یکشنبه 21 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايرنا: ۷ نفر از اعضای مرتبط با منافقين (مجاهدين خلق) در قزوين بازداشت شدند

قزوين - معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قزوين از بازداشت هفت نفر از اعضای مرتبط با گروهک منافقين در اين استان خبر داد.

"علی افتخاری " روز يکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: اين افراد که در رده سنی جوانان هستند از طريق ارتباط خانوادگی با گروهک منافقين مستقر در عراق ارتباطات قابل توجهی را داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه اين افراد قصد ايجاد ناامنی در استان قزوين را داشتند اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی اداره کل اطلاعات استان تلاش های آنها نافرجام ماند و سربازان گمنام امام زمان آنها را شناسايی و دستگير و تحويل مقامات قضائی دادند.
اين مقام مسوول، تصريح کرد: اين افراد که اغتشاشات و برخی نا آرامی های پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری را دستمايه اقدامات ضد انقلابی خود قرار داده و اقدام به ايجاد تشنج و تحريک افراد نا آگاه به ويژه جوانان می کردند که پس از بازداشت به ارتباطات مخفی خود با گروهک منافقين در خارج از کشور اعتراف کردند.
وی ادامه داد: يکی از افراد دستگير شده اعضای خانواده اش در گروهک منافقين عراق بوده و از طريق تحريک سايرين مسايل و اخبار موجود در سطح استان به ويژه اخبار پس از انتخابات در قالب عنوان خبرگزاری" هما" و خبرگزاری مستقل برای روسای خود ارسال می کرد.
افتخاری اضافه کرد: اين افراد با فريب مردم، کارگران و به ويژه جوانان تلاش های بسياری را در بروز ناامنی داشته و افراد را برای تجمعات اعتراض آميز در نقاط مختلف قزوين از جمله در مقابل استانداری، نانوايی ها، اداره کار، دادگستری و خانه کارگر تشويق و جوانان را برای نوشتن "ما هستيم " بر روی ديوار ها ترغيب کرده و حتی به برخی نيز مبالغی پرداخت می کردند.
وی با بيان اينکه افراد مذکور از سال ۸۷ ارتباطات خود را با گروهک منافقين افزايش دادند تاکيد کرد: متاسفانه ناآرامی های پس از انتخابات زمينه ای مناسب برای اقدامات غيرقانونی و ضد انقلابی اين افراد فراهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: تعدادی از اين افراد در ناآرامی های شهر تهران نيز حضور داشته و حتی يکی از آن ها توسط نيروی انتظامی بازداشت ولی متاسفانه خيلی زود آزاد شده بود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قزوين گفت: افراد مذکور از طريق مشاهده وب سايت ها جوانانی را که در اين زمينه توانمند بوده شناسايی و برای درج مطالب نادرست و رسيدن به اهداف شوم خود مورد استفاده قرار می دادند.
وی در ادامه بيان داشت: همچنين اين هفت نفر مبالغ قابل توجهی دلار از خانواده های برخی از جوانانی که برای انديشه های نادرست خود جذب کرده بودند دريافت و به حساب بانکی زنی در کانادا برای گروه منافقين واريز کردند.
افتحاری با اشاره به اينکه فرقه های مذهبی مختلف و اقليت ها يکی از مهمترين اهداف آن ها برای رسيدن به خواسته های خود بوده اظهار داشت: اين افراد از طريق برقراری ارتباط با اين اقشار سعی در ايجاد تفرقه در بيم مردم داشتند.
اين مسوول با اشاره به اينکه اغلب اين گروه هفت نفره جوان بوده و افراد زير ۲۵ سال را جذب می کرده اند ياد آور شد: لازم است خانواده ها با آگاهی و هوشياری بيشتر رابطه فرزندان را مورد کنترل قرار دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016