دوشنبه 1 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوي وزارت امور خارجه: اخراج برخي سفراي اروپایي از تهران در مجلس در حال بررسي است، ایسنا

سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر اينكه تمام رفتارها و اظهارات كشورهاي غربي در قبال مسائل اخير ايران ارزيابي و رصد مي‌شود خاطرنشان كرد: اقدامات مقتضي و متناسب با واقعيات در حال بررسي است و امروز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به همراه وزير خارجه و معاونان وي اين موضوع را در دست بررسي دارد.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي ايسنا، حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي كشورمان در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي با تبريك حضور پرشور مردم در انتخابات اخير و ثبت يك ركورد بي‌سابقه، به محضر ملت شريف ايران، ‌مقام معظم رهبري و دولت ايران در پاسخ به سوالات متعددي در مورد اقدامات و اظهارات مداخله‌جويانه‌ي كشورهاي غربي در قبال مسائل اخير پيش آمده پس از انتخابات دهم رياست جمهوري اظهار داشت: در اين روز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با وزير خارجه و معاونين آن جلسه‌ي فوق‌العاده‌اي برگزار كرده و هم‌اكنون نيز در آن ابعاد مختلف مداخلات برخي كشورهاي غربي در انتخابات در حوزه‌هاي سياسي و رسمي و اطلاعاتي و امنيتي و نيز رسانه‌اي در حال بررسي است و مستندات در اين خصوص به مجلس ارائه شده و ابعاد دقيق مداخلات بررسي مي‌شود.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد بحث شركت ايران در اجلاس گروه 8 در خصوص افغانستان گفت: براي جمهوري اسلامي ايران موضوع افغانستان و تلاش براي حل جامع‌الاطراف آن و بازگشت ثبات و آرامش به اين كشور مهم است و براي شركت در اجلاس نيز دعوتنامه‌اي به وزير امور خارجه ارسال شده كه وي تصميمات لازم را براي شركت و يا عدم شركت را تا آخر هفته‌ي جاري اتخاذ و اعلام مي‌كند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، در مورد در دستور كار بودن اخراج برخي سفراي اروپاي از تهران نيز گفت: اين موضوع هم‌اكنون در جلسه‌ي مجلس در حال بررسي است و تا قبل از اتخاذ تصميمي نمي‌توان دراين خصوص چيزي گفت.

وي همچنين با محكوميت انفجار اخير تروريستي در كركوك در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، در مورد موضع جمهوري اسلامي ايران در اين مورد خاطرنشان كرد: هر اقدامي كه در جهت ناامني عراق باشد از نظر ما محكوم است و گروه‌هاي بعثي و تكفيري با هدف تشديد اختلافات طائفه‌اي در عراق دست به چنين اقداماتي مي‌زنند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد اظهارات اخير نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در مورد زوال ايران نيز گفت: رژيم صهيونيستي مانند برخي از كشورهاي غربي سعي مي‌كرد خيلي در اين خصوص موضع گيري نداشته باشد اما از روز گذشته به ميدان آمده و تحريكات را براي مقابله با آرامش در ايران شروع كرده است. اما اين اقدامات ره به جايي نمي‌برد.

وي همچنين از آمادگي ايران براي حل مشكلات درماني در عراق و در دستور كار بودن صدور تجهيزات پزشكي به عراق و ساخت ييمارستان‌ و مساعدت دولت عراق در اين خصوص خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگاري از قشقاوي در مورد وارد شدن خسارت به نمايندگي‌هاي ايران در جريان تجمعات در برابر آنها پرسيد كه وي در پاسخ با تاكيد بر كنترل شديد امنيتي در اروپا گفت:‌ اين اقدام برخلاف كنوانسيون‌هاي ديپلماتيك است و ما اعتراض خودمان را در چارچوب‌هاي حقوقي قانوني و بين‌المللي اعلام مي‌كنيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد مصادره‌ي دارايي‌هاي ايران در انگلستان گفت: اين خبر جديدي نيست و در چارچوب سياست‌هاي غيرقانوني تحريمي است، اما پس از انتشار مجدد به نمايندگي خود در انگلستان اعلام كرده‌ايم تا موضوع را بررسي كند.

قشقاوي همچنين از اقدامات سي‌ان‌ان در انتشارات اخبار و آموزش‌هايي براي هك كردن سايت‌هاي دولتي ايران انتقاد و آن را محكوم كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016