یکشنبه 20 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حزب کارگزاران با صدور بيانيه ای رسما از ميرحسين موسوی حمايت کرد، ايلنا

حزب کارگزاران سازندگی ايران با صدور بيانيه‌ای حمايت خود از ميرحسين موسوی را رسما اعلام کرد و به تحليل شرايط کشور پرداخت.


حزب کارگزاران سازندگی ايران با صدور بيانيه‌ای حمايت خود از ميرحسين موسوی را رسما اعلام کرد و به تحليل شرايط کشور پرداخت.
به گزارش ايلنا،در اين بيانيه خطاب به مردم آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نظام جمهوری اسلامی ايران پس از پيروزی انقلاب علی‌رغم کارشکنی‌های داخلی و خارجی و با وجود تمامی مشکلات و نا رسائی‌های موجود در حوزه‌های مختلف توانست با بهره‌گيری از توانائی‌ها و رشادت‌های ملت غيور و ميهن دوست ايران و به برکت خون شهدا و ياری خداوند متعال از جاده‌های صعب العبور دهه ا ول انقلاب عبور کرده و در دولت‌های سازندگی و اصلاحات در مسير توسعه و پيشرفت روزافزون به شايستگی هرچه تمام‌تر حرکت کند.
صادرکنندگان اين بيانيه از سوی ديگر با اشاره به مجموعه شرايط کشور در آستانه دهه چهارم انقلاب بر لزوم توجه و تلاش در جهت حل معضلات کنونی تاکيد کرده و ادامه داده‌اند: در آستانه برگزاری دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، ضمن احترام و پاسداشت حضور همه فعالان سياسی، چهره‌ها و شخصيت‌های اصلاح‌طلب علی‌الخصوص جناب آقای مهدی کروبی که در جهت شورآفرينی و مشارکت حداکثری مردم و تبيين مبانی حرکت اصلاح‌طلبانه در صحنه رقابت‌ها حاضر شده و نقش ايفا می‌کنند، حزب کارگزاران سازندگی ايران براساس مطالعه همه‌جانبه و بررسی‌های سياسی لازم و تاکيد بر ضرورت تغيير و واقع‌نگری با هدف پيروزی در انتخابات، حمايت قاطع و همه جانبه خود را از شخصيت برجسته، چهره خدوم و مدير توانای نظام جناب آقای مهندس ميرحسين موسوی نخست وزير موفق دوران سخت دفاع مقدس اعلام داشته و در عين حال موارد زير را جهت ثبت در تاريخ و حافظه ملت ايران گوشزد می‌نمايد:
۱- توسعه پايدار و همه‌جانبه کشور عزيزمان ايران در چارچوب دهکده جهانی زمانی ممکن است که همه مردم با هر طرز تفکر، آئين و قوميتی تنها با درنظر گرفتن اصل حفاظت از منافع ملی و پيروی از ارزش‌های اسلامی بدون تنگ نظری و با محوريت قرار دادن خيز عمومی جامعه و در راستای اجرای سندچشم‌انداز بيست‌ساله جمهوری اسلامی به عنوان سند راهبردی توسعه کشور، کمر همت بسته و با ايستادگی در برابر مشکلات آينده شکوفا و پر اميدی را برای خود و فرزندان‌شان رقم زنند.
۲- آن‌چه مسلم است هيچ نظام سياسی در جهان نمی‌تواند در طولانی مدت بدون برخورداری از مشروعيت اکثريت مردم به حيات خود ادامه دهد و همچنين بدون گسترش جامعه مدنی و تحقق و تعميق مشارکت مردم در تعيين سرنوشت سياسی و اجتماعی خود هيچ جامعه‌ای راه توسعه و پيشرفت را نخواهد پيمود. بر مديران و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی از هر گروه و جناحی واجب است تا به پيروی از فرموده رهبر فقيد انقلاب امام خمينی(ره) که «جمهوری اسلامی ، نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد» نهال نوپای مردم‌سالاری دينی را با تاکيد بيشتر بر عناصر دموکراتيک قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران آبياری نموده و با پرهيز از مطرح کردن وعده‌ها و شعارهای عوام‌فريبانه به ويژه در آستانه انتخابات پيش رو، خدمتگزار صديق ملت باشند.
