سه شنبه 9 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفتگو با مادر ژيلا بنی يعقوب: فرزندانم جز گفتن حقايق جرمی مرتکب نشده اند، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: ده روز قبل بهمن احمدی و ژيلا بنی يعقوب زوج روزنامه گار در خانه شان توسط نيرو های لباس شخصی دستگير شدند. پس از گذشت اين مدت هنوز از آزادی اين زوج روزنامه نگار خبری نيست و به جز آن که ژيلا بنی يعقوب يک بار با خانواده اش تماس داشته تاکنون خبری از بهمن احمدی اموئی در دست نيست و مشخص نيست او به کجا منتقل شده است در اين باره با عشرت اوليائی مادر ژيلا بنی يعقوب گفتگو کرديم:

چگونه از دستگيری ژيلا مطلع شديد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دختر کوچک ترم ساعت يک نيمه شب با او تلفنی صحبت می کرد که ناگهان متوجه شد زنگ خانه دخترم را زدند. ژيلا با نگرانی و عجله خداحافظی کرد و گفت نيروهائی به دنبال او و همسرش آمده اند. از آن زمان ما مدام با خانه شان تماس می گرفتيم و با آن که يکی دو بار به تلفن شان پاسخ دادند اما از ساعت سه شب به بعد ديگر به تلفن هايمان پاسخ ندادند. به همين خاطر صبح زود به منزل شان رفتيم. همسايه های آن ها گفتند که آن ها توسط دو خودروی سياه رنگ شب هنگام به نقطه نامعلومی برده شده اند.

آيا لوازم خاصی هم از منزل شان برده شده است؟
دو کامپيوتر شخصی و تلفن های همراه بچه ها در خانه نبود و دست نوشته های زيادی هم اين جا و آن جا افتاده بود. نمی دانم ديگر غير از کامپيوترها و موبايل چه چيز را برده اند همسايه ها می گفتند که برخورد نيروها هم موقع انتقال بچه ها خشن بوده و حرف های تندی می زده اند.

به نظر شما دستگيری ايشان به خاطر مقاله خاص يا به خاطر پوشش خبری که می داده بوده است؟
ژيلا يک سال بود که بيکار بود يعنی در روزنامه خاصی کار نمی کرد و به عنوان روزنامه نگار آزاد مقالاتی می نوشت اما همه اين کارها در چارچوب قانون بوده است. اين بچه ها در تمام اين سال ها بارها طعم بيکاری را چشيده اند و با سختی روزگار می گذراندند. روزنامه های آنها بارها توقيف شده بود .اصلا نمی فهمم فرزندان من چه جرمی دارند. آن ها جز گفتن حقايق در چارچوب قانون کاری نکرده اند.

آيا تاکنون آن ها تماسی با شما برقرار کرده اند؟
ژيلا يک بار تماس کوتاهی با من داشت و به طور ضمنی گفت در بند ۲۰۹ زندان اوين است اما دامادم تاکنون تماسی با ما و خانواده اش نداشته است که اين ما را به شدت نگران می کند اميدوارم او هم بتواند خبری از سلامتی اش بدهد و هر دو هر چه زودتر آزاد شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016