سه شنبه 16 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش ايران به ممنوعيت حضور صدا و سيما در جلسه اتحاديه اروپا، اعتماد

مسوولان صدا و سيما با انتشار بيانيه يي نسبت به حذف نام اين سازمان از فهرست کشورهاي شرکت کننده در مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اروپا (EBU) واکنش نشان دادند. اين بيانيه در پي صدور بيانيه يي از سوي EBU مبني بر ممنوعيت حضور صدا و سيماي ايران در مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون اروپا منتشر شد. مسوولان صدا و سيماي ايران در اين بيانيه با غيرحرفه يي خواندن اين تصميم چنين آورده اند؛ «حضور نماينده يي از ايران در اين نشست ها مي تواند به شناساندن مواضع دو طرف به يکديگر کمک کرده و درک متقابل از يکديگر را موجب شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالي است که مسوولان EBU حذف نام ايران را از فهرست شرکت کنندگان در مجمع به سياست هاي ايران در قبال خبرنگاران خارجي در خلال حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري مربوط دانسته اند. اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اروپا در بيانيه اش از ايران خواسته موانع موجود بر سر راه فعاليت خبرنگاران در آن کشور را برداشته و به حق آزادي بيان احترام بگذارند. در قسمتي از بيانيه EBU آمده است؛ «ما از مقامات ايراني مي خواهيم هر چه سريع تر تمامي موانع موجود براي پوشش رسانه يي ملي و بين المللي را برداشته تا خبرنگاران بتوانند بدون محدوديت اتفاقات بعد از انتخابات ايران را گزارش دهند.» به گزارش ايسنا در مقابل سخنگوي صدا و سيماي ايران نگراني اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اروپا از وضعيت خبرنگاران خارجي در ايران را بي اساس خوانده و آن را برخلاف واقعيت هاي موجود در کشورمان دانسته است.

صدا و سيماي ايران در بخشي از بيانيه اش نيز چنين آورده است؛ «هدف اصلي اتحاديه هاي راديو و تلويزيوني منطقه استفاده از تمام ظرفيت هاي رسانه يي، جمع آوري و انتشار اطلاعات و تامين آزادي رسانه يي و تعامل رسانه هاي جهان است و رسيدن به اين هدف تنها از طريق تبادل نظرات و دستيابي به ساختاري معقول و منطقي از حوادث جهان امکان پذير است.» مسوولان صدا و سيماي ايران در اين بيانيه به اين نکته که بر اساس قانون اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اروپا تمامي اعضا حق شرکت در مجمع عمومي سالانه اين اتحاديه را دارند، اشاره کرده است. صدا و سيماي ايران هر ساله يکي از شرکت کنندگان اصلي اين مجمع عمومي بود. پيش از اين جمعي از اعضاي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اروپا در جشنواره هاي بين المللي راديو ايران و همچنين در اجلاس راديو و تلويزيون کشورهاي عضو اکو در تهران شرکت کرده اند. اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اروپا (EBU) شامل 75 رسانه عمومي در 56 کشور در سراسر اروپاست. اين اتحاديه 43 عضو در سراسر دنيا دارد که صدا و سيما يکي از آنهاست. اين اتحاديه اين هفته از فرستادن دعوتنامه به صدا و سيماي ايران براي حضور در نشست عمومي خود امتناع کرد. در بيانيه اين اتحاديه با اشاره به بند 19 بيانيه جهاني حقوق بشر در رابطه با آزادي چنين آمده است؛ «ما از ايران مي خواهيم به حق آزادي بيان احترام بگذارد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016