پنجشنبه 11 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمايت از انجمن صنفی روزنامه نگاران (امضا کنيد)، محمدباقر صميمی و انصافعلی هدايت

(دوستان و همکارانی که می خواهند اين نامه را امضا بفرمايند، لطفا در جمله ای به ما اجازه بدهند تا نامشان را در ليست امضا کنندگان قرار بدهيم و آن را در يکی دو ساعت آينده به ما برسانند تا به ايران فاکس بکنيم. موفق باشيد)


"روز ما فرداست
فردا روشن است"


دبير محترم انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران:
سرکار خانم بدرالسادات مفيدی

با احترام

با خبر شديم که اعضای محترم آن انجمن، برای بررسی انسداد وفشار هايی که در راستای آزادی اطلاع رسانی و کار حرفه ای روزنامه نگاران ايران پيش آمده است، اجتماع خواهند کرد.

ما امضا کنندگان، گر چه از شما و رنج هايی که اکنون می کشيد، دوريم اما می دانيم که در اين روزها، فشار بيسابقه ای را بر شما وارد می کنند. دولتی که بايد از حقوق و آزادی های شما در مقابل فشارها و نفوذهای عوامل آشکار و پنهان، دفاع کند، خود، آزادی های مصرح در قوانين ايران و جوامع بين المللی را را ناديده می گيرد. قوانينی که در همه جای دنيا، در مورد فعاليت های حرفه ما برسميت شناخته شده اند. دولتی که تعداد زيادی از شما را دستگير و زندانی کرده است و راه های بيان آزاد افکار و انديشه و اطلاع رسانی را به روی شما بسته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گر چه، ما به عنوان همکاران شما و اعضای آن انجمن، هزاران کيلومتر از شما دوريم اما دل هايمان با شماست. با شما هستيم و همبستگی و پيوستگی خود را با شما در اين روزهای سخت اعلام می کنيم.

از قوای مقننه، قضائيه و مجريه ايران هم که مدعی استقلال و التزام به قوانين هستند، می خواهيم تا حافظ قوانين مربوط به آزادی روزنامه نگاران، خبرنگاران، نويسندگان، ارباب رسانه ها و آزادی های مصرح در قوانين داخلی ايران و مقررات بين المللی باشند. ازهمه مسثولين می خواهيم، نقش کليدی خود در پايان دادن به دستگيری روزنامه نگاران درچند روز اخيررا ايفا کنند. امنيت روانی و شغلی را به آنان باز گردانند. به ارعاب آنان پايان دهند و سدهای ايجاد شده در سر راه اطلاع رسانی آزاد را از ميان بردارند و نيروهای سرکوب را بر سر جايشان بنشانند.

طبق همان قوانين داخلی و مقررات بين المللی پذيرفته شده، هيچ کس حق ندارد، پيش از انتشار نشريات، بر مندرجات آن ها نظارت کرده و جرايد را مجبور به خودسانسوری و سانسور نمايد که در اين روزها- بر خلاف نص صريح قوانين-تخلفاب بيشمار، رخ داده و می دهد. اين همان روشی است که تنها دستگاه ها و حکومت های مطرود و چکمه پوشان منفور و ديکتاتورها از آن بهره گرفته اند. عوامل سرکوب، وارد محل های امن روزنامه نگاران شده و نا امنی ايجاد کرده اند. اما می دانيم که تاريخ، نام شايسته ای را بر عوامل سانسور و فشار بر اهل مطبوعات و رسانه ها، به خاطر نمی آورد و به همه گوشزد می کند که دستگاه های فشار و سرکوب، در طول تاريخ، به بدنامی محکوم بوده اند.

ما روزنامه نگاران ايرانی که به اجبار مام ميهن را رها کرده و اسير غربت شده ايم، اميدواريم، حکومتيان درک کنند که سراشيبی محکوميت تا منفوريت، بسيار تند است. بهتر آن است که نام خود را در فهرست ننگنامه های منفور شده، نگنجانند که نه تنها نتيجه ای برای آنان - در بلند مدت- نخواهد داشت، بلکه نفرت و لعن ملت ايران و ملل آزاده جهان، گريبانشان را خواهد گرفت.

! همکاران ارجمند

بارها پای ما هم در مسير کار حرفه ای مان به سياه چال های حکومتی کشيده شده که همچون شما، گناهی جز انجام درست وظيفه حرفه ای در مقابل ملت و قانون، نداشتيم. در اين روزها ما را در کنار خودتان بدانيد. قلب ما با شماست و به تجربه اندوخته ايم که گذر از اين سختی ها، همت، بردباری و پشتکارشما را می طلبد.

در اين روزگار سخت، تنها با اتحاد و نزديکی هر چه بيشتر با هم است که می توانيم از تلخی فشارهای غير قانونی حکومت، اندکی بکاهيم. با اتحاد و همدلی، هوای هم را داشته باشيم. همکارانتان در شهرستان ها را فراموش نکنيد که در فشاری به مراتب بيشتر از مرکز قرار دارند. بخشی از اخبارتان را به حوادثی اختصاص دهيد که بر همکارانتان در مرکز و شهرستان ها می گذرد.

ما همکاران شما، صدای شما در خارج از کشور خواهيم بود تا جهانيان را از آن چه بر شما می گذرد، آگاه سازيم و خواست های شما را به گوش جهانيان و رسانه های آزاد برسانيم.


پيروز، سر بلند و آزاد باشيد

۱. محمدباقر صميمی
۲. انصافعلی هدايت


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016