند.

اخراجى هاى امنيتى در ستاد موسوى!

كميته اى از اعضاى اخراجى يك نهاد امنيتى و وابستگان به يك جريان سياسى خاص در ستاد موسوى از زمان انتخابات مشغول به فعاليت بوده و طبق برخى شواهد پس از انتخابات نيز در آشوب ها و اغتشاشات اخير نقش فعالى ايفا كرده اند. به گزارش «جوان»، اين كميته امنيتى كه زيرنظر مستقيم (ع. ر) و (خ .ت) فعاليت مى كند در دفترى واقع در شهرك غرب، خيابان ايران زمين مستقر است. اين دفتر ظاهراً بازرسى ستاد ميرحسين موسوى بوده است. از جمله اعضاى اين كميته مى توان به افرادى چون (ع.م)، (ى.الف)،(ب.ر)، (الف.س) ، (م.ن) و (ق.ن) اشاره كرد كه اكثراً از اخراجى هاى يك نهاد امنيتى و از فعالان اطلاعات نخست وزيرى در سال هاى ابتداى انقلاب بودند. اين كميته چاپخانه اى در كرج نيز دارد كه از آن در شب هاى اغتشاشات استفاده فراوانى در راستاى امور چاپى اين كميته مى شد. اين تيم امنيتى پس از برخورد نهادهاى مسؤول در شب هاى اغتشاشات و دستگيرى هاى گسترده عوامل آشوب فعلاً از هم پاشيده شده و حتى اعضاى آن شايعاتى را مبنى بر بازداشت خود منتشر كرده اند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متهم پرونده قتل هاى زنجيره اى بالاخره بازداشت شد!

(الف- خ) از متهمان پرونده قتل هاى زنجيره اى كه در ستاد موسوى به شدت فعال بود بالاخره توسط نهادهاى مسؤول بازداشت شد. نامبرده كه از اخراجى هاى يك نهاد امنيتى است، در ستاد موسوى با همكارى (م-ه) وظيفه ارتباط گيرى و سازماندهى اراذل و اوباش تهران در آشوب ها و اغتشاشات اخير را به عهده داشت.


مطبوعاتى ها در ويلاى فرحزاد

شنيده شده كه برخى از چهره هاى مطبوعاتى از پيش از انتخابات تاكنون با تشكيل تيمى، ديدارهايى پيوسته با (ى.ه) فرزند يكى از چهره هاى برجسته سياسى كشور در ويلايى در فرحزاد داشته اند. اين خبرنگاران و نويسندگان مطبوعاتى كه شاغل در مطبوعات و خبرگزارى هاى وابسته به يك جريان سياسى خاص هستند، اكثراً در حوزه هاى اجتماعى و شهرى مشغول فعاليت هستند. اين گزارش مى افزايد، اين افراد در روزهاى آشوب ها و درگيرى ها در قالب خبرنگار و عكاس به پوشش دهى اين اغتشاشات مشغول بودند. جلسات اين گروه هم اكنون در خانه اى واقع در خيابان طالقانى همچنان ادامه دارد. روزنامه جوان به زودى گزارش هاى تكميلى در اين زمينه را منتشر خواهد كرد.

*روزنامه جوان چاپ تهران است که در ایران نزدیک به جناح راست و سپاه پاسداران ارزیابی می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016