یکشنبه 21 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد متين پور، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در آذربايجان؛ به زندان اوين انتقال يافت

سعيد متين پور روزنامه نگار٬هويت طلب و فعال حقوق بشر آذربايجان که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزيری محکوم شده بود٬ پس از تاييد حکم اوليه در مرحله تجديد نظر٬ روز شنبه ۲۰ تيرماه۱۳۸۸ به دستور قاضی صلواتی روانه زندان اوين شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متين پور فارغ التحصيل رشته فلسفه از دانشگاه تهران که فعاليت سياسی خود را در قالب جبهه مشارکت منطقه زنجان در دوره اصلاحات شروع کرده بود٬ بدليل دغدغه ها و فعاليتهای حقوق بشری و علقه های هويت طلبی مورد بغض و کينه آپارتايد گونه محافل امنيتی پادگانی و شبه پادگانی قرار گرفت. سعيد متين پور ابتدا از استانداری زنجان اخراج گرديد و سپس بارها از ناحيه نهادهای نظامی و اطلاعاتی تبريز و زنجان مورد احضار و بازجوئيهای فراقانونی قرار گرفته و بازداشت شده بود. در پی ماجرای توهين روزنامه دولتی ايران به هموطنان ترک و روز جهانی زبان مادری وی را به اتهام توزيع شيرينی به همشهريان دستگير و ۲۰ روز بازداشت کردند. التراقانون شکنان ديروز و کودتاچيان و غاصبان امروز بلاخره آخرين بار در تاريخ ۴/۳/۱۳۸۶سعيد را دستگير وبمدت ۱۰ماه بازداشت کرده و طی آن در بند ۲۰۹زندان اوين و نيز سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زنجان٬ تحت شکنجه های جسمی و روحی استخوان سوز و وحشتناکی قرار دادند. گلادياتورهای قساوت پيشه و ماخوليائيان بازمانده از فتنه باند مخوف سعيداسلامی از متين پور ميخواستند تا چونان سعيدی سيرجانيها و پيروز دوانيها و فرج سرکوهيها و رامين جهانبگلوهاوصالح جهانگيرها و جهانگير صالح پورها و علی افشاريها واکبر گنجی ها و عماد باقی ها وعلی اکبر موسويها وتاج زاده ها و ميرداماديهاو بهزاد نبوی هاو... به جرم نا کرده ی ارتباط با بيگانگان جهت اقدام عليه امنيت ملی و براندازی حکومت ايران اعتراف کند-امری که خود حضرات عملا بام تا شام مجری بی بديلش هستندومی بايست در موضع اتهام نشسته و محاکمه شوند-
سعيد متين پور در آخرين روزهای سال ۱۳۸۶پس از صدور حکم اوليه ۸سال حبس تعزيری وقرار وثيقه سنگين و بی سابقه پانصدميليون تومان (سند سه باب منزل مسکونی بستگان)با جسمی تکيده و قدی خميده و چهره ای رنگ پريده و افسرده حال آزاد شد.
پيگيريهای آقای دادخواه- وکيل شرافتمند وميهن پرست سعيد که اکنون خود اسير اراده و رای غير مختار دادستان پارا نويائی تهران ميباشد-نتيجه ای در بر نداشته و اخيران در مرحله تجديد نظر٬ همان حکم بدوی رجعت طلبان بدوی تائيد شده(هشت سال قطعی)و روز شنبه بيستم تير ماه به اجرا گذاشته شد. در اينجاواکنون ايران زمين اما اوين به گمانم نام مستعار جزيره رهائيست و به تعبيری از ژيژک : خنکا جايی که زندگی رادر ايران واجد ارزش زيستن کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016