چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پارلمان اروپا علیه احمدی نژاد رای داد، گزارش ديدار مرجان ساتراپی و محسن مخملباف با نمايندگان پارلمان اروپا، خانه فيلم مخملباف

فيلم اين مراسم در يوتيوب به اين نشانی موجود است:
http://www.youtube.com/watch?v=m7fiBxU8wEU

ديروز سه شنبه ۱۶ ژوئن ساعت ۲ تا ۳ بعدازظهر مرجان ساتراپی و محسن مخملباف در نشست رسمی پارلمان اروپا در شهر بروکسل به عنوان سفرای مردم ايران که در خيابان ها کشته می دهند حاضر شدند و در حضور نمايندگان پارلمان اوضاع ايران را گزارش دادند.
محسن مخملباف گفت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم ها و آقايان
جمعه آخر شب دوازده ژوئن در تهران کميته انتخابات به آقای موسوی اطلاع داد که با اکثريت آراء برنده انتخابات است و خواستند تا بيانيه خود را حاضر کند.
ساعتی بعد وقتی آقای موسوی در بيانيه خود مردم را برای جشن پيروزی انتخابات برای روز يکشنبه دعوت می کردند، فرماندهان نظامی وارد دفتر او شدند و اعلام کردند: " اين انقلاب سبز دمکراتيک پذيرفته نيست و اعلام کودتا کردند. "
ساعاتی بعد تلويزيون دولتی اعلام کرد: " احمدی نژاد برنده شد و اگر مردم بيش از ۴ نفر در خيابان ها تجمع کنند سرکوب خواهند شد. "
مردمی که رای شان دزديده شده بود ديروز بی اجازه دولت در تهران و سراسر ايران به صورت ميليونی به خيابان ها ريختند و بسياری کشته، زخمی و دستگير شدند تا از شما دولت های جهان بخواهند رژيم کودتای احمدی نژاد را به رسميت نشناسند. (در اين جا نمايندگان پارلمان اروپا دست زدند.)
و کمی صبر کنند تا مردم ايران بتوانند رئيس جمهور واقعی خودشان را به شما معرفی کنند.
مردم ايران بمب اتمی نمی خواهند، مردم ايران صلح و دمکراسی می خواهند.
مرجان ساتراپی افزود: سوال قبل از انتخابات اين بود، آيا مردم ايران برای دمکراسی آماده اند. جواب اين است: بله، بله آنها آماده اند. آنها خواسته شان در رای هايشان بيان کردند. اما شنيده نشد. تائيد رژيم احمدی نژاد به عنوان رئيس جمهور ايران يعنی عدم تائيد ملت ايران به عنوان يک ملت. ما از شما می خواهيم که از جنبش دمکراتيک ما حمايت کنيد. مردم ايران می خواهند در صلح زندگی کنند تا بتوانند جامعه شان را به عنوان يک جامعه بزرگ در مجامع بين المللی تعريف کنند، فردا خيلی دير است.
دانيل کوهن بن ديت مسئول حزب سبزها در پارلمان اروپا گفت: مدارکی اينجا وجود دارد که نشان می دهد تا بعد از ظهر موسوی پيروز بود و يکدفعه ورق برگشت و احمدی نژاد را از صندوق رای بيرون آوردند. اين چيزی است که خيلی کم به ما گفته شده است.
مرجان ساتراپی از يک سند محرمانه آراء واقعی را خواند:
۱- مير حسين موسوی خامنه: ۱۹ ميليون و ۷۵ هزار و ۶۲۳
۲- مهدی کروبی: ۱۳ ميليون و ۳۸۷ هزار و ۱۰۴
۳- محمود احمدی نژاد: ۵ ميليون و ۶۹۸ هزار و ۴۱۷
۴- محسن رضايی مير قائد: ۳ ميليون و ۷۵۴ هزار و ۲۱۸
۵- آراء باطله: ۳۸ هزار و ۷۱۶
و اين نشان می دهد احمدی نژاد ۶۲ در صد آراء نيست.
دانيل کوهن بن ديت اضافه کرد: حتی در انتخابات بار پيش هم احمدی نژاد نفر سوم شده بود. و همين جوری برنده انتخابات قبلی هم شد. معلوم نيست کدام خدای قدرت در آخرين لحظه کانديدای عقب مانده را به جلو پرتاب کرد و نتيجه برعکس شد.
نماينده آلمان در پارلمان پرسيد: مردم ايران چه خواسته ای دارند؟ بازشماری آراء يا رای دوباره؟
محسن مخملباف گفت: بازشماری آرا، نه. رای دوباره زير نظر مجامع بين المللی.
کليه نمايندگان پارلمان يکی يکی به پاخواستند و با ابراز احساسات و کف زدن ممتد خود به اين خواسته رای مثبت دادند.

خانه فيلم مخملباف


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016