دوشنبه 22 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصاحبه صدای آمريکا با عطيه طاهری همسر سعيد متين پور در رابطه با هشت سال زندان شوهرش

سعيد متين پور روزنامه نگار و فعال هويت طلب آذربايجانی که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران وی را به هشت سال حبس تعزيری محکوم کرده است برای گذراندن دوران محکوميت، بازداشت و به زندان اوين تهران منتقل شد.
اتهام اين روزنامه نگار آذربايجانی ارتباط با بيگانگان و تبليغ عليه نظام عنوان شده است.متين پور فارغ التحصيل رشته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هيات تحريريه هفته نامه های يارپاق و موج بيداری وبلاگ نويس و يک فعال حقوق بشر آذربايجانی است که به خاطر سفر به ترکيه با اين اتهامات روبرو شده است.
عطيه طاهری همسر سعيد متين پور در گفتگويی تلفنی با پيام يزديان در مورد روند رسيدگی به پرونده و آخرين وضعيت همسرش توضيحاتی داده است که توجه شما را به آن جلب می کنم :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عطيه طاهری: ايشان در ۴ خرداد ۸۶ در ساعت ۱۲:۳۰ نيمه شب بازداشت شدند و به مدت نه ماه در زير انواع شکنجه ها در زندان اوين در بازداشت بودند که هفت ماه از اين مدت را در زير انواع شکنجه های جسمی روحی، و روانی در انفرادی بوده است که هنوز هم آثار اين شکنجه ها در جسم و روح ايشان هست و دچار کمردردهای شديد شدند و مدام معده درد دارند و اواخر هم دچار سرگيجه می شدند و برای ما باورش سخت بود که بعد از ۹ ماه از ما ۵۰۰ ميليون تومان وثيقه خواستند.سعيد با ۵۰۰ ميليون تومان وثيقه آزاد شد و بعد از آزادی برای ايشان هشت سال حبس بريدند.
وکيل سعيد آقای دادخواه بودند که الان در زندان به سر می برند و اتهام ايشان با ذکر اين نکته که هيچوقت اتهام ايشان به صورت مکتوب به ما ارائه نداده اند ارتباط با بيگانگان و اقدام عليه امنيت ملی است.افراد ديگری که با اشان بازداشت شده اند و در واقع متهمان اول و دوم محسوب می شوند يا تبرئه شده اند و يا برايشان يکسال حبس تعليقی داده اند.وکيل سعيد از صدور اينچنين حکمی بسيار متعجب بود که چطور برای متهمان رديف اول و بقيه افرادی که با ايشان بازداشت شده اندحکم تبرئه و يا يکسال حبس تعليقی صادر می شود اما برای سعيد هشت سال حبس تعزيری صادر و به اين صورت از ديروز اجرا می شود.

صدای آمريکا: حدس شما در اين مورد چيست چون گفته می شود آقای سعيد متين پور بعد از سفرشان به ترکيه با اين اتهامات مواجه شدند که يکی از اتهامات همانگونه که خودتون اشاره کرديد ارتباط با بيگانگان است؟
عطيه طاهری:
آنچه سعيد می گفت بازجوييهايی که در مورد سفر به ترکيه بوده بسيار کم بوده و اصولا مسئله اين است که سعيد در آن سميناری که آقايان مدعی هستند شرکت نکرده بود و آنهايی که در اين سمينار شرکت کرده اند همه شان آزاد هستند و يا تبرئه شده اند و به خارج از ايران رفته و آنجا زندگی می کنند و يا در شهر ما زنجان يا تهران دارند زندگی شان را ادامه می دهند برايشان تبرئه يا حکم يکسال حبس تعليقی داده شده است. در واقع در آن ۹ ماه اوليه که سعيد در بازداشت بود ما در ۷ ماه اول در بی خبری کامل بوديم ودر طی اين ۷ ماه سعيد تنها چندين بار تماس می گرفت و ما مطمئن می شديم که ايشان زنده هستند و بعدا هم که دو ماه در بند ۲۰۹ زندان اوين بودند و بعد از اينکه هفت ماه انفرادی تمام شد ايشان را به بند ۲۰۹ منتقل کردند و تا اين مدت دادگاه هيچ پاسخی به ما نمی داد يعنی هر بار ما مراجعه می کرديم با جوابهای سر بالا آقايان مواجه می شديم. اوايل که اصلا می گفتند چنين کسی وجود ندارد و بعدا هم گفتند اينجا هست و پروندش به دادگاه نمی آمد و ما نمی توانستيم برای ايشان وکيل بگيريم و چند بار وکيل مراجعه کرد که به وکيل جواب ندادند و بعد از اين ۹ ماه که وکيل رفت در واقع حکم صادر شده بود و وکيل هم نتوانست هيچ کاری انجام بدهد چون در آن ۹ ماهی که هيچ خبری به ما نميدادند اين آقايان تصميمات خودشان را گرفته بودند چطور که دادگاه تجديد نظر هم همان ۸ سال را تاييد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016