دوشنبه 15 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"صداوسيما" از مجمع عمومی اتحاديه تلويزيون‌های اروپا حذف شد، راديو فردا

در تازه‌ترين واکنش به حوادث پس از انتخابات ايران، اتحاديه راديو و تلويزيون‌های اروپا نام تلويزيون دولتی ايران را از فهرست شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی سالانه خود حذف کرد.

به گفته خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، اتحاديه راديو و تلويزيون‌های اروپا با نام اختصاری «ای‌بی‌يو» دليل لغو دعوت خود از تلويزيون دولتی ايران را «سياست‌های ايران در قبال خبرنگاران خارجی در خلال حوادث پس از انتخابات» اعلام کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با آغاز اعتراضات مردم به نتيجه انتخابات رياست جمهوری در ايران و پوشش گسترده آن توسط خبرگزاری‌های خارجی، وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ابتدا حوزه فعاليت اين خبرگزاری‌ها و خبرنگاران آنها را محدود کرد و سپس آنها را کلا از پوشش اخبار منع کرد.

در اقدام بعدی تعدادی از اين خبرنگاران به جاسوسی برای کشورهای غربی و زمينه‌سازی برای انقلاب مخملی متهم شدند و عده‌ای هم بازداشت و زندانی شدند.

در همين زمينه هفته‌نامه آلمانی اشپيگل در دومين هفته از اعتراضات به نتيجه انتخابات اعلام کرد که دولت ايران از رسانه‌های خارجی خواسته است که به «دخالت در امور داخلی ايران» پايان دهند.

مسئولان تلويزيون دولتی ايران تصميم به ممنوعيت شرکت خود در مجمع عمومی سازمان ای‌بی‌يو را که قرار است در کپنهاگ، پايتخت دانمارک، برگزار شود «غيرحرفه‌ای و به دور از اخلاق رسانه‌ای» خوانده‌اند.

خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، می‌گويد سخنگوی تلويزيون دولتی ايران نگرانی «ای‌بی‌يو» از وضعيت خبرنگاران خارجی در ايران را «بی‌اساس» و آن را «برخلاف واقعيت‌های موجود در ايران» دانسته است.

اين در حالی است که رضا سياح، خبرنگار سی‌ان‌ان در ايران، پس از بازگشت به مقر اين شبکه تلويزيونی در آتلانتای آمريکا گفت که وزارت اطلاعات ايران از تضمين امنيت جانی او، در صورتی که از ايران «گزارش مثبت» مخابره نکند، سلب مسئوليت کرده است.

در همين زمينه جان لاين، خبرنگار بی‌بی‌سی، در تهران پس از اخراج از ايران توسط مقامات دولت نهم به زمينه‌چينی برای قتل ندا آقاسلطان متهم شد و مازيار بهاری، خبرنگار نيوزويک در ايران، در «اعترافاتی» مفصل که خبرگزاری فارس، حامی محمود احمدی‌نژاد، منتشر کرد اعلام کرد که جاسوسی خبرنگاران خارجی «انکارناپذير» است. آقای بهاری هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برد.

خبرگزاری ايسنا می‌گويد تلويزيون دولتی ايران يا «صداوسيما» هر ساله يکی از شرکت‌کنندگان اصلی اين مجمع عمومی بوده است.

اتحاديه راديو و تلويزيون‌های اروپا کنفدراسيونی متشکل از ۷۵ سازمان راديويی و تلويزيونی از ۵۶ کشور جهان است که اغلب آنها دولتی هستند و اعضای دائم آن از الجزاير تا واتيکان را دربر می‌گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016