شنبه 6 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه اعتراضی نمايندگان چهار سنديکای جهانی به رهبر جمهوری اسلامی در دفاع از مردم ايران

آيت الله سيد علی خامنه ای
رهبر جمهوری اسلامی
دفتر رهبر ولايت فقيه
خيابان جمهوری اسلامی
انتهای خيابان شهيد کشور دوست،
تهران ،
جمهوری اسلامی ايران

۲۴ جون ۲۰۰۹
روز اقدام همبستگی جهانی با کارگران ايران

عاليجناب،

مطلب پيش رو به نمايندگی از ۱۷۰ ميليون کارگر برای ابراز همبستگی با بسياری از کارگران ايران که به خاطر محترم شمردن حقوق مسلم دمکراتيکشان به تظاهراتهای خيابانی پيوسته اند به رشته تحرير در می آيد.مردم ايران بايد از تمامی حقوق انسانی اعم از آزادی تشکل و تجمع برخوردار گردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرکوب شديد تظاهرات های مسالمت آميز و ارزش قائل نشدن به شأن و مقام انسانی وحشت انگيز است و استفاده نامتعادل و نابجای خشونت ده ها کشته و صدها زخمی بر جای گذاشته است. تشکلات کارگری در سرتاسر جهان با شاهد بودن بر اينکه کارگران و شهروندان تا چه حد در تظاهرات های کارگری حمله و بازداشت قرارگرفته اند مأنوس گشته اند. مورد آخر تلاش برای برپايی راهپيمائی مسالمت آميز اول ماه می در پارک لاله تهران بود. بسياری از تظاهرات ها در آستانۀ انتخابات با سرکوب خشونت آميز و دستگيری صدها نفر همراه بوده است.

واکنش بيرحمانۀ مقامات دولتی به بيان خواسته های مشروع مردم با گزارش هايی که حاکی از آنست که مقامات دولتی در چند روز گذشته به مساجد در ايران دستور داده اند تا به هيچيک از قربانيان تظاهرات ها هيچگونه ياری رسانی صورت نپذيرد. اين انعکاسی است از عدم وجود ارزش و احترام بنيادين برای مردم خودتان.

چند هفته قبل از رأی گيری برای انتخابات رياست جمهوری، آی.تی. يو. سی ( کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های کارگری)، ای.آی ( سازمان آموزش جهانی)، آی.تی.اف ( کنفدراسيون بين المللی کارگران حمل و نقل)، آی.يو.اف ( اتحاديه بين المللی خدمات و صنايع غذايی) تشکيل ائتلافی به نام " دادخواهی برای کارگران ايران" را اعلام کرده و تمامی اعضايمان را فرا خوانديم تا با توجه به ادامۀ سرکوب کارگران در ايران در روز ۲۶ جون يعنی روز اقدام جهانی همبستگی شرکت کنند. خاموش سازی بيرحمانۀ مراسم در آستانۀ انتخابات برای ما قابل تصور نبود.

سرکوب سبعانۀ مردم دولت فعلی را بی اعتبار می سازد و کارگران و شهروندان نهادهای خودتان در مواردی مربوط به قانون شکنی هائی در ارتباط با انتخابات و مهمتر از آن به خاطر ممانعت محض در برابر حقوق بنيادی انسانی نظير آزادی بيان، آزادی تجمع و تشکل نارضايتی خود را از دولتی که شما از آن حمايت می کنيد به نمايش می گذارند. اين محدوديت ها مردم ايران را از برآوردن فريادشان باز می دارد.

در دوران بحران عميق اقتصادی حاضر، فشار بر کارگران و تمامی مردم ايران که متحمل مشقات شديد اقتصادی می باشند بسيار طاقت فرسا شده است. کارگرانی که به عناوين گوناگون تلاش کرده اند تا صدای محروميت خود را در مورد دستمزدها، پائين بودن شرم آور دستمزدها، قراردادهای موقت، بيمه های بيکاری، امنيت اجتماعی و شرايط اسفناک کاری برآورند، هر بار با سرکوب رو در رو شده اند. بسياری از فعالين اتحاديه ها از جمله: منصور اسانلو، ابراهيم مددی، فرزاد کمانگر و شرکت کنندگان در تجمع اول ماه امسال، به سبب تلاش هايشان در زندان ها بسر می برند.

کسانی که در خيابان های تهران و شهرهای ديگر دست به تظاهرات می زنند ديگر حاضر به پذيرش چنين سرکوبی نمی باشند. مردان و زنان گارگر از هر گوشه و کنار جهان و از تشکلاتشان در اتحاديه های جهانی، در حمايت از مبارزات برادران و خواهران ايرانی شان، فريادهايشان را به فرياد های آنها در حمايت از مبارزاتشان برای پايه ای ترين حقوق بشر و کارگران می افزايند. ما مصرانه شما را بر آن می داريم تا در جهت پايان بخشيدن فوری بر برخورد خشونت آميز عليه تظاهرات مسالمت آميز، اقدام های لازم و ضروری را بعمل آورده و کسانی را که مسئوليت خشونت و کشتن مردم را بر عهده دارند به پای ميز عدالت بکشانيد.

آغاز دمکراسی و حقوق بشری که به صورت جهانی برسميت شناخته می شود برای مردم ايران امری مورد نياز و ضروری بوده و پيش شرطی است برای به اجرا گذاشتن راهی متصور برای همه کشورها، برای يافتن راه حل هائی برای بحرانهای سياسی و اقتصادی فعلی در ايران.

اهداف اتحاديه کارگری بين المللی روشن و مشخص و به قوت خود باقی اند.
ما برای:
۱_ حقوق کامل دمکراتيک برای مردم ايران شامل: آزادی تشکل و تجمع
۲_ توقف هر گونه سرکوب خشونت آميز
۳_ آزادی تمامی فعالين اتحاديه ای
۴_ به رسميت شناختن تمامی تشکلات مستقل کارگری در ايران
۵_ احترام گذاشتن به حقوق حقۀ کارگران و قبول تمامی کنوانسيون های بنيادی آی.ال.او ، مشخصا در زمينه آزادی تشکل و قرارداد دسته جمعی کار
۶_ توقف تمامی سرکوب های ضد اتحاديه ای و
۷_ بکارگيری مجدد کارگران اخراجی که ناعادلانه از کار بيکار شده اند.

وضعيت کارگران در ايران همچنان مرکز توجهی برای اتحاديه های جهانی است و ائتلاف ما ؛ " دادخواهی برای کارگران در ايران" از نزديک به ديده بانی وضعيت ايران همانگونه که آشکار می شود ادامه خواهد داد.

ارادتمند شما

گای رايدر
آی.تی. يو. سی ( کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های کارگری)
ديويد کاک رأفت
آی.تی.اف ( کنفدراسيون بين المللی کارگران حمل و نقل)
فرد ون لوون
ای.آی ( سازمان آموزش جهانی)
ران ازولد
آی.يو.اف ( اتحاديه بين المللی خدمات و صنايع غذايی)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016