پنجشنبه 1 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس شرکت "روس اتم": نيروگاه اتمی بوشهر تا پايان سال جاری ميلادی راه‌اندازی می‌شود، ايلنا

رئيس شرکت «روس اتم» درباره زمان راه‌اندازی نيروگاه اتمی بوشهر گفت: «تمامی تاريخ‌های اعلام شده سرجای خود هستند؛ نيروگاه اتمی تا پايان سال ۲۰۰۹ ميلادی راه‌اندازی خواهد شد.»


ايلنا: رئيس شرکت «روس اتم» گفت که روسيه برنامه راه‌اندازی نيروگاه اتمی بوشهر تا پايان سال ۲۰۰۹ ميلادی را تغيير نخواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از نووستی، «سرگئی کرينکو» درباره زمان راه‌اندازی نيروگاه اتمی بوشهر، در جمع خبرنگاران گفت: «تمامی تاريخ‌های اعلام شده سرجای خود هستند. نيروگاه اتمی تا پايان سال ۲۰۰۹ ميلادی راه‌اندازی خواهد شد.»
قرارداد تکميل ساخت واحد اول نيروگاه اتمی بوشهر، ماه ژانويه سال ۱۹۹۵ ميلادی در تهران امضا شده بود.
روسيه موظف شده که رآکتور آبی‌ـ‌آبی «و.و.ا.ارـ۱۰۰۰» و سوخت هسته‌ای آن را به ايران عرضه کرده و متخصصين ايرانی را آموزش دهد.
حجم کل قرارداد حدود يک ميليارد دلار ارزيابی می‌شود که از اين ميان، قيمت راکتور حدود ۸۵۰ ميليون دلار است.
پيمانکار کل کارهای ساخت و مونتاژ واحد اول نيروگاه، موسسه روسی «اتم استروی اکسپورت» است.
در ماه فوريه سال ۱۹۹۸ ميلادی، روسيه و ايران توافق کردند که روسيه نه‌تنها در تجهيز نيروگاه به ايران کمک کند، بلکه به‌طور کل ساخت آن را تکميل کند.
اين پروژه می‌بايست هشتم جولای سال ۱۹۹۹ميلادی تکميل می‌شد اما تاريخ بهره‌برداری از آن تاکنون چندين بار به تعويق افتاده است.
«اتم استروی اکسپورت» روز ۲۸ ژانويه سال جاری ميلادی خبر اتمام تحويل سوخت هسته‌ای را برای نيروگاه بوشهر اعلام کرد.
در ماه ژوئن سال جاری ميلادی درنيروگاه بوشهر کانتينرهای سوخت‌های مجازی در راکتور جاسازی شد و در حال حاضر امور مربوط به راه‌اندازی در محوطه نيروگاه در حال اتمام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016