یکشنبه 21 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت بهزاد پروين و علی سپندار، دو تن از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه بيرجند، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: بهزاد پروين و علی سپندار، دو تن از فعالان دانشجويی بيرجند و اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی اين دانشگاه، در روزهای سه شنبه و چهاشنبه ۱۶و ۱۷ تيرماه بازداشت شدند.

بهزاد پروين دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه بيرجند در منزل خود در شهر بيرجند توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است. در جريان حمله نيروهای امنيتی به منزل اين فعال دانشجوئی، کامپيوتر شخصی و برخی ديگر از وسايل شخصی اين دانشجو نيز ضبط شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی سپندار ديگر عضو شورای مرکزی دانشگاه بيرجند نيز در منزل خود در مشهد بازداشت شده و به بيرجند منتقل گرديد. بر اساس اخبار و اطلاعات دريافتی، ۳ دانشجو بازداشت شده اند و هنوز از هويت ديگر فرد (يا افراد) بازداشت شده اطلاعی در دست نيست.

بهزاد پروين، دبير انجمن اسلامی دانشگاه بيرجند، طی تماس بسيار کوتاهی با خانواده خود، خبر دستگيری خود و چند دانشجوی ديگر را تاييد کرده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، از وضعيت و محل نگهداری اين دانشجويان هيچ اطلاعی در دست نمی باشد و همين امر موجب تشديد نگرانی خانواده های دانشجويان بازداشتی شده است.

گفتنی است پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری، و همزمان با بازداشت تعداد زيادی از فعالان مدنی و سياسی و نيز فعالان حقوق بشر، دور تازه ای از فشار و سرکوب دانشجويان و بازداشت آنها نيز آغاز شده است و هم چنان ادامه دارد. بگونه ای که در مدت کمتر از يک ماه صدها دانشجو بازداشت شده اند که هنوز هم تعدادی قابل توجهی از آنها در بازداشت بسر می برند و اطلاعی از وضعيت آنان در دست نمی باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016