یکشنبه 21 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دايره اطلاع رسانی جبهه مشارکت: در مقابل اقدامات کودتاگران می ايستيم

بسم الله الرحمن الرحيم

پس از کودتای مخملين جريان حاکم عليه جمهوريت نظام و اراده ملت در انتخابات ۲۲ خرداد، در حالی که حجم عظيمی از خشونت های بی سابقه عليه اعتراض های مسالمت آميز مردمی به نتايج انتخابات شکل گرفت، به موازات آن اعمال سانسور بی سابقه در رسانه های رسمی و فيلترينگ بی امان سايت های منتقد جريان حاکم تا سطح نرم ترين و به اصطلاح مجعول "متعادل ترين" سايت های منتقد و اصلاح طلب را شاهد هستيم.

در اين بين پايگاه اطلاع رسانی نوروز که در آن اخبار، بيانيه ها و اطلاعيه های رسمی جبهه مشارکت منتشر می شود نيز از گزند فيلترينگ در امان نمانده و در چند نوبت مورد فيلترينگ جريان مدعی آزادی ۳۶۰ درجه قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پايگاه اطلاع رسانی نوروز اولين بار در روز انتخابات ۲۲ خرداد توسط توسط نيروهای ستاد کودتا فيلتر گرديد و پس از دستگيری اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی در محل حزب و پلمپ دفتر مرکزی جبهه مشارکت در ۲۳ خرداد، اين پايگاه مجددا از دسترسی کاربران خارج گرديد که با تلاش های انجام شده دگر بار در ۲۷ خرداد، به عرصه اطلاع رسانی با آدرس جديدی بازگشت، منتهی کودتا گران باز هم تحمل آراء مخالف را نکردند و پس از ۲۰ روز مجددا اين سايت به محاق فيلترينگ غير قانونی رفت.

دايره اطلاع رسانی جبهه مشارکت با اعتراض به اين روند، نگرانی شديد خود را نسبت به خبرها و فعاليت هايی که دال بر تحت تعقيب قرارگرفتن اعضاء و همکاران سايت نوروز که تنها ارگان باقی مانده جبهه مشارکت ايران اسلامی است، اعلام می دارد و ادامه اين تهديدها و اعمال را خلاف قوانين صريح کشور دانسته و خواستار خاتمه سريع اينگونه رفتارهاست.

دايره اطلاع رسانی جبهه مشارکت ضمن محکوم کردن اين اقدام آزادی ستيزانه و رسوای جريان حاکمی که نشان داده بزرگ ترين دشمن خود را آزادی گردش اطلاعات و بيان می داند و به دليل ضعف در منطق و مواجهه کلامی و قلمی روی به بگير و ببند متفکران و فعالان و روزنامه نگاران و تحديد جرايد و خبرگزاری ها و فضای مجازی آورده و تحريف اخبار و دروغ پراکنی گسترده را با استفاده از امکانات وسيع رسانه های عمومی و دولتی به کار گرفته، به اطلاع همه علاقه مندان به اخبار واقعی و تحريف نشده و کاربران پايگاه اطلاع رسانی نوروز می رساند که آنچه را در توان محدود خود داريم، به حول و قوه الهی به کار می بنديم تا بر اين سد غيرقانونی غلبه کنيم و همچنان در عرصه اطلاع رسانی حرفه ای و شرافتمندانه حاضر بمانيم.

بر اين اساس پس از فيلتر شدن سه آدرس قبلی سايت خبری نوروز، فعاليت های اين سايت در آدرس جديد norooznews.org ادامه می يابد.

اين حضور و تلاش را تا در آغوش کشيدن شاهد آزادی بيان و عقيده و رفع هرگونه سانسور ادامه می دهيم و با افتخار به بودن در جمع سبز و بزرگ آزادی خواهان و عدالت جويان ايرانی، بر حق قانونی و مدنی خود برای بيان ديدگاه هايمان و نشر اخبار واقعی و تحريف نشده تاکيد می ورزيم.

در پايان دايره اطلاع رسانی جبهه مشارکت ايران اسلامی برخوردهای هفته های اخير با روزنامه نگاران و خبرنگاران و عکاسان که منجر به دستگيری يا آسيب ديدن آنان شده است به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی تمامی اهالی اطلاع رسانی دستگير شده در حوادث اخير و پايان دادن به جو سانسور و امنيتی شدن فضای اطلاع رسانی در سطح مطبوعات، سايت های خبری را دارد.

دانستن حق مردم است و ما برای استيفای اين حق در کنار مردم می مانيم.

دايره اطلاع رسانی جبهه مشارکت ايران اسلامی
۲۰/۰۴/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016