جمعه 28 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی حزب کارگزاران: همکاری مهاجرانی و نجفی با کارگزاران قطع شده است، ايسنا

- نبايد هيچ اختلافی برای حمايت از ميرحسين موسوی وجود داشته باشد


سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما از انتخابات برای انتقال آگاهی‌ها به مردم استفاده می‌کنيم و برای ما برد ملت، پيروزی اصلاح‌طلبان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) ، منطقه مازندران ، حسين مرعشی پنج‌شنبه‌شب در نشست مطبوعاتی در ساری هم‌چنين درباره حمايت عطاءالله مهاجرانی ، محمدعلی نجفی و غلامحسين کرباسچی از کروبی اظهار کرد: همکاری آقايان مهاجرانی و نجفی با حزب قطع شده و فقط آقای کرباسچی به دليل اين‌که قبل از مصوبه همکاری حزب با ميرحسين موسوی تعهد همکاری دادند، به فعاليت خود ادامه می‌دهند.

وی محذوريت اخلاقی کرباسچی را دليل همکاری او عنوان کرد و افزود : اين وضعيت به معنای تغيير تاکتيک نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرعشی درباره دير واردشدن موسوی به عرصه انتخابات نيز گفت: جبهه اصلاحات جبهه‌ای با شخصيت‌ها و احزاب معتبر و در عين حال متفاوت است که در مقاطع مختلف از ظرفيت‌های خود استفاده می‌کند.

مرعشی در ادامه با بيان اين‌که بهتر است اصول‌گرايان نيز ظرفيت‌های خود را در اختيار انقلاب قرار دهند، ابراز عقيده کرد که آن‌چه سکوت در مقابل تخلف از انقلاب، تخلف نسبت به سياست‌های تاييدشده از سوی مقام معظم رهبری و از بين بردن منافع ملی خواند، شايسته سران اصول‌گرايان نيست.

سخنگوی حزب کار گزاران درباره تشکيل کميته صيانت از آرا اظهار کرد: هيچ دغدغه‌ای در اين جهت ندارم؛ زيرا آن قدر در اين نظام صلابت می‌بينم که با حضور مردم همه اين دغدغه ها رنگ ببازد.

مرعشی تصريح کرد: هر جا مردم حاضر باشند هيچ کس نمی‌تواند به رای مردم احترام نگذارد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگری مبنی بر اين‌که برخی طرفدران اصلاحات در دوره خاتمی به دليل اين‌که بسياری از تغييراتی را که در انتظارش بودند، مشاهده نکردند ممکن است حضور کمرنگی در دفاع از اصلاحات داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم ايران ۱۰۰ سال است که به انحاء گوناگون برای مطالبه حقوق خود مبارزه می‌کنند . اين مردم از پی‌گيری مطالبات خود به هيچ عنوان خسته نخواهند شد.

مرعشی افزود: البته برای جذب آرا بايد تمهيدات خاصی انديشيده و تلاش شود اصلاحات در جمهوری اسلامی ايران بر اساس قانون اساسی محقق شود؛ زيرا مردم نيز از همراهی در اين مسير خسته نخواهند شد.

وی با بيان اين‌که اقبال آقايان کروبی و موسوی در انتخابات از آقای احمدی‌نژاد بيشتر است، درباره مشورت با هاشمی و استفاده از نظرات وی در حزب کارگزاران گفت: برای حزب کارگزاران استفاده از شخص با تجربه و با گذشتی مانند هاشمی رفسنجانی يک فرصت است . ما در تصميمات مهم با ايشان مشورت می‌کنيم ولی تصميم نهايی با جبهه اصلاحات است.

مرعشی هم‌چنين گفت: پيروزی در انتخابات اين نيست که حتماً اصلاح‌طلبان پيروز شوند زيرا مهم پيروزی مردم ايران است .

وی افزود: ما از انتخابات برای انتقال آگاهی‌ها به مردم استفاده می‌کنيم و برای ما برد ملت، پيروزی اصلاح‌طلبان است.

مرعشی هم‌چنين درباره تأکيدات دولت بر تخريب‌نکردن کانديداها گفت : اگر طرفداران دولت تخريب نکنند ما هم رعايت می کنيم.

به گزارش ايسنا هم‌چنين دفتر ارتباطات مردمی ميرحسين موسوی در ساری با سخنرانی حسين مرعشی گشايش يافت.

