پنجشنبه 25 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت سه فعال دانشجويی دانشگاه تبريز، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: احسان نجفی، آيدين خواجه ای و فراز زهتاب سه دانشجوی دانشگاه تبريز، روز ۱۸ تير ماه توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.

احسان نجفی دانشجوی برق دانشگاه تبريز روز ۱۸ تير ماه از منزل مسکونی خود در شهر خوی، بازداشت شد. ماموران امنيتی با شش دستگاه خودرو به منزل مسکونی اين فعال دانشجوئی بورش برده و تنها با يک اخطار شفاهی و بدون ارايه هيچ گونه حکمی در مدت کمتر از چند دقيقه، اقدام به شکستن درب منزل احسان نجفی کرده و وی را به طرز نامناسبی دستگير کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احسان نجفی عضو شورای مرکزی انجمن ادبی سهند دانشگاه تبريز، ماه مهر سال گذشته را نيز در بازداشت گذرانده بود و به به يک سال حبس تعزيری و دو سال حبس تعليقی به مدت چهار سال، و مجموعا به سه سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، فراز زهتاب ديگر دانشجوی دانشگاه تبريز در رشته حقوق، نيز ۱۷ تير ماه حين خروج از دانشگاه به همراه مادر و برادرش، دستگير شده است. ماموران امنيتی به طرز توهين آميزی درمقابل خانواده اش وی را دستگير کردند. گفتنی است حراست دانشگاه تبريز و معاونت دانشجويی آن همکاری مستقيمی با نهادهای غيرمسئول خارج از دانشگاه برای بازداشت اين دانشجو داشته اند.

فراز زهتاب عضو شورای انجمن اسلامی دانشکده انسانی و سخنگوی ستاد دانشجويی استان آذربايجان شرقی مهدی کروبی وعضو شورای مرکزی انجمن ادبی سهند دانشگاه تبريز بود. وی نيز در تابستان و پاييز سال گذشته، به مدت ۱۰۵ روز سلول های انفرادی در بازداشت بسر می برد و به سه سال زندان که يک سال آن تعزيری و دو سال آن تعليقی به مدت چهار سال بود، محکوم شده بود.

به گزارش خبرنامه اميرکبير آيدين خواجه ای ديگر دانشجوی حقوق دانشگاه تبريزنيز پس از عدم موفقيت نهاد های امنيتی در دستگيری غير قانونی وی روز ۱۸ تير ماه، به اتاق ۳۷ زندان تبريز-اتاق وزارت اطلاعات- مراجعه کرده و خواستار روشن شدن وضعيت خود شده است که از آن جا به مکان نامعلوم انتقال يافته است و تا کنون خبری از وی در دست نيست.

آيدين خواجه ای عضو شورای انجمن اسلامی دانشکده انسانی و عضو شورای مرکزی انجمن ادبی سهند دانشگاه تبريز نيز مانند دو دانشجوی ديگ، تابستان و پاييز سال پيش را به مدت ۱۰۵ روز در سلول های انفرادی گذرانده بود و به سه سال زندان که يک سال آن تعزيری و دو سال آن تعليقی به مدت چهار سال بود، محکوم شده بود.

لازم به ذکر است در جريانات اعتراضات دانشجوئی در دانشگاه تبريزبه نتايج انتخابات، ۸۶ دانشجوی دانشگاه از جمله امير مردانی رئيس ستاد دانشجويی استان آذربايجان شرقی کروبی دستگير شده بودند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير با گذشت يک ماه از اعلام نتايج انتخابات، روند گسترده بازداشت دانشجويان، در آستانه ۱۸ تيرماه شدت يافت و دانشجويان دانشگاه های مختلف بازداشت شده اند.

بازداشت دانشجويان دانشگاه بيرجند، تبريز و صنعت نفت اهواز، آغاز دور تازه ای از بازداشت فعالين دانشجوئی پس از اعلام نتايج انتخابات بوده است. اين در حالی است که برخی از دانشجويان بازداشت شده دانشگاه ها از جمله دانشجويان تهران، بابل و مازندران به تازگی آزاد شده اند و با اين وجود از وضعيت بسياری ديگر از دانشجويان دانشگاه های مختلف کشور که پس از انتخابات دستگير شده اند، اطلاعی در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016