دوشنبه 8 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بادامچیان به تاجزاده: به عاقبت نکبت‌بار تو! (فکر می کنم)

یک عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی به نقل یک بگومگوی تاریخی با مصطفی تاج زاده پرداخت.

اسدالله بادامچیان در یادداشتی که در نشریه شما ارگان موتلفه اسلامی منتشر ساخت در این خصوص نوشت: چندین سال قبل در جلسه کمیسیون احزاب در وزارت کشور با آقای تاج‌زاده (معاون سیاسی وزیر کشور عبدالله نوری) دیده دوخته بودم من و او منتظر آمدن بقیه اعضای کمیسیون بودیم.

تاج‌زاده از من پرسید به چه فکر می‌کنید؟

گفتم: به عاقبت نکبت‌بار تو!

او آشکارا تکانی خورد و پرسید: چرا این طوری حرف می‌زنی؟

گفتم: برای ایکه بلکه متوجه شده از راه بد عاقبتی که در پیش گرفته‌ای برگردی. این را می‌گویم برای اینکه حجت بر تو تمام شده باشد، که اگر سقوط کردی، یادت بیاید که به تو این بد عاقبتی دنیوی و عذاب اخروی را تذکر داده بودم و باز این را برای آن می‌گویم که سال‌هاست با شما رقابت دارم و نصیحت خود را از مقام دوستی به تو می‌گویم. آنگاه گفتم البته بسیار بعید می‌دانم از این مسیر بدفرجام بیرون بیایی، چون مشابه همین را به موسی خیابانی (در سال 55 در زندان اوین) به بازرگان، (درسال 58) به بنی‌صدر (در سال 59) گفتم و آنها به همان مسیر رفتند و سقوط کردند.

بعد گفتم خدای متعال در قرآن به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید لعمرک انهم لفی غمرتهم یعمهون (سوگند به جان پاکت، که آنها در ورطه ژرفی که فرو رفته‌اند غرق شده‌اند).



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه می نویسد: این روزها که تاج‌زاده در اغتشاشات، دستگیر شده است و مواضع او در سال‌های گذشته را مشاهده می‌کنیم به خدا پناه می‌برم که او بهترین حفظ کننده است و تأسف می‌خورم که چرا امثال تاج‌زاده‌ها به جای شکر نعمت انقلاب اسلامی به ورطه کفار این نعمت می‌افتند و یاری کننده خط اغتشاش آمریکایی می‌شوند که عذاب اخروی و بدنامی و ذلت دنیوی را برای آنها آورده است.

بادامچیان در انتها می نویسد: متضرعانه از خداوند کریم می‌خواهم اینگونه افراد را از این ورطه نجات دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016