سخنگوی حزب کارگزاران در اين مراسم اظهار کرد: همه بايد بدانيم تلاش‌های ما با همه تدابيری که به کار خواهيم بست اگر با تقدير الهی همراه نشود، ميسر نخواهد شد.

وی با بيان اين‌که تلاش ما برای انجام تکليف الهی است افزود: اگر امروز شخصيت‌های سياسی به طور صحيح حرکت نکنند و اشتباهات چهار سال پيش تکرار شود و افکارغير واقعی حاکم، ممکن است هشدار امام خمينی شامل آن شود.

مرعشی در ادامه با اشاره به اين‌که مازندرانی‌ها حق بزرگی در تاريخ ايران دارند تصريح کرد: اگر صفويه توانست شيعه را در ايران گسترش دهد به کمک مازندرانی‌ها بود.

وی هم‌چنين با بيان اين که امام (ره) محور پيروزی انقلاب بودند گفت: ياران وفادار ، صديق و سالم در صحنه انقلاب نقش آفريدند و کشور را مديريت کردند.

مرعشی با تأکيد بر اين‌که سرپا ماندن انقلاب ايران مسئله ساده‌ای نيست، ادامه داد: ياران امام چه در بحران مربوط به استقرار نظام و چه بعد آن در دوران سازندگی افکار امام را که توجه به مردم و اسلام ناب و دوری از دروغ پردازی بود، مورد تأکيد قرار دادند و آن را به متن سياست‌ها و داخل قوا بردند و کشور را اداره کردند.

سخنگوی کارگزاران سازندگی گفت: ما رقابت دو جناح معتبر کشور را مفيد می‌دانيم و هيچ اشکالی در اين بين وجود ندارد؛ زيرا اين مردم هستند که قدرت را بين اصلاح‌طلبان و اصول‌گرايان جابه‌جا می‌کنند.

مرعشی مردم‌سالاری را جابه‌جايی قدرت با رأی مردم دانست و افزود: اشتباهی را اصول‌گرايان و اصلاح‌طلبان انجام داده‌اند که نمی‌بايست انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: تا کشور از رهبری نيرومند برخوردار است با دروغ و فريب نمی‌شود حکمفرما شد.

مرعشی هم‌چنين حضور ميرحسين موسوی را به دليل قدرت‌طلبی ندانست و گفت: اين شخصيت به دليل يک تکليف الهی آمده تا جريان اصيل انقلاب را حکمفرما کند.

سخنگوی کارگزاران سازندگی افزود: امام خمينی از ميرحسين موسوی شخصيتی ساختند که بعد از ۲۰ سال جامعه را تحت تأثير خود قرار دهد.

مرعشی گفت: امروز مفتخريم از فردی حمايت می‌کنيم که هيچ کس نمی‌تواند او را به مسائل و فساد مالی ، اخلاقی و وابستگی به خارج متهم کند.

وی با اشاره به اين‌که نمی‌توان يک کشور را بر اساس نظر يک فرد اداره کرد، از عملکرد دولت نهم درباره آنچه به‌کار نگرفتن مديران سابق و با تجربه خواند، انتقاد کرد و افزود: مديران سابق اگر تجربه‌ای داشتند متعلق به مردم بود.

سخنگوی حزب کارگزاران هم‌چنين با بيان اين که کشور در شرايطی تحويل برخی شد که برای خيزش بزرگ صنعتی آماده بود، ابراز عقيده کرد: چرا بايد بنگاه‌های اقتصادی در فشار و تحريم باشند و هر روز تعرفه‌های واردات کالاهای مصرفی پايين تر رود.

مرعشی هم‌چنين با انتقاد از سياستهای صدا وسيما اظهار عقيده کرد: متأسفانه صدا و سيما اجازه نمی‌دهد منتقدين دولت، مردم را از واقعيت‌های موجود آگاه کنند.

وی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به اين‌که هيچ اختلافی برای حمايت از ميرحسين موسوی نبايد وجود داشته باشد افزود: همه ما با هر انديشه‌ای بايد برای نجات ايران متحد شويم.

سخنگوی کارگزاران سازندگی در پايان گفت: ما حاضريم برای نجات ايران از يک اصول‌گرای خردمند حمايت کنيم و امروز مفتخريم ميرحسين موسوی با پيوندی که با شهدا ، رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و همچنين بدنه وسيع ايثارگران دارد، بخواهند يا نخواهند، کانديدای وحدت ملی کشور است.





















Copyright: gooya.com 2016