پنجشنبه 1 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خاتمی در ديدار با هنرمندان و اهالی مطبوعات: پيشنهاد همه‌پرسی، آخرين راهکار قانونی است، موج سبز آزادی

سيد محمد خاتمی با تاکيد بر اينکه به صلاح نظام است که پيشنهاد همه‌پرسی پذيرفته شود، تصريح کرد که: در صورت نپذيرفتن اين پيشنهاد، عملا ديگر راهکارهای قانونی هم به روی مردم بسته شده و شرايطی به وجود می آيد که به صلاح نظام نيست.

خاتمی صبح روز سه شنبه در جمع تعدادی از فعالان رسانه‌ای و هنرمندان که به مناسبت عيد مبعث به ديدار وی آمده بودند، به پيشنهاد خود در خصوص همه‌پرسی برای برون‌رفت از بحران کنونی اشاره کرد و گفت: اين پيشنهاد هم کاملا قانونی است و هم می‌تواند نظام را بيمه کند. بنابراين در چنين شرايطی به صلاح است که اين پيشنهاد پذيرفته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين در پاسخ به سؤال يکی از حاضران در خصوص وضعيت بازداشت شدگان، گفت: ما هم بی‌خبريم و هم خيلی نگران. اما هميشه بايد نسبت به آينده اميدوار بود و ما هم اميدواريم هر چه زودتر اين دوستان آزاد بشوند.

خاتمی همچنين از تخريب‌های صورت گرفته عليه خودش، مهندس موسوی و ديگر معترضان انتقاد کرد و گفت: طوری جلوه می‌دهند که انگار من يا مهندس موسوی ضد انقلاب هستيم.

گفتنی است در اين ديدار که به مناسبت عيد مبعث برگزار شد، برخی حاضران به جای خالی بسياری از نزديکان خاتمی که هم‌اکنون در بازداشت هستند، اشاره می‌کردند و حضور اين فعالان سياسی و مدنی در مراسم‌های مشابه عيدديدنی را يادآوری می‌کردند.

همچنين يکی از حاضران گفت که آقای چند روز پيش سيد محمد خاتمی درخواست کرده عکس چند تن از زندانيان از جمله مصطفی تاج‌زاده را برای وی ببرند تا در اين روزهای سخت با همراه داشتن عکس اين زندانيان سياسی از ياد آنها غافل نشود.

اين ديدار که گروهی از فعالان سياسی و رسانه ای و برخی هنرمندان از جمله بهاره رهنما، پگاه آهنگرانی، حسام‌الدين سراج،-نيلوفر لاری‌پور-و فريدون عموزاده خليلی حضور داشتند، با احوال‌پرسی خاتمی از حاضران ادامه يافت و با نماز ظهر و عصر به امامت سيد محمد خاتمی، به پايان رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016