در بند سوم اين بيانيه هم‌چنين با انتقاد از روند توسعه و پيشرفت کشور آمده است: در چنين شرايط حساسی مسووليت اجتماعی هر ايرانی اين است که با شرکت در انتخابات رياست جمهوری ـ که يکی ازمهم‌ترين بزنگاه‌های تاريخی هر ملتی برای تعيين سرنوشت خودا ست ـ با تغيير وضع موجود، ايران اسلامی را به جايگاه مطلوب و شايسته آن در همه زمينه‌ها رهنمون سازند. جايگاهی که آرزوی هر ايرانی وطن‌پرست و آزاده‌ای است.
۴- جناب آقای ميرحسين موسوی کانديدای ائتلاف اصلاح‌طلبان و حزب کارگزاران سازندگی ايران در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری است. نخست وزير توانای دوران دفاع مقدس که درشرايط خطير قرار داشتن کشور در محاصره اقتصادی نه تنها بدون طرح شعارهای فريبنده و توخالی معيشت مردم را، گونه‌ای مطلوب تامين کرد، بلکه با برنامه‌ريزی و تخصيص دقيق منابع محدود اقتصادی کشور در آن سال‌ها زمينه پيشرفت و تکميل طرح‌های زيربنايی و صنايع را نيز به خوبی فراهم آورد. يار صديق امام خمينی(ره) امروز نيز پس از بيست سال به عنوان يکی از ذخاير ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی با احساس مسووليت اجتماعی و ملی اين بار در قامت نامزد انتخابات رياست جمهوری دهم به ميدان‌آمده تا از ارزش‌ها، انقلاب، امام و شهدا ـ که دستاويز قدرت‌طلبی عده‌ای فر صت‌طلب کم شمار قرار گرفته‌اند ـ دفاع کند و هم همچون همان سال‌های سخت جنگ و تحريم، کشور را از بحران نابخردی، شعارزدگی، و عوام‌فريبی برهاند. او آمده است تا افکار پيشرو خود در رابطه با دموکراسی، حقوق شهروندی، اقتصاد آزاد، سياست خارجی مبنی بر تنش‌زدايی و عقلانيت، اداره خردمندانه کشور براساس مديريت صحيح و حفظ کرامت ايرانيان درداخل و خارج را با هدف ساختن ايرانی توسعه يافتنه سربلند در جهان در معرض انتخاب ملت شريف ايران بگذارد.
صادرکنندگان اين بيانيه ابراز عقيده کردند: ما معتقديم مهندس مير حسين موسوی با برخورداری از حمايت گسترده وميليونی مردم می‌تواند با ويژگی‌های فردی خود يعنی صداقت پايمردی، تقوا، اخلاق‌گرايی و بهره‌گيری از مديريت توانمند و معتقد به نگاه کارشناسانه ايران را از افتادن در سراشيبی سقوط فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی حفظ کند، همچنين براساس تجربه تاريخی يادآور می‌شويم که اگر اکثريت نيرومند و قاطعی از مردم در انتخابات شرکت نکنند، اقليتی افراطی، تنگ نظر و بی‌تدبير بر سرنوشت ايران حاکم می‌شوند و اين به نفع جامعه نيست.
۵- در پايان بر نقش خطير مسوولان برگزاری و نظارت بر انتخابات در حفظ و صيانت از آراء ملت تاکيد کرده واز تمامی رسانه‌های دولتی و به ويژه رسانه ملی می‌خواهيم تا به دور از تخريب و يا تبليغ کانديدايی خاص با مدنظر قرارددن منويات مقام معظم رهبری،‌تلاش خود را در جهت پرشور کردن هرچه بيشتر فضای انتخابات مصروف دارند.





















Copyright: gooya.com 2016