جمعه 26 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شعار "مرگ بر ديکتاتور" و "زندانی سياسی آزاد بايد گردد" در نماز جمعه، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: نماز امروز جمعه تهران با حضور بی سابقه مردم و با حواشی و درگيری های بسياری برگزار شد.

پس آز انکه طی روزهای گذشته مردم معترض تهران اعلام کردند که در نماز جمعه امروز تهران شرکت خواهند کرد، امروز تدابير گسترده ای برای جلوگيری از اعتراضات مردم صورت گرفت. قطع ارتباط تلفن های همراه، ممانعت از حضور خبرنگاران خارجی، و حضور گسترده نيروهای نظامی به همراهی نيروهای لباس شخصی از جمله اين اقدامات بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اين حال جمعيت عظيم مردم معترض امروز روانه نماز جمعه تهران شدند. خيابان قدس از ابتدا تا انتها مالامال از جمعيت بود که شعارهای «مرگ بر ديکتاتور»، «الله اکبر»، «مرگ بر روسيه» و «زندانی سياسی آزاد بايد گردد» سر می دادند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير از ساعت ۱۱ به بعد مردم در دسته های گسترده به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند. نيروهای لباس شخصی و نيروهای امنيتی با وجود آماده باش و تجهيز، تنها نظاره گر مردم و سيل خروشان انها بودند.

مردم معترض نمادهای سبز به همراه داشتند و بر دستان کودکانشان نوارهای سبز بسته بودند و با فريادهای «برادر شهيدم رايت رو پس ميگيرم» به اعتراض پرداختند.

خواهر يک شهيد روزهای اخير نيز در ميان مردم بود که عکس برادر شهيدش را در آغوش کشيده بود و با مشاهده مردم اشک می ريخت.

به گزارش خبرنامه اميرکبير بعد از اتمام نماز جمعه سيل جمعيت به سمت خيابان طالقانی و ميدان فلسطين و خيابان فلسطين وارد شدند و يکصدا فرياد «مرگ بر ديکتاتور» سر می دادند. پس از آن جمعيت وارد بلوار کشاورز و ميدان وليعصر شده و در آنجا نيروهای گارد ضدشورش با اسپری فلفل «الله اکبر» مردم را پاسخ دادند. همرمان طرفدران احمدی نژاد سعی کردند با بلندگوها و وسايل و ابزارهای گوناگونشان صدای مردم را خاموش سازند تا صدای مردم معترض شنيده نشود اما شعارهای مردم معترض ادامه يافت.

به هنگامی که بسيجيان و طرفداران احمدی نژاد از بلندگوها فرياد می زدند «مرگ بر آمريکا»، مردم معترض نيز يکصدا فريادمی زدند «مرگ بر روسيه، مرگ بر چين».

مردم معترض همچنين شعار می دادند "تا احمدی نژاده هر روز همين بساطه".

همچنين در هنگام خطبه های نماز جمعه امروز و به هنگام سخنان هاشمی رفسنجانی، مردم بارها شعار های «الله اکبر»، «مرگ بر ديکتاتور» و «زندانی سياسی ازاد بايد گردد» سر دادند.

مردم عکس هايی از سهراب اعرابی در دست داشتند و فرياد می زدند «سهراب ما نمرده اين دولت است که مرده».

پارچه ها و نمادهای سبز نيز به صورت گسترده ای در همه جا پخش شده بود. پرچم های سبز با نوشته های يا ابا عبدالله الحسين در دست مردم معترض بود و بسياری از زنان و دختران روسری ها و شال های سبز رنگ به سر کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016