یکشنبه 21 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد هاشمی: آينده فعاليت‌ حزب کارگزاران سازندگی در ابهام است، ايسنا

يک عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی درباره فعاليت اين حزب در آينده گفت: من درحال حاضر و در شرايط فعلی فعاليت‌های حزب را در ابهام می‌بينم و افق روشنی برای آن متصور نيستم.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فضای سالم سياسی را شرط اوليه‌ فعاليت حزبی دانست و گفت: با شرايط موجود نمی‌توان چندان انتظار فعاليت حزبی داشت و افق پيش ‌روی احزاب را پيش‌بينی کرد، مگر اين که شرايط عوض شود؛ چرا که اين شرايط نمی‌تواند در بلندمدت وجود داشته باشد.

وی افزود: ما معتقديم فعاليت حزب بايد در ميان جامعه باشد. ما احزاب زيرزمينی نيستيم، بلکه حزبی قانونی و رسمی هستيم که با مجوز وزارت کشور فعاليت می‌کنيم. اگر همه چيز محدود شود و امنيت حداقلی برای احزاب وجود نداشته باشد، شرايط مطلوب فعاليت حزبی وجود نخواهد داشت. هدف ما فعاليت سالم، باز، شفاف و روشنی است که همواره جريان داشته و هيچ‌گاه مغاير با قانون نبوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هاشمی هم‌چنين اظهار کرد: احزاب همواره چند نوع فعاليت را در دستور کار و برنامه‌ خود دارند. يکی از آن‌ها عضوگيری و کادرسازی حزبی است؛ به اين معنا که با آموزش و آماده‌سازی افراد برای پذيرش مسووليت‌های سياسی و اجتماعی، حوزه‌ها و گروه‌های صنفی درون حزب فعاليت خواهند کرد. فعاليت دوم ارتباط با مردم از طريق نشريات حزبی از جمله روزنامه و سايت‌های اينترنتی است و مردم می‌توانند از اين طريق با انديشه‌ها و سياست‌های يک حزب آشنا شوند و احزاب هم ايده‌ها و افکار خود را در اختيار مردم قرار دهند.

وی با اشاره به آنچه از آن به عنوان اعمال محدوديت‌ها بر روزنامه‌ها و سايت‌ها ياد می‌کرد، گفت: طبعا ارتباط احزاب با مردم در اين شرايط دچار اختلال خواهد شد. حوزه‌ بعدی فعاليت احزاب حضور در انتخابات، تشويق مردم برای شرکت در انتخابات و معرفی کانديداهاست. احزاب نقش موثری در گرم کردن فضای جمهوريت و دموکراتيک نظام دارند.

اين عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه با اشاره به فضای ايجاد شده پس از انتخابات برای اين حزب و برخی اعضای آن، اضافه کرد: با شرايط به وجود آمده نمی‌توان افق روشنی برای ادامه‌ فعاليت حزب کارگزاران و ديگر احزاب اصلاح‌طلب متصور شد و فعاليت اين احزاب عمدتا به حوزه‌ کادرسازی محدود خواهد شد که آن هم با از بين رفتن انگيزه‌ها و شرايط مناسب و نبود زمينه‌ ارتباطی با هواداران آن در رکود به سر خواهد برد. با اين شرايط حزب کارگزاران برنامه‌ای برای فعاليت‌های حزبی خود ندارد؛ چرا که شرايط سياسی و اجتماعی اين اجازه را به ما نمی‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016