جمعه 12 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو دانشجوی ديگر دانشگاه صنعتی بابل بازداشت شدند، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: ماموران امنيتی شامگاه سه شنبه نهم تير با هجوم به منزل علی تقی پور دبير فنی سابق دانشگاه مازندران وی را بازداشت کردند. در روز دهم تيرماه نيز، زمانی که سه دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل از دانشگاه به سمت خوابگاه می رفتند نيروهای لباس شخصی با سه دستگاه اتومبيل به دانشجويان يورش برده و نيما نحوی را بازداشت کردند. دو دانشجوی ديگر نيز توانستند بگريزند.

پس از اعلام نتايج انتخابات، همزمان با موج اعتراضات خودجوش مردمی در تهران و ديگر شهرهای بزرگ کشور، اعتراضات دانشجويی-مردمی در دانشگاه صنعتی بابل نيز آغاز شد و به مدت ۵ روز در اطراف اين دانشگاه ادامه پيدا کرد که متاسفانه در تظاهرات بزرگ ۲۵ خرداد در اين شهر، دو يا سه نفر از جمله يک دختر جوان توسط نيروهای گارد و لباس شخصی به شهادت رسيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجويان امتحانات روز ۲۵ خرداد را لغو کردند و امتحانات روزهای ۲۶ و ۲۷ خرداد توسط دانشگاه بصورت اختياری برگزار شد. در بعد از ظهر روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ خرداد دانشگاه صنعتی بابل در محاصره ی کامل نيروی انتظامی، گارد ويژه و لباس شخصی های موتور سوار موسوم به انصار حزب الله قرار گرفت تا مانع از پيوستن مردم به دانشجويان شوند. همچنين خوابگاه اين دانشگاه نيز از غروب ۲۵ خرداد تا صبح ۲۶ خرداد در محاصره ی کامل انصار حزب الله قرار گرفت اما حمله ای از سوی آنان به خوابگاه صورت نگرفت.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، از زمان آغاز اعتراضات دست کم ۱۳ دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل بازداشت شدند که ۶ نفر از آنها به تدريج آزاد شدند. اين ۶ نفر عبارتند از: محمد علمی، مرتضی نائب يزدی، مرتضی سميع خواه، فرشيدستاری فر، حسين بابايی و علی صمدی.

اما ۷ دانشجوی ديگر اين دانشگاه که به تدريج از روز ۲۸ خرداد توسط نيروهای امنيتی ربوده شدند، همچنان در زندان بابل تحت فشار نيروهای امنيتی قرار دارند. اين ۷ دانشجو عبارتند از: ايمان صديقی، محسن برزگر، حسام الدين باقری، سياوش سليمی نژاد، حميدزضا جهان تيغ، علی تقی پور و نيما نحوی.

همچنين ضياالدين نبوی دانشجوی محروم از تحصيل اين دانشگاه و نيز دبير شورای دفاع از حق تحصيل نيز، در ميان بازداشت شدگان است. وی و نيز چند دانشجوی ديگر محروم از تحصيل و اعضای شورای دفاع از حق تحصيل، مانند پيمان عارف، عليرضا خوشبخت زهرا توحيدی، هم چنان در بازداشت بسر می برند و از وضعيت آنان نيز کماکان اطلاعی در دست نمی باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016