جمعه 26 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده های زندانيان سياسی: پيکر پاک شهدا را در اسرع وقت تحويل دهيد، نوروز

خانواده برخی از زندانيان سياسی حوادث اخير در اولين ماهگرد بازداشت عزيزانشان، از مقامات و مسئولين خواستند با تحويل پيکر شهدای حوادث اخير، حداقل انتظار انسانی خانواده های داغديده را محقق کنند و هشدار دادند، تاخير و تعلل در انجام اين کار موجب جريحه دار شدن بيش از پيش اين خانواده ها و افزايش بغض و کينه آنان خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی نوروز، متن کامل اين بيانيه به شرح زير می باشد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
«اللهم نشکوا اليک فقد نبينا و غيبة ولينا و شدة فتن بنا »

بيش از يک ماه از بازداشت غيرقانونی بهترين فرزندان انقلاب می گذرد. يک ماه پرمخاطره برای عزيزان دربند و پراضطراب برای خانواده های آنان که طی اين مدت خانواده های فعالان سياسی بازداشت شده در دغدغه ها و نگرانی های ديگر خانواده ها نيز سهيم بوده اند . هم آنان که عليرغم مراجعات پی در پی به دادگاه انقلاب و دادستانی و زندان اوين و ديگر مراکز قانونی، نتوانستند کوچکترين خبر و نشانی از فرزندان خود به دست آورند.

هرچند برخی مقامات رسمی و قانونی خبر از آزاد کردن تعداد زيادی از دستگيرشدگان وقايع اخير، پس از ۱۸ تير را داده بودند اما متأسفانه اين روند بسيار کند و بطئ است و روز به روز نگرانی خانواده ها از وضعيت فرزندانشان بيشتر می شود. اين در حالی است که هر روز اخبار موثق از کشته شدن تعداد زيادی از شهروندان بی گناهمان در حوادث اخير منتشر می شود و موجب دل نگرانی های بيشتر می شود.

آن چه خانواده ها از مقامات قانونی می خواهند در وهله اول آگاه شدن از وضعيت عزيزانشان است . و به دنبال آن، تحويل پيکر پاک کشته شدگان در اسرع وقت انتظار بسيار کوچکی است که هرگونه تأخير و تعلل در آن موجب جريحه دار شدن بيش از پيش اين خانواده ها و افزايش بغض و کينه آنان است. همچنين آزاد کردن افرادی که به بهانه حضور در حماسه ميليونی مردم در نقاط مختلف در تهران و ديگر شهرستان ها دستگير شده اند بويژه زنان و دختران زندانی بايد در اسرع وقت انجام شود.

تأخير در آزاد ساختن فعالان سياسی و چهره های شاخص و تأثيرگذار نظام نيز هر روز تبعات بيشتری برای جمهوری اسلامی به بار می آورد . نظامی که خود داعيه دار قانون گرايی و عدالت محوری است و برای بی قانونی ها در اقصی نقاط جهان مرثيه سرايی می کند و برای ستم ها و مصائب بشری ناله و فرياد واحقوقا و واعدالتا سر می دهد.

روز گذشته خانواده های جريحه دار و بی خبر از جگرگوشگانشان که خواسته های به حق خود را مبنی بر آزادی هرچه سريع تر عزيزانشان، بر کاغذ نوشته و جلوی درب دادگاه انقلاب تجمع کرده بودند تا نمايندگانشان با جناب قاضی حداد ملاقات و گفتگو کرده پاسخی برای پرسش های مشترک بياورند، به جای التيام بخشی دل های دردمندشان با چنان بدرفتاری و حرکت های اهانت آميزی از طرف نمايندگان قانون مواجه شدند که تحير و تأسف هر صاحب وجدان بيداری برانگيخته شد.

اينک سوال ما اين است : آيا در حکومت مدعی عدل علوی حبس غيرقانونی معتقد ترين و متعهد ترين افراد به اسلام و انقلاب و خيل عظيم معترضان آرام و از آن بدتر بی حرمتی به خانواده های محترم آنان فارغ از جايگاه و شأن اجتماعی شان بلکه به عنوان شهروندی عادی، چه مجوزی دارد. و کسانی که با استفاده از مصونيت آهنين جای قاضی نشسته و حکم صادر می کنند، آيا از دادگاه عدل الهی واهمه ندارند و آيا به آخرت و عقاب الهی اعتقادی دارند ؟

ما خانواده های زندانيان سياسی همچنان با اذعان به حقوق شرعی و قانونی خود و عزيزان دربندمان، با خويشتنداری، راه های قانونی را برای دريافت پاسخ های قانونی طی می کنيم و اميدواريم دلسوزان و معتقدان واقعی به نظام اسلامی در اين وانفسای دين فروشی و دنيا طلبی، فرياد دردمندی ما را بشنوند و وجدانشان بيدار شود و به ياد بياورند که از پس امروز فردايی هست .

حسبنا الله و نعم الوکيل نعم المولی و نعم النصير


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016